در این مقاله بخوانید

 

انتخاب رنگ طبق سبک طراحی داخلی

 

– چگونه رنگ را طبق سبک طراحی داخلی انتخاب کنم؟
– کدام رنگ ها برای سبک اسکاندیناوی مناسب است؟
– برای سبک آرت دکو چه رنگی به کار ببرم؟
در جهان حدود 10 میلیون رنگ وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات منحصر به فرد خود هستند. رنگ ها در بخش های مختلف کاربرد های زیادی را دارند. یکی از عرصه هایی که رنگ در آن بخش مهمی از کار محسوب می شود، طراحی داخلی است. دیزاینر های معروف همیشه در پی جدید ترین آموزش رنگ شناسی هستند تا اطلاعات خود را در این موضوع بروز نگه دارند. رنگ ها از آنچه که شما فکر می کنید، تاثیرات بسیار بیشتری برای زیبای کردن دیزاین فضا های داخلی دارد.
شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا سبک های طراحی داخلی رنگ بندی خاصی را دارند یا از پالت رنگی خاصی بهره می برند؟ بله، دقیقا همینطور است. به عنوان مثال اگر به سبک های ویکتوریایی دقت کرده باشید، متوجه می شوید که رنگ های مانند بنفش بکار برده شده است که حس غنی و سلطنتی بودن را به مخاطب القا می کند. موما در این مقاله به صورت تخصصی به موضوع انتخاب رنگ طبق سبک طراحی داخلی پرداخته است تا بتواند دانش شما را یک پله به سمت رنگ شناسی بالاتر ببرد. نکات بسیار مهم و تخصصی در این مطلب گفته شده است که حیف است آن را از دست بدهید، پس همراه ما باشید.
پالت های رنگی طراحی داخلی-muma.ir

 

رنگ برای سبک بوهمیایی

 
از آنجا که خانه هر شخص منعکس کننده شخصیت اوست، باید انتخاب رنگ طبق سبک طراحی داخلی درست انجام گیرد. اگر به محیطی شاد و پر از زندگی علاقه دارید، این سبک مناسب شما است. سبک بوهمیایی به شما این امکان را می دهد که خانه خود را با دارایی های ارزشمندی که در طول سال جمع آوری کرده اید تزئین کنید.
در این سبک بر خلاف سبک های دیگری که وجود دارد، قوانین خاصی را ندارد. در سبک بوهمی باید به رنگ ها توجه ویژه ای داشته باشید. این سبک بیشتر تابع سایه های متالیک، رنگ های خاکی و بافت ها است. سبز زمردی، قرمز یاقوتی، طلایی، آبی روشن، قهوه ای و نارنجی از رنگ های محبوب این سبک هستند.
اگر به دنبال یک خانه قدرتمند و جسور هستید، باید فضایی رنگارنگ و پر انرژی را ایجاد کنید. برای این کار می توانید دیوار های خود را به رنگ های آبی، سبز یا نارنجی رنگ آمیزی کنید. مبلمان قدیمی و حصیری ظاهر سبک بوهمی را به سطحی کاملا متفاوت ارتقا می دهند. رنگ هایی مانند قرمز روستیک و قهوه ای می توانند انتخاب خوبی برای مبلمان باشند. فرش، پارچه مبل، پرده، ملحفه، کوسن و لوازم جانبی در رنگ ها و طرح های زنده باعث روشن تر و زیبا تر شدن اتاق شما خواهند شد.
افراد علاقه مند به این سبک دوست دارند حس بیرون از خانه را در خانه داشته باشند. راه جالب برای آوردن فضای بیرون به داخل، افزودن گیاهان و کفپوش چوبی است. اگر نمی خواهید زیاد به سمت سبک بوهمی بروید، می توانید از رنگ های خنثی در پس زمینه کار و دیوار ها استفاده کنید از طرف دیگر اکسسوری و پارچه ها را با رنگ های روشن انتخاب کنید تا به چشم بیایند.
پالت رنگ سبک بوهمیایی-muma.ir

 

رنگ برای سبک انتقالی

 
چگونه یک انتخاب رنگ طبق سبک طراحی داخلی انتقالی داشته باشیم؟ اگر طرفدار سبک های طراحی داخلی معاصر و سنتی هستید و نمی توانید بین عتیقه ها یا قطعات جدید، مبلمان لوکس یا کاربردی یکی را انتخاب کنید، احتمالا سبک انتقالی را دوست دارید. طراحی انتقالی ترکیبی متعادل از طراحی سنتی و مدرن است که به راحتی و نرمی تمرکز دارد.
سبک انتقالی به شما آزادی، ترکیب و تطبیق لوازم جانبی قدیمی با لوازم جدید را می دهد. یک پالت رنگی خنثی برای طراحی انتقالی بسیار مناسب است. رنگ هایی مانند سفید، خاکستری، پاستلی، قهوه ای مایل به زرد یا بژ می توانند برای این سبک استفاده شوند. حتی می توانید رنگ های آبی عمیق، سبز پر رنگ و مشکی را در آثار هنری خود مانند تابلو نقاشی یا قاب عکس به کار ببرید. از رنگ های روشن برای رختخواب، پرده و کوسن استفاده کنید. این کار به خانه شما عمق می دهد و جذاب تر به نظر می رسد. اگر در پایان روز با سبک انتقالی راحت بودید و شیفته رنگ ها شدید یعنی راه درستی را رفته اید.
پالت رنگی سبک انتقالی-muma.ir

