در این مقاله بخوانید

 

ایده رنگی اتاق نشیمن

 

– رنگ اتاق نشیمن باید چه رنگی باشد؟
– از چه ترکیب رنگ هایی برای نشیمن استفاده کنیم؟
– چه رنگ هایی باعث بزرگ دیده شدن نشیمن می شود؟
– رنگ های جدید معرفی شده برای نشیمن چه هستند؟
احتمالا شما هم تا کنون اقدام به تغییر طراحی داخلی و رنگ فضا های خانه خود کرده اید. انتخاب درست رنگ موضوع بسیار مهمی است که در صورت اشتباه آثار زیادی را بر روی حس و حال فضا می گذارد. در این مطلب آموزش رنگ شناسی می خواهیم به موضوع مهم رنگ اتاق نشیمن بپردازیم و نکات مهمی را در مورد نحوه انتخاب رنگ اتاق نشیمن در اختیارتان قرار دهیم. اگر می خواهید یک اتاق نشیمن جذاب و اصولی را داشته باشید همراه موما باشید تا تکنیک های خاص و ناگفته انتخاب رنگ را فرا بگیرید.
 
ایده رنگی اتاق نشیمن-muma.ir

 

بهترین ایده رنگی برای اتاق نشیمن چیست؟

 
بهترین ایده رنگی اتاق نشیمن، استفاده از رنگی است که ساده باشد و در هنگام نگاه کردن به آن خسته نشوید و جذب آن شوید. انتخاب رنگ برای نشیمن بسیار حائز اهمیت است چرا که مدت زمان زیادی را در آن سپری می کنید، پس بنابراین در مورد انتخاب رنگ نهایی عجله نکنید.
در ابتدا چندین نمونه و ایده پالت رنگی برای اتاق نشیمن را ببینید، سپس برخی از بخش های بزرگی از آن را رنگ کنید. سعی کنید قسمت های که به عنوان نمونه رنگ می کنید، در معرض زوایه و شدت نور های متفاوت باشد تا رنگ به خوبی دیده شود. مدت زمان این آزمایش حداقل دو هفته باید باشد تا مشخص شود چه حسی را از فضا می گیرید. با این تکنیک می توانید انتخاب درستی را بر اساس روانشناسی رنگ و اثرات آن بر خودتان داشته باشید.
به عنوان یک راهنمای کلی، اتاق های نشیمن که نور سرد تری را دارند و رو به شمال قرار گرفته اند از رنگ های گرم بهره می گیرند اما نشیمنی هایی که نور گرمی را دریافت می کنند و همچنین جهت آنها به سمت جنوب می باشد، می توانند از رنگ های سرد تر استفاده کنند.
بهترین ایده رنگی برای اتاق نشیمن چیست-muma.ir

 

ترکیب رنگ های مناسب برای اتاق نشیمن

 
ترکیب درست رنگ ها در فضای داخلی بسیار امر مهمی است که با استفاده از چرخه رنگ و رعایت اصول می توانید به آن برسید. ترکیب و ایده رنگی اتاق نشیمن را به راحتی با استفاده از چرخه رنگ و قوانین که گفته می شود می توانید به دست آورید.
  • رنگ های متضاد: نتیجه ترکیب کنتراست تقسیم شده از دو رنگ نزدیک به هم و یک رنگ غیر مرتبط است. برای تاثیرگذاری بهتر، از روشن ترین تُن به عنوان تاکید در کوسن ها یا لوازم جانبی استفاده کنید. برای تاثیر جسورانه رنگ از عمق و سایه های یکسان رنگ ها بهره بگیرید. به عنوان مثال آبی نیلی همیشه با زرد آفتابی به خوبی کار می کند.

پالت رنگی متضاد-muma.ir

  • پالت تک رنگ: با استفاده از سایه های مختلف یک رنگ می توانید ترکیب خوبی را پیدا کنید. سعی کنید این پالت را بر روی پانل های در، دیوار و قرنیز ها اجرا کنید. از طرفی می توانید با الگو ها هم بازی کنید. یعنی با یکسری شابلون طرح های مختلفی مانند مربعی یا راه راه توسط رنگ ها ایجاد کنید، اینگونه باعث ایجاد بافت می شوید و حس شبیه به کاغذ دیواری را به مخاطب القا می کنید.

پالت رنگی تک رنگ اتاق نشیمن پالت رنگی تک رنگ اتاق نشیمن-muma.ir

  • طرح تونال: می توانید با ترکیب و استفاده از سایه مختلف یک رنگ، برای نشیمن خود لایه های عمیقی ایجاد کنید. به عنوان مثال، از آبی تیره، آبی گل ذرتی و آبی رویال به مقدار مساوی برای یک نتیجه متعادل استفاده کنید.

پالت رنگی تونال برای نشیمن-muma.ir

  • طرح سه رنگ: یک رویکرد اساسی اما موثر است. سعی کنید بیش از دو یا سه رنگ را در یک طرح ترکیب نکنید و روی رنگ های اصلی یا ثانویه تمرکز کنید. برای ایجاد تضاد های چشم نواز، چرخه را مطالعه کنید و به ترکیب سایه های متضاد مانند زرد قناری و خاکستری یا آبی و صورتی تند نگاه کنید.
  • رنگ خنثی: ترکیب رنگ های تک رنگ و رنگ های ملایم مانند سیاه، سفید و خاکستری برای نشیمن موثر است، اما از طرفی باید رنگ های متفاوتی را برای از بین بردن یکدستی رنگ های خنثی در اکسسوری و لوازم جانبی بکار ببرید.

