در این مقاله بخوانید

زیور‌آلات رزینی با طرح‌های جذاب و قیمت خوبی که دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده است از آن طرف با توجه به فروش خوب، نیاز به سرمایه اولیه کم، ساخت آسان و با فروش این زیورآلات رزینی میتواند یک راه درآمد خیلی خوب باشد.

در ادامه مراحل ساخت زیورآلات رزینی و روش‌های کسب درآمد از آن را به شما میگوییم.

ساخت زیورآلات رزینی

مواد و ابزار مورد نیاز

✔ رزین اپوکسی

✔ قالب سیلیکونی یا پلاستیکی

✔ رنگ مناسب رزین

✔ همزن و لیوان پلاستیکی

✔ ترازو دیجیتال

✔ هاردنر

✔ انواع سنباده

✔ وسایل تزئینی مورد نیاز

✔ روغن جلا دهنده (روغن برزک یا کتان)

✔ چسب حرارتی

ساخت زیورآلات رزینی

مراحل ساخت زیور‌آلات رزینی

  • آماده سازی ابزار : با توجه به طرح خود ابزار مورد نیاز قالب‌ها و مواد تزئینی را آماده کنید توجه کنید قالب خود را تمیز کنید اگر از قالب سیلیکونی استفاده میکنید از آب و صابون برای شست‌ و شوی آن استفاده کنید.
  • محسابه مقدار رزین مورد نیاز: با توجه به قالب‌های مورد استفاده و زیور‌آلاتی که میسازید مقدار رزین مورد نیاز را حساب کنید و همینطور میزان هاردنر مورد نیاز برای حساب نسبت این دو، دستور العمل آن‌ها را مطالعه کنید و با استفاده از ترازو میزان مورد نیاز هرکدام را تهیه کنید.
  • آماده کردن رزین: رزین و هاردنر را در لیوان پلاستیکی ریخته و هم بزنید در این مرحله شما در صورت نیاز، رنگ را نیز اضافه میکنید دقت کنید که خوب هم بزنید تا رنگ یک دست شود. دقت کنید حبابی در رزین شما باقی نماند.
  • ریختن رزین و تزئین آن: رزین و قطعات تزئینی خود را در قالب ریخته و توجه داشته باشید که اگر موادی که برای تزئین استفاده می‌کنید سبک باشد روی رزین شناور میشود برای حل این مشکل میتوانید از چسب حرارتی استفاده کنید. اگر مواد تزئینی سنگین‌تر باشد میتوانید نصف قالب را رزین ریخته و صبر کنید تا خشک شود قطعه تزئین را روی آن قرار بدید و ادامه قالب را پر کنید.
  • سنباده و جلا: بعد از خشک شدن و در آوردن زیور‌آلات آنرا سنباده بکشید تا به طرح دل‌خواه برسید و سطحی کاملا صاف ایجاد کنید بعد آن را جلادهی کنید.
  • تکمیل زیورآلات: با توجه به نوع زیور‌آلات شما ممکن است نیاز باشد به آن زنجیر، گیره و… اضافه کنید. که با مته ریز یا مینی دریل آن را سوراخ میکنید و به آن وصل میکنید.
ساخت زیورآلات رزینی

کسب درآمد از طریق فروش زیور آلات رزینی

شاید که فکر کنید شغل دوم خوبی باشد یا یک شغل موقت باشد که در آمد کمی بالا داشته باشد اما این کار جای پیشرفت بسیار زیادی دارد که شما با کمی خلاقیت و بازاریابی به یک فروش فوق العاده برسید شما میتوانید زیورآلات سفارشی هم حتی درست کنید و مشتری خاص خود را داشته باشد.

مهم ترین عامل برای رسیدن به در آمد خوب در ساخت زیورآلات رزینی خلاقیت شماست که رزین جای ایده دادن و طرح‌ های نو خیلی زیادی دارد البته برای یادگیری ساخت نیاز به تکرار و تمرین دارید تا بتوانید محصولی با کیفیت تولید کنید البته که وجود یک آموزش ساخت زیورآلات ریزینی خوب به کار شما سرعت میدهد و میتواند بسیار برای شما کمک کننده باشد.

امیدوارم این مقاله شما را به ساخت این زیور‌آلات دوست داشتنی علاقه‌مند کرده باشد.