در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

پرفروش‌ترین پانل‌های دیواری سه بعدی چه ویژگی‌هایی دارند؟
از دیوارپوش‌های سه بعدی در کجا می‌توان استفاده کرد؟
پانل‌های چوبی، آلومینیومی و… چه ویژگی‌هایی دارند؟
آیا از پانل‌های چوبی در فضاهای مرطوب می‌توان استفاده کرد؟
تا انتهای این مقاله آموزش دیوارپوش سه بعدی همراه موما باشید تا به همه سوالات شما پاسخ داده شود.

امروزه دیوارپوش‌های سه بعدی برای طراحی و دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای بین مردم پیدا کرده‌اند. این پانل‌ها در انواع مختلف جنس و طرح تولید و عرضه می‌شوند. این دیوارپوش‌های سه بعدی ماندگاری بالایی دارند و به راحتی نصب و تعویض می‌شوند.

 

پانل‌ دیواری سه بعدی چیست؟

 

پانل‌های دیواری سه بعدی نوعی متریال دیوار تزئینی با طرح‌های سطحی سه بعدی و شکل مستطیل هستند که برای پوشاندن دیوارها، استفاده می‌شوند. پانل‌های دیواری که برای کارهای تزئینی و حجم دهی طراحی شده‌اند، عایق صدا هستند. به طور میانگین ابعاد پانل‌های تجاری موجود 2700 میلی‌متر در 600 میلی‌متر است تا حمل و نقل آسانی داشته باشند. این دیوارپوش‌های سه بعدی را می‌توان روی دیوارهای بتنی، آجری و سطوح ناهموار نصب کرد. از دیگر ویژگی‌های پانل‌های دیواری سه بعدی این است که در آن‌ها امکان سوراخ کردن برای سیم کشی و نصب پریزهای برق وجود دارد.

پانل‌ دیواری سه بعدی چیست-وبسایت موما

 

پانل‌های دیواری سه بعدی، تزئینی برای دکوراسیون داخلی و خارجی

 
پانل‌های تزئینی در بافت‌ها، طرح‌ها و الگوهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند تا نیازهای مختلف مشتری را برآورده کنند. آن‌ها ایده‌های عالی برای طراحی داخلی هستند. پانل‌های دیواری سه بعدی که در فضای باز استفاده می‌شوند دارای خاصیت ضد آب هستند. دیوارپوش‌های سه بعدی، دیوارهای معمولی را به سطوح دراماتیک با ظاهری دیدنی تبدیل می‌کنند.
پانل‌های دیواری سه بعدی، تزئینی برای دکوراسیون داخلی و خارجی-وبسایت موما

 

معرفی پرفروش‌ترین پانل‌های سه بعدی دیواری

 

پانل‌های دیواری سه بعدی بر اساس مواد استفاده شده در ساخت آن‌ها و فروش بیشترشان به انواع مختلف تقسیم شده‌اند که در ادامه به توضیح و معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • پانل‌های سه بعدی چوبی:

از تراشه‌های چوب برای ایجاد ظاهری طبیعی و گرم ساخته شده‌اند. اگر می‌خواهید به دکوراسیون خود ظاهری سنتی ببخشید این دیوارش‌های سه بعدی بهترین گزینه هستند. پانل‌های چوبی شیک به نظر می‌رسند و طراحی بدیعی دارند که پیچیدگی آن به کیفیت مواد اولیه و فناوری ساخت مدل‌ها بستگی دارد.

  • پانل‌های سه بعدی MDF:

از تخته‌های فیبر با چگالی متوسط ​​و رزین ساخته شده‌اند. از ویژگی‌های این پنل‌ها می‌توان به مقرون به صرفه بودن و داشتن قابلیت رنگ آمیزی آن‌ها اشاره کرد. گزینه‌ای عالی برای دکوراسیون داخلی محوطه‌های مسکونی و تجاری هستند، فقط از آن‌ها نباید در اتاق‌هایی با رطوبت بالا، برای حمام، سونا، حمام استفاده کرد. پانل‌های ام دی اف دارای استحکام و مقاومت کافی در برابر نوسانات دما هستند.

  • پانل‌های دیواری سه بعدی آلومینیومی:

جنبه مثبت پانل‌های سه بعدی آلومینیومی مقاومت در برابر خوردگی، ایمنی در برابر آتش و مقاومت در برابر رطوبت آن‌ها است. چنین مدل‌هایی اغلب در تزئین دیوار موزه‌ها و سالن‌های نمایشگاه استفاده می‌شوند. در فضای خانه، این پانل‌ها برای تزئین اتاق‌های غذاخوری، اتاق نشیمن و آشپزخانه مناسب هستند. پانل‌های آلومینیومی برای دکوراسیون دیوارهای داخلی مناسب هستند و به سبک تکنولوژی پیشرفته ساخته شده‌اند.

