در این مقاله بخوانید

 

رنگ صورتی 

– رنگ صورتی برای چه فضاهایی مناسب است؟
– چه تاثیر بر شخصیت ما دارد؟
– چه مقدار در محیط باید استفاده شود؟
رنگ ها در طراحی داخلی یکی از نکات حائز اهمیت هستند. آنها می توانند تاثیر زیادی بر روی روان و شخصیت افراد بگذارند. هر کدام از رنگ ها خصوصیات خاصی را دارند و شبیه به هم نیستند. پس در انتخاب رنگ برای فضا های مورد نظر نیازمند یک آموزش رنگ شناسی هستید.
صورتی تم روشنی از رنگ قرمز است که می توان گفت روشن شده این رنگ است. امروز قصد داریم در این مقاله به طور کامل به روانشناسی این رنگ و فضاهای مناسب برای آن بپردازیم. پس همراه موما باشید…
 
رنگ صورتی-استودیو طرح و ساخت موما

 

روانشناسی رنگ صورتی

 
صورتی یک رنگ قرمز روشن است و معمولا نشان دهنده عشق است. اغلب به عنوان یک رنگ زنانه توصیف می شود، شاید به دلیل تداعی هایی است که از زمان کودکی در افراد ایجاد می کنند. اسباب بازی های دخترانه معمولا صورتی و بنفش هستند، در حالی که اسباب بازی های پسرانه اغلب قرمز، زرد، سبز یا آبی می باشند. مردم این رنگ را با ویژگی هایی زنانه مانند نرمی، مهربانی، مراقبت و شفقت مرتبط می دانند. تصور می شود این رنگ اثر آرامبخش دارد. یک نوع از سایه شناخته شده صورتی را در زندان به کار بردند و روانشناسان دریافتند که اثر آرامبخش آن در مواجه اولیه آن است، پس از مدتی که زندانیان به آن عادت کردن باعث تحریک بیشترشان می شود.
تیم های ورزشی گاهی اوقات رنگ رختکن تیم حریف را صورتی می کنند تا بازیکنان آنها انرژی کمتری را داشته باشند.
 
روانشناسی رنگ صورتی-استودیو طرح و ساخت موما

 

رنگ صورتی به چه معناست؟

 
این نکته را به یاد داشته باشید که تداعی و معنای این رنگ به تجربیات و تاثیرات فرهنگی ربط دارد. کسانی که این رنگ یا هر رنگ دیگری را دوست دارند، ممکن است خاطرات خوشایند را از آن دارند و بالعکس افرادی که بعضی رنگ ها را دوست ندارند برایشان تداعی کننده خاطرات بد است.
  • شادی آور: برخی از خوانندگان صورتی را شادی آور توصیف می کنند. یکی از آنها نظر خود را در مورد صورتی اینگونه بیان می کند؛ گر چه رنگ سبز رنگ مورد علاقه ام بود، اما صورتی قوی ترین و عمیق ترین تاثیر عاطفی را بر من دارد. این رنگ برای من حال و هوای شاد را ایجاد می کند، مانند خانه که یک مکان دوستانه است و هیچ جای نگرانی در آن نیست.
  • خلاق: برای سایر هنرنمندان نیز، صورتی حال و هوای خلاقانه و هنری را ایجاد می کند. یکی دیگر از خوانندگان می گوید؛ من از صورتی در لباس هایم استفاده نمی کنم اما برای مطالعه به فضایی می روم که این رنگ را داشته باشد. این رنگ شاد است و احساس خلاقیت می دهد.
  • زنانه و پر جنب و جوش: صورتی روشن یا کم رنگ تر، صرف نظر هر سنی باعث می شود احساس عشوه گری و زیرک بودن داشته باشید و کار های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
  • کودکانه: در واضح ترین معنا، صورتی اغلب با دوران کودکی، شیرینی و معصومیت و همچنین کل دنیای دختر بچه ها مرتبط است. بنابراین محصولاتی که برای دختران ساخته می شود اغلب این رنگ بر روی بسته بندی و روی خود محصول استفاده می شود.
  • طراوت بخش: این رنگ باعث می شود به گل های بهاری و به همه چیز های تازه فکر کنیم. به نظر می رسد رنگی الهام بخش است.
  • خوش بینی: صورتی رنگ مثبتی است و این حس را منتقل می کند که همه چیز خوب پیش خواهد رفت. با ترویج خوش بینی بیش از حد، حتی می تواند با ندیدن واضح و یا عدم درک جنبه های منفی همراه شود.

