در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

تفاوت بین Lumion و V-Ray چیست؟

نرم افزار رندر وی ری چه مزیت‌ها یا کمبودهایی نسبت به لومیون دارد؟

تعریف کاملی از وی ری و لومیون می‌دانید؟

تا انتهای این مقاله آموزش ویری با موما همراه باشید تا به جواب سوالهایتان دست پیدا کنید.

Lumion و V-ray هر دو نرم افزار رندر هستند که آخرین نسخه‌های Lumion عالی است. رندرها بسیار نزدیک به واقعیت هستند و کیفیت اشیا و بافت‌ها در آن‌ها بهبود یافته است. Vray یک نرم افزار رندر است که به عنوان یک افزونه کار می‌کند و می‌تواند با نرم افزارهای سه بعدی مانند تری دی مکس، Sketchup، Revit و غیره ادغام شود.

به دلیل عملکرد بالای خود در رندر کار شناخته شده است، زیرا بافت و متریال را به صورت واقعی در رندرها نشان می‌دهد. نورپردازی در Vray یک عنصر بسیار مهم است زیرا انواع مختلف نورپردازی، نقطه، نور IES، گنبد، چراغ‌های مستطیلی و غیره را به کاربران ارائه می‌دهد.

 

تعریف Lumion و Vray

 

Lumion و V-ray هر دو نرم افزار رندر سه بعدی هستند که البته لومیون مخصوص معماران و طراحان ساخته شده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک مدل سه بعدی از طراحی خود است،  Lumion  بقیه کار را انجام می‌دهد و به شما اجازه خلاقیت می‌دهد تا بتوانید طراحی خود را به طور کامل با سایه‌ها، نورپردازی، جلوه‌های فوتورئالیستی یا مفهومی نشان دهید.

Vray یکی از موتورهای رندر Chaosgroup است. Chaos Group یک رهبر جهانی در زمینه گرافیک کامپیوتری است. شعار آن‌ها این است که (ما فناوری ایجاد می‌کنیم که به هنرمندان و طراحان کمک می‌کند تا تصاویر واقعی و انیمیشن برای طراحی، تلویزیون و فیلم‌های بلند خلق کنند. نرم افزار رندر و شبیه سازی مبتنی بر فیزیکی ما روزانه توسط استودیوهای طراحی برتر، شرکت‌های معماری، آژانس های تبلیغاتی و شرکت‌های جلوه های بصری در سراسر جهان استفاده می شود).  

به طور کلی Lumion نرم افزار رندر بلادرنگ است که در این فرآیند کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد و با صنایع مختلف سروکار دارد. V-ray همچنین برای رندرینگ روان و با کیفیت مناسب برای مدل‌های اجزای مختلف مرتبط با تعدادی از صنایع کار می‌کند.

تعریف Lumion و Vray-وبسایت موما

 

تفاوت بین Lumion و V-Ray

 

تفاوت بین Lumion و V-Ray  این است که لومیون یک نرم افزار رندر زمان واقعی است که از طریق آن می توانید تغییراتی را در مدل وارداتی خود در حین رندر ایجاد کنید و نه تنها به صورت زنده آپدیت را مشاهده کنید، بلکه روند رندر را روان تر و آسان تر می‌کند که بهترین نتیجه را در رندر تصویر، پانوراما نیز به همراه دارد. V-ray شبیه به Lumion و بایاس است که با ویژگی‌های پیشرفته‌اش، تصاویری از مدل‌های مختلف ارائه می‌کند.

وی ری در صنایع مختلف برای تجسم سازی و همچنین گرافیک کامپیوتری استفاده می‌شود. در این صنایع ممکن است بخش رسانه و سرگرمی، بخش تولید فیلم و بازی‌های ویدیویی، معماری و برخی دیگر را شامل شود.

همانطور که به شما گفتیم می‌توانیم با Lumion و V-Ray رندر باکیفیت انجام دهیم. بنابراین لازم است نکاتی را در مورد این دو نرم افزار رندر تحلیل کنیم تا بتوانیم اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها داشته باشیم.

