در این مقاله بخوانید

اموزش رنگ کردن مو یکی از روش‌های محبوب برای تغییر ظاهر و استایل موها است. دو روش اصلی برای ایجاد نقش‌ها و تغییرات رنگ در موها شامل رنگ کردن با فویل و بدون فویل می‌شود.

رنگ کردن مو با فویل

  این روش معمولاً برای ایجاد نقش‌های هایلایت و بلندتر کردن رنگ‌ها استفاده می‌شود. موها به بخش‌های کوچک تقسیم می‌شوند و رنگ مورد نظر در فویل پیچیده می‌شود و روی بخش‌های مو قرار داده می‌شود. این روش باعث حفظ رطوبت و حرارت در نقاط کار شده می‌شود و از انتقال رنگ به بخش‌های دیگر موها جلوگیری می‌کند.

نکات مهمی که باید درمورد رنگ کردن مو با فویل رعایت شود

1- شانه کردن موها:

شاید برایتان جالب باشد که یکی از مهم ترین نکات رنگ و مش به خصوص در آموزش رنگ مو با فویل صاف بودن و بدون گره بودن موهایتان است. اگر موهایتان را شانه کردید ولی همچنان گره و وزی در موهایتان وجود داشت، بهتر است توسط سشوار و برس بزرگ گرد و یا دستگاه سشوار چرخشی بابلیس یک براشینگ مختصر در موهایتان بگیرید تا موهایتان لخت و صاف شود. یادتان باشد هر چه موهایتان صاف تر، نتیجه کار زیباتر!

شانه کردن موها

2- تقسیم نمودن موها:

دومین مورد از آموزش رنگ مو با فویل تقسیم مو است. تقسیم کردن موها در کل بستگی به اندازه موها و نوع کار دارد. اگر راحت ترین نوع تقسیم بندی را می خواهید کافیست موهایتان را به چهار سمت مساوی تقسیم کنید که دو قسمت در جلو موها و دو قسمت در پشت موهایتان به وجود می آید. اگر دوست دارید حرفه ای تر کار کنید بهتر است از تقسیم بندی های 8 تایی که موها را ظریف تر جدا می کند استفاده نمایید. در شکلهای زیر انواع تقسیم بندی های مو را مشاهده نمایید. شانه ظریف مخصوص آرایشگری بسیار به کارتان می آید.

تقسیم نمودن موها

3- قرار دادن موها در لای فویل:

سومین نکته آموزش رنگ مو با فویل قرار دادن موها در لای فویل است. برای این کار بایستی مواد و وسایل را از قبل تهیه کنید. در ابتدا پودر دکلره و اکسیدان 9 یا 12 درصد (بستگی به شماره رنگ نهایی اکسیدان را انتخاب نمایید، با توجه به روش دکلره مو تا پایه 9) را در کاسه ترکیب رنگ مخلوط نمایید. در ضمن فویلهای نازک را در اندازه های مناسب ببرید. یک قسمت از موها را توسط گیره را جدا کنید. سپس یک لایه نازک از موهایتان را جدا کنید و یک تکه فویل نازک را زیر مو قرار داده و مواد دکلره را به مو آغشته کرده و کاملا مواد را درگیر مو کرده و تکه بعدی فویل را روی آن قرار دهید و سپس حالت پاکتی فویل را جمع کنید.

قرار دادن موها در لای فویل

# در اینجا باید نکات دکلره کردن رو با دقت رعایت کنید. شما میتوانید با کلیک کردن بر روی کلمه دکلره کردن مو این نکات را بخونید و به راحتی موهایتان را دکلره کنید.

4- شستن موها:

نکته چهارم آموزش رنگ مو با فویل، شستن موها است. بایستی موها را پس از 20 دقیقه چک نمایید. ممکن است مدت زمان مورد نظر بین 30 تا 45 دقیقه باشد که بستگی به عوامل مختلف چون پایه رنگ مد نظر، ضخامت مو و طبیعت مو دارد. پس از آنکه موها به پایه مناسب رسید، موهایتان را از لای فویل در آورده و با آب بشویید و سپس ماسک مو مناسب بر روی موهایتان زده و پس از 10 دقیقه موهایتان را آبکشی مختصر نمایید.