 

جنبه های منفی رنگ صورتی

 

صورتی می تواند با انفعال و عدم تمایل به جدی گرفتن موضوع ها همراه باشد. این رنگ، رنگ بی تجربگی و با ضعف و بازدارندگی مرتبط است. همچنین می تواند خجالتی بودن یا تمایل به احساساتی بودن بیش از حد را داشته باشد. از طرفی سطحی نگری و ناتوانی در دیدن واقعیت را هم به معایب آن اضافه کنید.

  • کلمات منفی صورتی: از نظر جسمی ضعیف بودن، بیش از حد احساسی و محتاط بودن، داشتن نیاز عاطفی یا انتظارات غیر واقعی، ساده لوح بودن، نابالغی و کودکانه بودن، فاقد اراده و عدم عزت نفس داشتن جزء کلمات منفی این رنگ به حساب می آیند.

 

پوشیدن لباس رنگ صورتی

 
پوشیدن لباس به رنگ صورتی می تواند نشانه ای از نیاز به ابراز وجود و زنانگی باشد. همچنین اگر از این رنگ در لباس های خود استفاده می کنید، شما ممکن است فردی باشید که به نظر دیگران توجه زیادی نمی کند و زیاد نگران انطباق با هنجار های اجتماعی نیستید. شخصیت شما احتمالا تمایل دارد قلب از فکر کردن عمل کند.
امروزه بسیاری از مردان با توجه به مد روز پیراهن به این رنگ می پوشند. این موضوع نشان می دهد که شخص به آنچه در اطرافش می گذرد توجه دارد، برون گرا است و علاقه شدید به اینکه دیگران چگونه او را درک می کنند، دارد.
 
لباس صورتی-استودیو طرح و ساخت موما

 

رنگ صورتی در تجارت و بازاریابی

 

رنگ ها جنبه مهمی هستند که باید هنگام طراحی لوگو برای شرکت یا هر عنصر مرتبط با نام تجاری به آن توجه کنید. صورتی با شفقت، گرما، امید و درک همراه است. به همین دلیل است که بسیاری از موسسات خیریه استفاده از این رنگ را به عنوان یکی از اجزای اصلی برنامه بازاریابی خود انتخاب می کنند.

از طرفی صورتی نشان دهنده نرمی، ملایمت و انرژی است که برای بسیاری از محصولات و وب سایت هایی که محصولات و خدمات زنانه را تبلیغ می کنند مانند سالن زیبایی، مشاغل مد و آرایشگران استفاده می شود. نسخه های روشن تر برای تبلیغ محصولات ارزان تر و مد روز برای بازاریابی سن نوجوانان و کودکان مفید است. صورتی پوردی مربوط به مشاغلی است که خدمات و محصولات احساساتی را به فروش می رسانند.

 

صورتی در بازاریابی-استودیو طرح و ساخت موما

 

سایه های رنگ صورتی

 
  • رژگونه: مشابه رنگ پوست و سایه روشنی از صورتی است که مفاهیم حسی و جنسی را دارد. این سایه فاقد انرژی است.
  • ماهی قزل آلا: این تم یک اشاره به رنگ پرتقال نیز دارد. طرفدار عشوه گری است و می تواند نشانه عشق خجالتی باشد.
  • ارکیده: مربوط به افراد غیر متعارف و فردی است که کار خود را انجام می دهد یعنی ناسازگار است.
  • فوشیا: ترکیبی از صورتی تیره و آبی است و الهام بخش اعتماد به نفس، امنیت و بلوغ، مسئولیت پذیری، کنترل والدین و عشق می باشد.
  • صورتی تند: این تم عشقی پر شورتر، بازیگوش و احساسی را القا می کند. همچنین گرما، شادی و عشق به زندگی را تراوش می کند.

سایه های قوی تر مانند فوشیا، با اعتماد به نفس، انرژی و سطحی نگری همراه است. رنگ های روشن اغلب برای اسباب بازی های دخترانه استفاده می شود و به همین دلیل با کودکانه بودن یا نابالغی همراه است. تُن های آرام تر نشان دهنده لطافت، مراقبت، آرامش و قدرت زنانه است.

همانطور که متوجه شدید روانشناسی این رنگ موضوعی گسترده و جالب است که نیازمند مطالعه و تحقیق بیشتری است. سعی می کنیم در مورد این رنگ و کاربرد آن در معماری، مطالب مفید بیشتری به شما دوستان عزیز ارائه کنیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

سایه های صورتی-استودیو طرح و ساخت موما