 

رنگ برای سبک اسکاندیناوی

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که به فضاهای مینیمال در عین حال کاربردی علاقه دارید، سبک اسکاندیناوی برای شما ایده آل است. اسکاندیناوی باعث می شود فضایی تمیز، زیبا و در عین حال باز داشته باشید. عناصر کلیدی این سبک موارد طبیعی همچون چوب و چرم هستند. اسکاندیناوی در اوایل قرن بیستم به وجود آمده است، اما هنوز محبوبیت خود را دارد.
انتخاب رنگ طبق سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی، رنگ های روشن است. دلیل انتخاب رنگ های روشن محل ظهور این سبک است. سبک اسکاندیناوی در کشور شمال اروپا متولد شد که زمستان های بسیار طولانی و تاریکی را دارد. بنابراین، برای روشن تر شدن فضای داخلی در این سبک، از رنگ های روشن و خنثی استفاده می شود. اگر علاقه مند به مینیمال هستید، می توانید از یک پالت رنگی تک رنگ با سایه های سفید و خاکستری برای دیوار ها استفاده کنید. همچنین کمی رنگ در این سبک مشکلی به وجود نمی آورد. برای اضافه کردن رنگ از رنگ های پاستلی مانند صورتی رژگونه، سبز نعنایی و آبی استفاده کنید. با به کار بردن مبلمان چوبی و منسوجات چند لایه، در فضا تضاد ایجاد کنید.
پالت رنگی سبک اسکاندیناوی-muma.ir

 

رنگ برای سبک آرت دکو

 

آیا سبک های طراحی داخلی 1920 را دوست دارید؟ اگر جواب شما مثبت است، احتمالا شما علاقه مند به سبک آرت دکو هستید. این سبک 100 سال است که وارد عرصه طراحی داخلی شده است و به دلیل استفاده از رنگ های جسورانه، چاپ های هندسی همچنین مواد مجلل، محبوبیت کسب کرده است. حالا باید بدانیم کدام رنگ طبق طراحی داخلی آرت دکو است!
پالت های رنگی سیاه، سفید، طلایی و نقره ای یا رنگ های روشن و پرجنب و جوش مانند زرد، آبی، سبز و قرمز مناسب این سبک هستند. اگر می خواهید فضا را به سمت مینیمال بودن ببرید، به سراغ رنگ هایی مانند بژ، کرم و پاستل بروید. رنگ های یکدست با نقوش هندسی انتخاب مناسبی برای پارچه ها و فرش ها هستند.
پالت رنگی سبک آرت دکو-muma.ir

 

رنگ برای سبک طراحی داخلی معاصر

 

برخی از سبک ها مانند طراحی داخلی معاصر، به دوره خاصی اشاره دارند. این سبک به طور مداوم در حال تغییر است تا روند محبوب امروزی را منعکس کند. سادگی، بافت، خطوط تمیز، رنگ های ثابت و کنتراست بالا مجموعه از ویژگی های این سبک هستند.
وقتی صحبت از انتخاب رنگ طبق سبک طراحی داخلی معاصر می شود، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند، پالت های رنگ خنثی برای دیوار هستند. رنگ های تند در مقابل رنگ های خنثی به خوبی کار می کنند. بنابراین دیوار هایی که با رنگ خنثی رنگ آمیزی شده است به عنوان یک پس زمینه عالی برای استایل با لوازم جانبی جسور عمل می کند. سادگی عنصر کلید این سبک است. به دنبال مبلمان ساده و جسورانه در رنگ های ثابت بروید. می توانید کفپوش های چوبی، نقاشی های پر جنب و جوش و کوسن هایی با رنگ های روشن انتحاب کنید تا رنگ خاصی به فضا اضافه نشود.
پالت رنگی سبک معاصر-muma.ir

 

رنگ برای سبک هالیوود

 

اگر فیلم زیاد می بینید و دوست دارید یک خانه شبیه آنها داشته باشید باید به سمت سبک طراحی داخلی هالیوودی حرکت کنید. این سبک از خانه های مجلل بازیگران و کارگردانان الهام گرفته است. چه کسی عاشق جزئیات مجلل، رنگ های روشن، الگوهای جسورانه، متریال فلز و رنگ جواهر نیست؟
جدا از هر چیزی انتخاب رنگ طبق سبک طراحی داخلی هالیوود، بسیار اهمیت دارد. پالت های رنگی روشن و اشباع شده برای این سبک مناسب است. دیوار ها را با رنگ های روشن رنگ آمیزی کنید. صورتی تند، زرد، سبز زمردی، فیروزه ای و طلایی را می توانید به عنوان تاکیید استفاده کنید. سیاه و سفید را برای ایجاد ظاهری خاص بکار ببرید. با رنگ ها بازی کنید، الگو های مختلف را ترکیب کنید و با یکدیگر مطابقت دهید. برای به ارمغان آوردن این سبک از پارچه هایی با طرح حیوان ها استفاده کنید.
پالت رنگی سبک طراحی داخلی هالییود-muma.ir