شستن موها

5- رنگساژ نهایی موها:

نکته نهایی آموزش رنگ مو با فویل، رنگساژ نهایی موهاست. کافیست همان موهای خیس خود را آغشته به رنگ کنید یا از شامپو رنگ استفاده نمایید. ترکیب رنگ را کافیست با اکسیدان 6 درصد مخلوط کنید. در ضمن از خنثی کننده های زرد مانند واریاسیون بنفش و دودی نیز در ترکیب رنگ استفاده کنید. اکسیدان 6 درصد را به اندازه دو برابر مخلوط رنگ نمایید. شامپو رنگ نیز گزینه ای مناسب برای رنگساژ است. پس از آنکه موهایتان رنگ گرفت بلافاصله کافیست موهایتان را با آب بشویید فقط مراقب باشید موهایتان تیره نشود!. سپس با آب موهایتان را بشویید. در نهایت ماسک موی تثبیت کننده رنگ مو را به موهایتان بزنید. پس از 10 دقیقه موهایتان را آبکشی مختصر نمایید. سپس با سشوار موهایتان را خشک کنید. با روغن آرگان موهایتان را تقویت کنید. سپس استایل زیبایی ببخشید. نکته مهم در مورد رنگ مو بعد از دکلره آن است که نحوه خنثی سازی رنگهای مزاحم را توسط استفاده از واریاسیون ها و رنگ ها بدانید.

رنگساژ نهایی موها

رنگ کردن مو بدون فویل

در این روش، رنگ مستقیماً روی موها اعمال می‌شود بدون استفاده از فویل. این روش برای رنگ کردن کل مو، تغییر رنگ کلی مو، یا ایجاد رنگ‌های یکدست در موها استفاده می‌شود. این روش ساده‌تر از روش فویلی است اما برای ایجاد نقش‌های دقیق و هایلایت‌های خاص ممکن است کمی محدودیت داشته باشد.

انتخاب بین این دو روش بستگی به نوع مو، نوع رنگ، نیاز به تغییرات دقیق و سلیقه شما دارد.

برای مش کردن مو روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج ترین آنها مش کردن مو با کلاه است، مش کردن مو با کلاه یکی از روش‌های پرطرفدار برای مش کردن موها است که در این بخش از موما آموزش کامل آن را به شما میگوییم.

رنگ کردن مو بدون فویل

1- اولین کاری که باید انجام دهید این است که موها را به خوبی شانه کنید تا اگر گره ای هست باز شود، موهای گره خورده از سوراخ کلاه بیرون نمی آید و دردناک خواهد بود.

2- موهایتان هرگز نباید خیس یا نمدار باشند، حتما موهایتان را کاملا خشک کنید زیرا موهای خیس به سختی از سوراخ کلاه بیرون می‌آید مخصوصا اگر موهای بلندی دارید بهتر است آنها را کمی کوتاه کنید.

3- هنگام بیرون کشیدن موها با قلاب لازم نیست خیلی محکم قلاب را به داخل فرو ببرید زیرا این کار باعث می‌شود قلاب به پوست سر برخورد کند و ایجاد زخم کند.

4- حالا موها را به اندازه دلخواه از کلاه خارج کنید و شروع کنید به آماده کردن مواد مش، پودر مش را با اکسیدان 12 درصد یا همان نمره 3 مخلوط می‌کنیم تا مواد ما یه حالت ماست مانند پیدا کند مواد نه باید زیاد سفت باشه نه شل.

5- حالا زمان آن رسیده است که مواد را کاملا با دقت به موها بزنیم، سپس باید روی موها رو با کلاه نایلونی بپوشانید یک حوله لازم دارید تا روی موها بگذارید، این کار باعث می‌شود موها گرم بماند و به پایه برسد.

6- بعد از اینکه موها به پایه رسیدن آنها را می‌شوییم، البته نباید نرم‌کننده بزنید و بعد از گرفتن آب اضافی موها، رنگساژ مورد نظر را میزنیم.

7- بعد از گذشت مدت زمان حدود 15 دقیقه، رنگساژ را از روی موها می‌شوییم و یک کاندیشنر به موها میزنیم سپس کلاه رو بیرون میاوریم و موها را خشک می‌کنیم.

# ترکیب رنگساژ زیتونی: رنگ موی M8 بسته به حجم مویی که مش شده + اکسیدان شماره 1 پایه دکلره 9.

# ترکیب رنگساژ یخی: مو باید تقریبا سفید شود بعد از رنگ C10+00/0 + واریاسیون نقره ای + اکسیدان نمره یک.

# ترکیب رنگساژ خاکستری: رنگ موی A10+11/1 +_ اکسیدان نمره یک پایه دکلره 10.