تفاوت بین Lumion و V Ray-وبسایت موما

 

تفاوت رندر و انیمیشن در دو نرم افزار وی ری و لومیون

 

  • Lumion و V-Ray در بیشتر بخش‌های رندر هم‌حالت هستند، نه مدل‌سازی، اما از بسیاری جهات نیز متفاوت هستند. در حالی که Lumion یک نرم افزار مستقل است، V-ray بیشتر در داخل یک بسته سه بعدی استفاده می‌شود.
  • Lumion طیف گسترده‌ای از اشیاء و عناصر سه بعدی و هر آنچه را که در یک صحنه نیاز دارید را ارائه می‌دهد. این نرم افزار رندر در ابتدا برای استفاده در پروژه‌های شهری ساخته و پیکربندی شد نه برای رندرهای خارجی. بنابراین، اگر می‌خواهید صحنه‌های داخلی بسازید، کتابخانه آِن از نظر عناصر داخلی و اشیاء مناسب نیست.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های Lumion و V-Ray این است که V-ray کتابخانه شخصی اشیاء برای استفاده ندارد. از شما انتظار می‌رود که صحنه‌ها را خودتان مدل‌سازی کنید یا آن‌ها را از نرم افزارهای سه بعدی دیگر وارد کنید به کار با متریال و نور، کارایی بالا از نظر رندر صحنه‌های داخلی و خارجی معروف است. در مورد زمان بندی، Lumion به طور کلی سریع‌تر از V-ray  عمل می‌کند.

رندرگیری از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد. در حالی که در  V-ray زمان رندرگیری بیشتر طول می‌کشد، ولی کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد. رندر در Lumion به طور پیش فرض است، در حالی که در V-ray  با توجه به نیاز کاربران شخصی سازی شده است.

  • V-ray از نظر رندرهای داخلی و خارجی، نورپردازی و ویرایش فضای داخلی عملکرد بالایی دارد، در حالی که Lumion قابلیت‌های شگفت انگیزی را در صحنه‌های خارجی نشان می‌دهد. اگر از V-ray برای رندر تصاویر و نرم افزارهای دیگر برای مدل سازی، انیمیشن و غیره استفاده کنید، کار پروژه بیشتر طول می‌کشد.
  • علاوه بر این، V-ray عناصر آماده‌ای مانند آسمان، کوه و منظره را ارائه نمی‌دهد، باید خودتان آن را اضافه کنید یا با استفاده از نرم افزار مدل سازی آن را بسازید. اما Lumion به شما این امکان را می‌دهد که از موارد خارجی، منظره، دریا و غیره استفاده کنید تا پروژه خود را طراحی کنید. کار با نرم افزار رندر Lumion و V-ray از نظر پیکربندی و ویرایش برای معماران آسان است، اما Lumion برای غیر معماران یا کسانی که تجربه با نرم افزارهای مدل سازی و رندر سه بعدی را ندارند بسیار ساده‌تر است.
  • تفاوت دیگر Lumionو V-ray در سیستم‌ عامل‌های آن‌ها است. نرم افزار رندر لومیون با مایکروسافت ویندوز 10 (64 بیت) سازگاری دارد. یک چیز مهم این است که شما باید کامپیوتر خود را در حین استفاده از آن به اینترنت وصل کنید. اما نرم افزار رندر وی ری  را به عنوان یک افزونه شخص ثالث بر روی سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز مایکروسافت، لینوکس، مک او اس ایکس اجرا کنید.
تفاوت رندر و انیمیشن در دو نرم افزار وی ری و لومیون-وبسایت موما

 

جمع بندی

 

Lumionو V-ray در زمینه‌های معماری، مهندسی و ساخت‌وساز که به طور مداوم در حال تحول هستند. این دو نرم افزار رندر برای متخصصانی که می‌خواهند ایده‌های پروژه‌های خود را با مشتریان و همکاران بهاشتراک بگذارند بهترین گزینه هستند.Lumion  قصد دارد فرآیند رندرینگ را به یک تجربه آسان و کارآمد تبدیل کند و میزان تلاش مورد نیاز برای ایجاد نتایج زیبا را کاهش‌دهد.