 

 

ترکیب رنگ یک راه عالی و مقرون به صرفه برای ایجاد یک ایده رنگی اتاق نشیمن است که با استفاده از مقدار کمی رنگ، حداکثر تاثیر را به دست می آورید. استفاده این روش آسان است اما برای کار با ترکیب های گوناگون باید جسورانه رفتار کنید. برای ایده گرفتن از رنگ ها می توانید یک سر به اتاق و کمد لباس خود بزنید تا ببینید به چه رنگ هایی علاقه دارید.

 

 

نحوه ترکیب رنگ ها در اتاق نشیمن

 

هر طراح داخلی که یک اتاق نشیمن را دیزاین می کند باید در مورد انتخاب رنگ های خود مطمئن باشد. با این حال، فضا های داخلی که با رنگ های پر رنگ امتحان می شوند، اغلب چشم گیر تر هستند. نکته کلیدی این است که باید تحقیقات خود را انجام دهید، پالت های متضاد را قبل از هر کاری آزمایش کنید و با اطمینان از رنگ و پارچه ها استفاده کنید.
رنگ می تواند تاثیر عمیقی بر خلق و خو داشته باشد و یک طرح روشن می تواند حواس را تقویت کند، از طرفی به فضای داخلی شما عمق می دهد. ترکیب رنگ های غیر منتظره مانند آبی، قرمز یا نارنجی و صورتی می توانند به خوبی کار کنند، اما سعی کنید با برخی از اکسسوری به رنگ خنثی مانند کار های چوبی سفید، یا معرفی الگو ها برای از بین بردن ظاهر ساده و افزودن بافت، آرامش را ایجاد کنید.
قبل از تزئین دیوار ها، سعی کنید داخل جعبه کفش را با رنگ دلخواه خود رنگ کنید. با این روش نحوه ورود نور به گوشه های کار را مشاهده می کنید که باعث می شود تصور بهتری از رنگ در اتاق داشته باشید.
اگر ترجیح می دهید دیوار ها را با رنگ خنثی رنگ آمیزی کنید، یک فرش بزرگ در اتاق نشیمن راهی عالی برای القای سرزندگی است که با لوازم رنگارنگ مانند کوسن ها و پارچه ها تکمیل می شود.
برای یافتن رنگ های جسورانه که به خوبی با هم هماهنگ می شوند از چرخه رنگ کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که رنگ با محیط اطراف تغییر می کند، یعنی تُن ها بسته به متریال سطحی که برای رنگ آمیزی انتخاب می کنید یکسان نیست.
رنگ مناسب، ظاهر کار شما را متحول می کند. رنگ های مات درخشندگی نرمی را در فضا ایجاد می کنند و رنگ های براق نور را به شدت منعکس می کنند. قبل از استفاده، رنگ ها را بر روی گلدان های نمونه تست کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
نحوه ترکیب رنگ ها در اتاق نشیمن-muma.ir

 

رنگ هایی که باعث بزرگتر دیده شدن نشیمن می شوند

 

بهترین ایده رنگی اتاق نشیمن کوچک چه رنگ هایی است؟ سایه های کم رنگی که نور را منعکس می کنند باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود. هنگام کار با رنگ های خنثی، سایه های مایل به سفید را انتخاب کنید چراکه رنگ های سفید خالص چشم را کمتر به سمت خود منحرف می کند. یکی دیگر از ترفند ها، ادامه دادن رنگ بر روی مبلمان است که باعث ایجاد وهم و فضا را بزرگ می کند.
به رنگ سقف خود توجه داشته باشید، بیشتر افراد رنگ سفید را برای سقف انتخاب می کنند. این کار باعث یک رنگ شدن سقف و دیوار ها می شود که مرز بین آنها را از بین می برد پس، از این تکنیک برای اتاق های نشیمن آپارتمان با سقف کوتاه می توانید استفاده کنید تا سقف نشیمن شما بلند تر به نظر بیاید.
با به کار بردن رنگ های روشن مانند زرد، گام های جسورانه تری در انتخاب رنگ بردارید. ترکیب این رنگ با تزئینات متضاد و سقف روشن، چشم را فریب می دهد طوری که شما فکر می کنید دیوار ها از هم فاصله بیشتری دارند.
رنگ هایی که باعث بزرگتر دیده شدن نشیمن می شوند-muma.ir

 

جدید ترین رنگ های برای اتاق نشیمن

 

رنگ زرد قرار است برای سال 2022 برگردد. زرد یک سایه ای از اعتماد به نفس و شادی است، بنابراین جای تعجب نیست دوباره به عنوان رنگ ترند انتخاب شود. ایده رنگی اتاق نشیمن با زرد، یک احساس تابستانی الهام بخش است و خوش بینی را القا می کند. ترکیب این رنگ با رنگ مشکی یک ظاهر مدرن را ایجاد می کند. روند انتخاب رنگ های ترند به سمت رنگ های روشن و جسورانه گرایش دارد که در همه فضا مورد استفاده قرار می گیرد و اتاق نشیمن از این قانون مستثنی نیست.
جدید ترین رنگ های برای اتاق نشیمن-muma.ir