رنگ صورتی

روانشناسی رنگ صورتی

رنگ صورتی به چه معناست؟
- شادی آور: برخی از خوانندگان صورتی را شادی آور توصیف می کنند. یکی از آنها نظر خود را در مورد صورتی اینگونه بیان می کند؛ گر چه رنگ سبز رنگ مورد علاقه ام بود، اما صورتی قوی ترین و عمیق ترین تاثیر عاطفی را بر من دارد. این رنگ برای من حال و هوای شاد را ایجاد می کند، مانند خانه که یک مکان دوستانه است و هیچ جای نگرانی در آن نیست.
- خلاق: برای سایر هنرنمندان نیز، صورتی حال و هوای خلاقانه و هنری را ایجاد می کند. یکی دیگر از خوانندگان می گوید؛ من از صورتی در لباس هایم استفاده نمی کنم اما برای مطالعه به فضایی می روم که این رنگ را داشته باشد. این رنگ شاد است و احساس خلاقیت می دهد.
- زنانه و پر جنب و جوش: صورتی روشن یا کم رنگ تر، صرف نظر هر سنی باعث می شود احساس عشوه گری و زیرک بودن داشته باشید و کار های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
- کودکانه: در واضح ترین معنا، صورتی اغلب با دوران کودکی، شیرینی و معصومیت و همچنین کل دنیای دختر بچه ها مرتبط است. بنابراین محصولاتی که برای دختران ساخته می شود اغلب این رنگ بر روی بسته بندی و روی خود محصول استفاده می شود.
- طراوت بخش: این رنگ باعث می شود به گل های بهاری و به همه چیز های تازه فکر کنیم. به نظر می رسد رنگی الهام بخش است.
- خوش بینی: صورتی رنگ مثبتی است و این حس را منتقل می کند که همه چیز خوب پیش خواهد رفت. با ترویج خوش بینی بیش از حد، حتی می تواند با ندیدن واضح و یا عدم درک جنبه های منفی همراه شود.
جنبه های منفی رنگ صورتی
صورتی می تواند با انفعال و عدم تمایل به جدی گرفتن موضوع ها همراه باشد. این رنگ، رنگ بی تجربگی و با ضعف و بازدارندگی مرتبط است. همچنین می تواند خجالتی بودن یا تمایل به احساساتی بودن بیش از حد را داشته باشد. از طرفی سطحی نگری و ناتوانی در دیدن واقعیت را هم به معایب آن اضافه کنید.
- کلمات منفی صورتی: از نظر جسمی ضعیف بودن، بیش از حد احساسی و محتاط بودن، داشتن نیاز عاطفی یا انتظارات غیر واقعی، ساده لوح بودن، نابالغی و کودکانه بودن، فاقد اراده و عدم عزت نفس داشتن جزء کلمات منفی این رنگ به حساب می آیند.
پوشیدن لباس رنگ صورتی

رنگ صورتی در تجارت و بازاریابی
رنگ ها جنبه مهمی هستند که باید هنگام طراحی لوگو برای شرکت یا هر عنصر مرتبط با نام تجاری به آن توجه کنید. صورتی با شفقت، گرما، امید و درک همراه است. به همین دلیل است که بسیاری از موسسات خیریه استفاده از این رنگ را به عنوان یکی از اجزای اصلی برنامه بازاریابی خود انتخاب می کنند.
از طرفی صورتی نشان دهنده نرمی، ملایمت و انرژی است که برای بسیاری از محصولات و وب سایت هایی که محصولات و خدمات زنانه را تبلیغ می کنند مانند سالن زیبایی، مشاغل مد و آرایشگران استفاده می شود. نسخه های روشن تر برای تبلیغ محصولات ارزان تر و مد روز برای بازاریابی سن نوجوانان و کودکان مفید است. صورتی پوردی مربوط به مشاغلی است که خدمات و محصولات احساساتی را به فروش می رسانند.
سایه های رنگ صورتی
- رژگونه: مشابه رنگ پوست و سایه روشنی از صورتی است که مفاهیم حسی و جنسی را دارد. این سایه فاقد انرژی است.
- ماهی قزل آلا: این تم یک اشاره به رنگ پرتقال نیز دارد. طرفدار عشوه گری است و می تواند نشانه عشق خجالتی باشد.
- ارکیده: مربوط به افراد غیر متعارف و فردی است که کار خود را انجام می دهد یعنی ناسازگار است.
- فوشیا: ترکیبی از صورتی تیره و آبی است و الهام بخش اعتماد به نفس، امنیت و بلوغ، مسئولیت پذیری، کنترل والدین و عشق می باشد.
- صورتی تند: این تم عشقی پر شورتر، بازیگوش و احساسی را القا می کند. همچنین گرما، شادی و عشق به زندگی را تراوش می کند.
سایه های قوی تر مانند فوشیا، با اعتماد به نفس، انرژی و سطحی نگری همراه است. رنگ های روشن اغلب برای اسباب بازی های دخترانه استفاده می شود و به همین دلیل با کودکانه بودن یا نابالغی همراه است. تُن های آرام تر نشان دهنده لطافت، مراقبت، آرامش و قدرت زنانه است.
همانطور که متوجه شدید روانشناسی این رنگ موضوعی گسترده و جالب است که نیازمند مطالعه و تحقیق بیشتری است. سعی می کنیم در مورد این رنگ و کاربرد آن در معماری، مطالب مفید بیشتری به شما دوستان عزیز ارائه کنیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.