در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

نصب کاغذ دیواری به چه صورت انجام می شود؟
نکاتی که قبل از نصب کردن کاغذ دیواری باید در نظر گرفت کدامند؟
آیا مزایا و معایب استفاده از کاغذ دیواری را می‌دانید؟

کاغذ دیواری وسیله­ای است که جهت زیباسازی نما و دکوراسیون داخلی در محیط منازل، هتل، ادارات، رستوران­ها و… به کار می­رود. امروزه با پیشرفت علم و تکنوژی تغییرات زیادی در حیطه رنگ، طرح و جنس داشته است و از گذشته تاکنون استفاده از کاغذ دیواری در انواع براق، گلدار و طرح­های مختلف رایج بوده است. امروزه نیز این کاغذها با داشتن طرح­های مختلف بسیار چشم نواز و خیره کنند هستند. اجرای کاغذ دیواری تنها با داشتن ابزار مناسب آن انجام می­شود، فقط با داشتن مهارت کافی و دقت لازم به راحتی می­توانید منازل خود را با نمای زیبایی از کاغذ دیواری‌ها تغییر دهید و روحی تازه به منازل خود ببخشید.

امروز در این مقاله آموزش نصب کاغذ دیواری، روش نصب و تکنیک های خاصی را به شما خواهیم گفت، پس تا انتهای این مطلب همراه موما باشید.

آموزش مرحله به مرحله نصب کاغذ دیواری-وبسایت موما

 

آموزش مرحله به مرحله نصب کاغذ دیواری

 

نصب کاغذ دیواری کار زیاد سختی نیست. در صورتی که قصد دارید این کار را انجام دهید باید مراحل را با دقت دنبال کنید. امروزه کاغذ دیواری در جنس­های مختلف ضدآب و پلاستیکی به عنوان پوششی جهت تزئین دیوار، محافظت و مخفی کردن خط و خش­های دیوار به کار می­رود. از این رو برای نصب هر یک از آن­ها باید نکات نصب را به خوبی رعایت کنید. همچنین  برای نصب بهتر است کار را به افراد متخصص آن بسپارید تا با خیالی آسوده محیطی تمیز و زیبا برای شما ایجاد کنند. مراحل کار اجرای کاغذ دیواری به شرح زیر است:

  • اجرای کاغذ دیواری مانند هر کار دیگری به ابزار و وسایل مخصوصی نیاز دارد. از این رو ابتدا باید ابزارهایی مثل: چسب مناسب، مداد، قیچی، قلمو کوچک و بزرگ، ماله یا همان خط کش صاف کننده، چند رول کاغذ دیواری و تیغ کوچک (کاتر) را تهیه ­کنید.
  • قبل از شروع به نصب باید وضعیت دیوارها را چک کنید، درصورتی که دیوار از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشد باید قسمت­های خراب شده و شکسته را با استفاده از بتانه شروع به لکه گیری کرد. همچنین قبل از نصب لازم است دیوار را از هرگونه گرد و غبار تمیز کنید. برای این کار باید با استفاده از دستمالی تمیز و خشک کل دیوار را دستمال بکشید.
  • اولین مرحله در نصب اندازگیری طول و عرض دیوار است. برای این کار دیوار از یک تراز و متر کمک گرفته و تمام ابعاد دیوار را اندازه بگیرید. سپس طبق محاسبات، دیوار را با ابعاد مناسب تقسیم بندی کنید و رول­های کاغذ دیواری را به همان ابعاد برش ­دهید.
  • برای نصب رول­های کاغذ دیواری باید از خط شاغول استفاده کنید. خط شاغول را می‌توان با استفاده از یک مداد و مقداری نخ انجام داد، برای این کار مداد را به سر نخ وصل کنید و آن را از بالا آویزان نمایید تا بتوانید در امتدادی مناسب شروع به نصب کنید.
  • مرحله دیگر از نصب کاغذ دیواری آماده سازی دیوار یا چسب زنی است. قبل از چسباندن کاغذ دیواری‌ها باید مخلوطی از چسب و آب را آماده کنید، سپس بعد از مخلوط شدن و آماده سازی چسب با یک قلمو دیوار را به چسب مخصوص آغشته کنید و سپس شروع به نصب قطعات کاغذ دیواری بر روی قسمت­های چسب زده نمایید. در نصب هر قطعه به امتداد آن نسبت به خط شاغول دقت ­کنید.
  • بعد اجرای کاغذ دیواری لازم است از محکم بودن و چسبیدن آن به دیوار اطمئنان حاصل کنید. بهتر است هر قطعه از کاغذ دیواری را با استفاده از خط کش یا دستمالی خشک به آرامی به دیوار بچسبانید تا صاف و یکدست شود که به این کار حباب گیری می­گویند.