  • پانل‌های سه بعدی اکریلیک پلیمر/گچ:

از گچ با کیفیت بالا و پلیمر اکریلیک سازگار با محیط زیست ساخته شده‌اند و می‌توانند به ساختارها و اشکال مختلف قالب گیری شوند. برای استفاده در داخل ساختمان ایده آل هستند، زیرا به راحتی نصب می‌شوند. ساختار پانل‌های گچی، کیفیت عالی عایق حرارت و صدا را برای محصولات فراهم می‌کند.

  • پانل‌های سه بعدی چرمی:

این پانل‌ها از چرم ساخته شده‌اند. اگر می‌خواهید به فضای خانه ظاهری سلطنتی ببخشید بهترین گزینه استفاده از دیوارپوش‌های سه بعدی چرمی است. می‌توانید از این پانل‌ها برای تزئین اتاق‌های نشیمن و اتاق خواب‌ها برای ایجاد یک محیط مجلل استفاده کنید، به شرطی که این اتاق‌ها عاری از رطوبت باشند.

  • پانل‌های سه بعدی PVC:

از PVC ساخته شده‌اند و جدیدترین ترند در بازار هستند. آن‌ها مقرون به صرفه و سبک هستند و از طریق چسب بر روی دیوارها نصب می‌شوند. دیوارپوش‌های سه بعدی پی وی سی قابلیت رنگ آمیزی نیز دارند.

  • پانل‌های سه بعدی بامبو:

از بامبو ساخته شده‌اند. این پانل‌های سه بعدی دیواری از سبک، مقرون به صرفه‌ترین و پرفروش‌ترین پانل‌ها‌ هستند. مهم‌ترین ویژگی این دیوارپوش‌ها این است که با محیط زیست سازگار هستند.

  • پانل‌های سه بعدی شیشه‌ای:

‌آن‌ها از شیشه‌های مقاوم ساخته شده‌اند. برای پوشش دیوارها و مشخص کردن فضاها در دفاتر استفاده می‌شوند.

  • پانل‌های سه بعدی آجری:

از آجر، محکم ساخته شده‌اند و در برابر آب و هوا مقاوم هستند. بهترین گزینه برای پوشش دهی دیوارهای بیرون هستند.

  • پانل‌های سه بعدی سنگی:

همانطور که از اسمشان پیداست از سنگ ساخته شده‌اند و برای محافظت و پوشش دهی دیوارهای بیرونی بهترین گزینه هستند. زیرا در همه شرایط آب و هوایی مقاوم هستند.

نکته: پانل‌های پی وی سی، سنگ، شیشه و آجر برای پوشش فضاهای داخلی مرطوب مانند دوش و آشپزخانه ایده آل هستند.

معرفی پرفروش‌ترین پانل‌های سه بعدی دیواری-وبسایت موما

 

ویژگی پانل‌های سه بعدی دیواری

 

  • پانل‌های سه بعدی دیواری از دیوارها محافظت می‌کنند.
  • در رنگ‌ها، الگوها، طرح‌ها، هسته‌ها و بافت‌های مختلف وجود دارند تا با نیاز محیط و تم‌های مختلف مطابقت داشته باشند.
  • دیوارپوش‌های سه بعدی از نظر پرداخت، طراحی، مسیریابی، اندازه و چاپ قابل تنظیم هستند.
  • به راحتی نصب و تعویض می‌شوند. می‌توان برای چسباندن پانل‌ها روی دیوار از چسب قوی استفاده کرد.
  • آن‌ها برای استفاده در هر فضای داخلی مناسب هستند.
  • یکی دیگر از ویژگی پانل‌های دیواری سه بعدی این است که نگهداری آسانی دارند. می‌توانید آن‌ها را با یک پارچه نرم پاک کنید تا گرد و غبار روی سطوح را پاک شود یا با آب و صابون تمیز کنید تا جذابیت پانل‌ها حفظ شود.
  • تزئینی و مقرون به صرفه هستند.
  • می‌توانند خواص عایق صوتی و مقاوم در برابر آتش داشته باشند.
  • دیوارپوش‌های سه بعدی بادوام هستند و ظرافت را به داخل و خارج از خانه اضافه می‌کنند.
  • همچنین دیوارها را عایق می‌کنند تا فضاهای داخلی را در زمستان گرم نگه دارند.
  • آن‌ها سبک‌ها یا تم‌های مختلفی مانند مدرن، روستیک، معاصر و غیره را به فضای داخل خانه اضافه می‌کنند.
  • می‌توان آ‌ن‌ها را به راحتی برای نصب پریزهای برق و کابل‌ها و… سوراخ کرد.

جمع بندی

 

پانل‌های سه بعدی دیواری به دلیل قابلیت فوق العاده‌ای که در افزودن به دکور هر مکانی دارند، خواهان زیادی پیدا کرده‌اند. دیوارپوش‌های سه بعدی به صورت کاشی‌هایی با اشکال هندسی مشخص تولید و عرضه می‌شوند. برای نصب آن‌ها باید از صاف بودن سطوح اطمینان حاصل کنید.