در این مقاله بخوانید

امروزه شمع‌ها  کمتر به عنوان یک منبع نور استفاده میشوند و بیشتر یک وسیله تزئینی در خانه‌ها یا در مناسبت‌های مختلف استفاده میشوند و همچنان این محصول دوست داشتنی طرفدار خودش را دارد و به لطف انواع و کاربرد‌های مختلف آن این طرفدارها هر روز بیشتر میشود.

در این مقاله مراحل ساخت یک شمع را با هم یاد میگیریم و از ساخت شمع‌های جذاب لذت می بریم.

ابزار و مواد مورد نیاز

✔ پارافین جامد یا مات

✔ عطر یا رنگ ( در صورت نیاز )

✔ چسب کاغذی یا حرارتی

✔ دماسنج

✔ ظرف ذوب

✔ قالب شیشه ای (شیشه مربا هم میشه استفاده کرد)

✔ فیتیله

✔ قیچی و چوب

آموزش شمع سازی _ موما

مراحل ساخت شمع در خانه

  • ذوب پارفین: ظرفی تمیز که زیاد مورد استفاده شما نیست را تهیه کرده پارافین را با چاقو خورد کرده درون ظرف بریزید سپس یک ظرف دیگر را پر از آب کرده و روی حرارت جوش بیاورید و ظرف پارفین را روی آب جوش بگذارید دقت کنید که دمای پارافین از 90 درجه بیشتر نشود برای این کار میتوانید از دماسنج استفاده کنید. هنگامی که پارافین در حال ذوب شدن است آن را هم بزنید و به محض ذوب شدن از روی حرارت بردارید.
  • اضافه کردن عطر و رنگ: وقتی دمای پارافین شما بین 70-75 درجه سانتی گراد بود میتوانید به آن رنگ مخصوص شمع سازی یا اسانس عطر شمع سازی اضافه کنید اگر هم علاقه‌ای به شمع عطری یا رنگی ندارید این مرحله را نادیده بگرید و در ادامه با ما همراه باشد.
آموزش شمع سازی _ موما
  • جا گذاری فیتیله : به اندازه دو برابر شمع خود فیتیله تهیه کنید و یک سر آن‌ را به ته قالب خود چسب بزنید دقت کنید که حتما فیتیله در وسط شمع قرار بگیرد. سپس طرف دیگر فیتیله را به یک چوب گره زده و چوب را روی قالب قرار دهید. دقت کنید ته و سر فیتیله در یک راستا باشد. بهتر است قبل از ذوب پارافین، قالب و فیتیله خود را آماده کنید
  • ریختن پارافین در قالب: پس از حدود دو الی سه دقیقه بعد از برداشتن پارافین از روی حرارت آن را آرام آرام و با حوصله درون قالب بریزید و صبر کنید تا پارافین سفت بشود.
آموزش شمع سازی _ موما

نکته 1: برای سرد کردن شمع  از یخچال استقاده نکنید و بگذارید در دمای محیط خنک شود.

نکته 2 : بعد از آماده شدن شمع شما میتوانید با رنگ آمیزی یا تراشیدن طرح‌های جذاب یا چسباندن برخی زیورآلات به شمع خود جلوه جذاب‌تری بدهید.

کسب درآمد از راه شمع سازی

همانطور که گفتیم شمع ها در دنیا طرفدارهای زیادی دارند و از زیبایی آرامش بخش بودن و عطر فوقالعاده آن استفاده میکنند شما نیز میتوانید با ساخت و فروش شمع های منحصر به فرد و جذاب کسب درآمد کنید.

البته برای فروش به کسب درآمد نیاز به آشنایی بیشتری با دنیا شمع سازی و انواع شمع ها دارید و برای رسیدن یه این آشنایی نیاز به یک آموزش خوب دارید که ما به شما دوره آموزش شمع سازی که توسط سایت موما تامین شده را پیشنهاد میدهیم.

آموزش شمع سازی _ موما

نتیجه گیری

شما با استفاده از نکات بالا میتوانید شمع‌های جذابی برای خود بسازید البته ممکن است اوایل کمی مشکل باشد ولی بعد از چند بار تکرار شمع‌های با کیفیتی خواهید ساخت.

همانطور که گفته شد شما از این کار میتوانید کسب در آمد کنید و شمع‌های مناسبتی ( تولد، سوگواری، ولنتاین و… ) بسازید همچنین با یاد گرفتن ساخت انواع شمع ( آنجل ، دکوپاژ، ژله‌ای و… ) از فروششان کسب درآمد کنید.