در این مقاله بخوانید

 

مفهوم رنگ قرمز در دیزاین داخلی 

– مفهوم رنگ قرمز در دیزاین داخلی چیست؟
– رنگ قرمز برای چه فضاهایی مناسب است؟
– ترکیبات رنگ قرمز چیست؟
امروز با یک آموزش تخصصی رنگ شناسی در مورد رنگ قرمز در خدمت شما هستیم. رنگ قرمز، رنگی عاشقانه همچنین منتقل کننده حس شور و اشتیاق است. قرمز دارای حس گرما قابل توجهی است و طیف گسترده این رنگ، آن را بسیار متنوع و جذاب تر می کند. برای محیطی جدی و دلپذیر مثل کتابخانه یا برای طراحی زیبای اتاق ناهار خوری، رنگ قرمز تیره و عمیق گزینه مناسبی است و توصیه می شود. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این رنگ همراه موما باشید…

 

رنگ قرمز مناسب برای اتاق غذاخوری سنتی یا معاصر

 
در طراحی و دیزاین داخلی اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید رنگ دیوار ها است که کار ساده ای نیست. اگر از قرمز برای دیوار ها استفاده کنید شما یک اتاق خیره کننده و زیبا خواهید داشت به خصوص زمانی که سبک های مدیترانه ای یا سنتی را داشته باشید. سعی کنید از این رنگ در سبک معاصر و مدرن به هیچ عنوان استفاده نکنید. استفاده از قرمز در این سبک ها باعث تاثیر گذاری و تحریک کنندگی بیش از حد می شود. اگر می خواهید این رنگ را در سبک معاصر داشته باشید، با استفاده از لبه های سفیدی که به طور هوشمندانه کار شده اند به تعادل و نرم کردن رنگ قرمز کمک کنید.
 
رنگ قرمز در سبک معاصر-استودیو طرح و ساخت موما

 

رنگ قرمز در آشپزخانه مدرن

 
یکی از بهترین فضاهایی که می توان از قرمز در آن استفاده کرد آشپزخانه است. رنگ آمیزی دیوار ها به این رنگ، فضایی مهیج و سرزنده می دهد. قرمز می تواند به طور کامل یک آشپزخانه را تکمیل کند، به خصوص زمانی که یک سبک مدرن با ترکیب رنگ های سیاه، سفید و نقره ای داشته باشید.

 

رنگ قرمز در مبلمان

 

برای افراد جسورتر، قرمز روشن می تواند یک حرکت کامل باشد چون به اتاق شما شخصیت واقعی می بخشد. همچنین مجموعه ای از صندلی ها و یک میز با رنگ های خنثی در اتاق به همراه این رنگ به خوبی کار می کند. به عنوان مثال: زرد و قرمز یک ترکیب عالی هستند. اگر فکر می کنید در مبلمان قرمز روشن زیاد استفاده شده است، می توانید از رنگ قهوه ای که ته رنگی از قرمز دارد استفاده کنید.

 

رنگ قرمز در دیوار ها

 

بهترین انتخاب رنگ برجسته و چشمگیر برای دیوار ها، قرمز است. البته استفاده زیادی را نباید از این رنگ داشته باشید. برای اینکه اثرات دیوار قرمز را حس کنید، سعی کنید این رنگ را در یک اتاق کوچک به مقدار خیلی کم اجرا کنید تا تاثیر ایجاد حس هیجان فضا را ببینید.
 
رنگ قرمز دیوار ها-استودیو طرح و ساخت موما

مبلمان یا دیوار 

 
ترکیب رنگ های قرمز و خنثی بسیار رایج است و بهتر است که در کنار این رنگ از رنگ های خنثی استفاده کنید. استفاده قرمز هم برای دیوار ها و هم مبلمان باعث ایجاد حس هیجان بالا و تنفس سخت در فضا می شود.

 

دیزاین پنجره با رنگ قرمز

 
قاب های پنجره قرمز در کنار دیوار های سفید واقعا جذابیت چشمگیری ایجاد می کند. این تاثیر گذاری را با کفپوش هایی مانند فرش با رنگ های زیبا چند برابر کنید. رنگ های دیگری که برای تکمیل سبک خود انتخاب می کنید، بسته به زیبایی که می خواهید به آن برسید می توانند گرم یا سرد باشند.