در مرحله آخر نصب، بعد از اتمام کار و چسباندن آن­ها، قطعات اضافه را در بالا و پایین با یک کاتر به آرامی و با دقت برش دهید. همچنین برای نصب کاغذ دیواری در قسمت‌های پنجره و درب باید اندازه هر قسمت را دقیق با خط کش بگیرید، سپس قطعاتی با اندازه مناسب را بچسبانید.

ابزار نصب کاغذ دیواری-وبسایت موما

 

نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید مورد توجه قرار دهیم!

 
  • قبل از نصب باید خرابی­های دیوار را برطرف کنید و سطحی پاک و تمیز داشته باشید تا نصب به خوبی صورت گیرد. این نکته بسیار مهم است که سطح دیواری که قصد دارید آن را کاغد دیواری کنید را چک نمایید. سطح دیوار باید صاف و هموار باشد، پس با سمباده برآمدگی­های آن را رفع و هم سطح کنید.

    همچنین نصب کاغذ دیواری با توجه به نوع کاغذ دیواری‌ها متفاوت است. برای نصب کاغذ دیواری­ هایی که چسب ندارند باید از قبل شروع به آمادسازی و مخلوط کردن چسب کرد. استفاده از استر برای نصب کاغذ دیواری بر روی سطوح روغنی بسیار مهم است. این کار سبب شده تا کاغذ دیواری بدون تغییر رنگ به خوبی روی دیوار قرار بگیرد.

نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید مورد توجه قرار دهیم-وبسایت موما

 

مزایا و معایب نصب کاغذ دیواری

 
  • محافطت از دیوارها در برابر خط و خش
  • تنوع در طرح و رنگ
  • ایجاد فضای شیک و دلنشین با تنوع در انتخاب طرح­های با رنگ­ ساده و گلدار
  • دارای مقاومت در برابر گرما و رطوبت
  • بزرگ و کوچک کردن محیط با توجه به رنگ و طرح انتخابی برای فضا
  • دارای قابلیت شستشو بدون هیچ تغییری در رنگ با استفاده از دستمالی نم دار و کف
  • امکان قابلیت جداسازی بعد از نصب

دارای هزینه مقرون به صرفه اقتصادی در برابر دوام طولانی مدت و کیفیت مناسب

مزایا و معایب نصب کاغذ دیواری-وبسایت موما

 

جمع بندی

 

کاغذ دیواری به پوشش تزئیناتی با جنس‌های مختلف برای دیوار گفته می­شود که نقش محافظت و زیبا سازی دیوار را بر عهده دارد. استفاده از کاغذ دیواری‌ها بسیار کاربردی و مقرون به صرفه است و با تنوعی که در طرح و رنگ دارند می­توانند به راحتی فضای زیبا و دلنشینی را به ارمغان ­آورند. امروزه افراد سعی می­کنند کار نصب کاغذ دیواری را خود انجام دهند، اما این کار با نداشتن مهارت لازم کاری بس دشوار و پیچیده است و ممکن است سبب خرابی در طرح و نمای آن شود.