در این مقاله بخوانید

 شعبده بازی یک اجرای جذاب و هیجان انگیز برای مخاطب بوده و همیشه یکی از جذاب ترین سرگرمی‌ها در طول تاریخ بوده.

یک شعبده بازی خوب و جذاب به چند موضوع بستگی دارد مثل تکنیک اجرا شده، ابزارهای مورد استفاده و از همه مهم تر مهارت شعبده باز که در این مقاله میخواهیم با تعدادی از ماهر ترین و معروف ترین شعبده بازهای دنیا آشنا شویم که جهان رو در حیرت فرو بردن .

دیوید کاپرفیلد ( David Copperfield )

دیوید کاپرفیلد ( David Copperfield )

یک اسم آشنا برای همه مطمئنا شعبده بازی نخواهد بودکه با او و کارهای معرکه او آشنا نشده باشد.

او در امریکا در سال 1956 به دنیا آمد و از کودکی به استعداد خود در دنیای جادو و شعبده پی برد از جمله کارهای معروف او میتوان به تبدیل ناگهانی یک هواپیما به یک شیء کوچک، ناپدید شدن برج معروف تاورز، تقسیم شدن به دو نیمه، پرواز در هوا، تحریک حواس و پیش‌بینی دقیق رویدادها اشاره کرد.

او در دوران حرفه ای کار خود 21 جایزه از جمله جایزه شعبده بازان آمریکا و جایزه انجمن شعبده بازان بین‌المللی را دریافت کرده است.

کریس آنجل ( Criss Angel )

کریس آنجل ( Criss Angel )

شعبده بازی جسور و پر تلاش او در آمریکا در سال 1967 متولد شد و با تلاش‌های فراوان توانست به یکی از معروف ترین‌های این حوزه تبدیل شود. او به اجرای‌های پر هیجان و پر خطر معروف هست او از تکنیک‌هایی مانند پرواز در هوا، ناپدید شدن در میان جمعیت، تقسیم شدن به دو نیمه و ترفندهای مربوط به شکستن قوانین فیزیک استفاده می‌کند.

کریس آنجل همچنین برنامه تلویزیونی خود به نام “معجزه‌های کریس آنجل” را داشته است که در آن از تماشاگران برای اجراهای هیجانی و خیره کننده خود استعفاده میکرد. او در این برنامه از تکنیک‌های مختلفی مانند تلپاتی، هیپنوتیزم و ترفندهای جادویی مخصوص به خودش استفاده می‌کرد.

ریکی جی ( Ricky Jay )

ریکی جی ( Ricky Jay )

او یکی از مشهور ترین و ماهر ترین شعبده بازان و کارت بازان تاریخ بوده. او که در سال 1946 و در سال 2018 در گذشت در دنیا شعبده بازی و نویسندگی و بازیگری به شهرت رسیده بود.

او پس از تمام کردن دانشگاه، به عنوان یک شعبده باز حرفه‌ای شروع به فعالیت کرد. ریکی جی برای استعداد خود در کارت‌ها، تلفیق آن با تئاتر مشهور شد. او توانست تکنیک‌های پیچیده و حرفه‌ای را در کارت‌ بازی به کار ببرد و اجراهایی بسیار جذاب را به نمایش بگذارد.

همچینین  راجب زندگینامه او فیلمی به نام 

Deceptive Practice: The Mysteries and Mentors of Ricky Jay

که با کلیک رو اسم فیلم میتوانید معرفی این فیلم و چند فیلم دیگر راجب شعبده بازی را مشاهده کنید.

هودینی ( Harry Houdini )

هودینی ( Harry Houdini )

هودینی افسانه ای، یکی از مشهور ترین شعبده بازان تاریخ است که در سال 1874 در بوداپست مجارستان به دنیا آمد در سال 1926 در گذشت. او را که به نام های زیادی مانند (پادشاه اسباب بازی ها میشناختند) به دلیل اجرای تکنیک‌هایی نو و جسورانه به یکی از بزرگان این صنعت شناخته شده است.

ازجمله اجراهای جذاب او میتوان به فرار از زنجیرها، قفل‌ها، جعبه‌های فلزی و حتی آکواریوم‌ها اشاره کرد.

درن براون ( Derren Brown )

درن براون ( Derren Brown )

یکی از برجسته ترین شعبده بازان انگلیسی که در سال 1971 متولد شده. براون به عنوان یک شعبده باز، استعداد خاص خود در تحلیل روان شناختی، هیپنوتیزم و تکنیک‌های مرتبط با روانشناسی را به کار می‌برد.

او با کمک برنامه های تلوزیونی خود شامل “معجزه‌های دیروک براون”، “منفی” و “ساحره” به اوج شهرتش رسید .

جمع بندی

افراد زیادی در دنیا و ایران به شهرت و ثروت خوبی از راه اجرا های شعبده بازی رسیدند. این حرفه به علت هیجان و پیش‌بینی ناپزیر از هزاران سال قبل محبوبیت زیادی در بین مخاطبان داشته.

اگر شما هم به یادگیری این حرفه و کسب درآمد از آن علاقه مندید به شما آموزش شعبده بازی که توسط سایت موما تامین شده را پیشنهاد میکنیم.