 

حمام

 
با افزودن گرم ترین رنگ به سرد ترین فضا (حمام) می توان یک حال و هوای گرم را به آن اضافه کرد. حمام را با اضافه کردن قرمز تبدیل به فضایی لذت بخش کنید. قرمز به خوبی با رنگ های اصلی هماهنگ می شود و همچنین می توانید آن را با زرد و نارنجی ترکیب کنید تا جلوه ای کامل داشته باشید.

 

رنگ قرمز در حمام-استودیو طرح و ساخت موما

استفاده بیش از حد در اتاق

 
با وجود این که قرمز هاله عاشقانه ای در فضا ایجاد می کند اما زمانی که زیاد از آن استفاده شود باعث واکنش ناخواسته شدید عاطفی خواهد شد. استفاده متوسط از این رنگ باعث جلوگیری از بی قراری و تحریک بیش از حد می شود. برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون اتاق خواب و اتاق کودک دقت کنید.

 

کفپوش فانتزی 

 
طراحی داخلی قرمز بدون کفپوش تاثیر گذار نخواهد بود. قالیچه های قرمز مطمئناً در کنار این رنگ بسیار زیبا و چشم نواز می شوند. قالیچه ها فضای اتاق را غنی می کنند و برای دکوراسیون عالی هستند.

 

ترکیب فرش با رنگ قرمز-استودیو طرح و ساخت موما

قرمز شرابی 

 
یک سایه پیچیده از قرمز شرابی که در سبک روستایی به کار برده شده است، گزینه عالی برای ایجاد یک فضای درجه یک خواهد بود. اضافه شدن رنگ های نارنجی و زرد، رنگ های ملایم زمینی، فضایی از تجمل و ظرافت را به نمایش می گذارد.

 

یک ترکیب رنگ عالی

 
رنگ های قدرتمند مانند قرمز بهتر است با رنگ های خنثی و ملایم ترکیب شود، اما رنگ های پویا در تکمیل قرمز های پر رنگ به خوبی عمل می کنند. اگر بتوانید این رنگ ها را به خصوص با استفاده از رنگ سفید متعادل کنید، مطمئناً یک محیط هارمونیک و شیک خواهید داشت.

 

دیوار گالری

 
مجموعه آثار هنری خود را با قرار دادن بر روی یک دیوار قرمز نمایش دهید. تابلو ها و قاب ها باعث می شود اثر قوی قرمز کاهش یابد. با پوشاندن دیوار با تابلو های هنری به خصوص در تناژ های سیاه و سفید، می توانید ترکیب رنگی عالی بسازید که زیاد احساسی نباشد.

 

نمای خارجی ساختمان

 
علاوه بر استفاده قرمز در دیزاین داخلی، برای زنده کردن نمای بیرونی ساختمان هم رنگ خوبی است. بهترین طیفی که می توانید برای فضای خارجی استفاده کنید قرمز آجری است. همچنین از این رنگ می توانید برای درب ورودی خانه یا شاید کف ایوان استفاده کنید که درخشش خوبی را دارد.

رنگ قرمز در نمای خارجی ساختمان-استودیو طرح و ساخت موما

سخن پایانی 

 
استفاده از رنگ قرمز در طراحی داخلی بسیار زیاد است چون یک رنگ برجسته ایده آل می باشد، که باعث ایجاد نشاط و توجه می شود. استفاده از این رنگ در حد متوسط خوب است، چون تاثیر آن می تواند بسیار زیاد و تحریک کننده باشد. قرمز در همه فضا ها مناسب نیست و کار کردن این رنگ بسیار حساس و ظریف است. اما با ترکیب این رنگ با دیگر رنگ ها می توان نتیجه مطلوبی گرفت. قرمز های روشن نور را منعکس می کنند و بالعکس قرمز تیره نور را جذب می کند. ترکیب قرمز با بنفش یا قهوه ای حال و هوای گرمی ایجاد می کند، و رنگ صورتی نیز جایگزین خنک تری به جای این رنگ خواهد بود. اگر هدف شما ایجاد صمیمیت است، رنگ بنفش تیره را مکمل قرمز در نظر بگیرید یا رنگ نارنجی را انتخاب کنید تا پویایی را در محیط حس کنید. شما دوستان عزیز می توانید ترکیب های متفاوتی را از این رنگ برای دیزاین داخلی تست کنید و نتایج متفاوتی را بگیرید.