در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

کرونا رندر چیست؟

آیا تا به حال با موتوری همچون کرونا طراحی انجام داده‌اید؟

درباره Corona Renderer چه می‌دانید؟

این موتور در چه مواردی کاربرد دارد؟

امروز در این مقاله آموزش کرونا رندر کامل با این انجین رندر آشنا خواهید شد؛ برای خواندن ادامه مطلب همراه موما باشید.

Corona Renderer یکی از قدرتمندترین موتورهای رندینگ برای نرم افزارهای طراحی چون تری دی مکس است. در نتیجه این موتور را نمی‌توان به عنوان یک نرم افزار مستقل در نظر گرفت. جالب است بدانید موتور رندر کرونا در ابتدا یک پروژه‌ی ابتدایی دانشجویی در دانشگاه پراگ بوده است.

اما اکنون همین موتور به عنوان یکی از قوی‌ترین موتورهای رندر در دنیا محسوب می‌شود. از سیزده سال پیش تا به امروز میزان پیشرفت این موتور به گونه‌ای بوده است که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا نیز از آن استفاده می‌کنند.

 

کرونا رندر چیست؟

 

Corona Renderer در واقع یک موتور دوگانه بر اساس پردازنده مرکزی است. این موتور رندر با توجه به دو گانگی که دارد، همچنین به دلیل سریع و منعطف بودن خود را از یک موتور کم کیفیت و ساده مجزا کرده است. موتور رندر کرونا کرونا در ابتدا در سال ۲۰۰۹ میلادی به وسیله‌ی اوندرا کارلیک تهیه و توزیع شد.

کرونا رندر چیست-وبسایت موما

 

آموزش و معرفی کرونا رندر

 

1- روشنایی

Corona Renderer تنظیمات نورپردازی ویژه‌ی خود را در اختیار دارد. مواردی چون سان، لایت، اسکای و… جز ابزارهای خاص انجین کرونا محسوب می‌شوند. جالب اینجا است که کرونا رندر این ویژگی‌ها را در کمال سادگی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. بنابراین برای یادگیری آن‌ها نیازی به پیچیدگی‌های خاص نیست.

2- دوربین

در نسخه‌های جدیدتر نرم افزار سه بعدی تری دی مکس آپشنی با عنوان دوربین فیزیکال اضافه شده است. با توجه به این نکته که موتور رندر کرونا در فضای کاربری نرم افزار تری دی مکس قابل اجرا است می‌توان این گونه در نظر گرفت که این موتور قدرتمند از ابزارهای دوربین نیز پشتیبانی می‌نماید.

3- متریال

آرشیو و متریال دو قسمت مهم و اساسی در انجین کرونا محسوب می‌شوند. به‌طور کلی می‌توان گفت موتور Corona Renderer علاوه بر اینکه از آرشیو و متریال نرم افزار تری دی مکس پشتیبانی می‌نماید، خود آن هم می‌تواند متریال تولید نماید. در نتیجه شما در صورت تمایل می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن متریال خود را در آن جستجو کنید.

4- نورهای فیزیکال

شما این توانایی را خواهید داشت که در بسیاری از موارد بدون داشتن هیچ گونه دغدغه‌ای از نورهای نرم افزار تری دی مکس استفاده نمایید. همچنین می‌توانید مواردی چون فوتون مپ برای جی ال به کار ببرید. در این صورت به راحتی می‌توانید پارامترهایی چون برجستگی‌ و افکت را به کارهای خود اضافه نمایید.

5- ساخت انیمیشن

افرادی که با موتورهای رندری چون منتال ری طراحیو اجرا کرده‌اند و سپس مایل به ساخت انیمیشن بوده‌اند مجبور بودند که تمامی رندرها و فریم‌ها را به صورت مجزا تهیه نمایند. بعد از آن موتور ویری این کار را ساده‌تر کرد،‌اما باز هم باید زمان زیادی را برای این کار صرف می‌کردند.

تا اینکه موتور رندر کرونا وارد بازار شد که این موتور رندر به هیچ پارامتری وابسته نبود و در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین عملکرد را در اختیار مخاطب قرار می‌داد.

6_ تنظیمات

جالب است بدانید در تنظیمات این موتور رندر آنبیا و پردازش معمولا به صورت خودکار صورت می‌گیرد. در نتیجه انجین کرونا در مقایسه با موتورهایی چون وی ری و ماکسول و… رندر کاملی احتیاج ندارد. علت انتخاب و استفاده‌ی بسیاری از معماران، طراحان داخلی، مدلسازان و بسیاری از افراد از انجین کرونا همین مسئله است.

آموزش و معرفی کرونا رندر-وبسایت موما

 

مزیت های کرونا رندر

 

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های Corona Renderer داشتن کیفیت بالای رندرهای آن است. همچنین این موتور در مقایسه با رندرهای دیگری چون ویری یا تایم رندر تنظیمات ساده‌تر و کمتری دارد. در این موتور رندر برای اجرای تنظیمات نوری و متریال‌های دیگر نیاز به صرف زمان زیادی نیست و در کمترین زمان می‌توان این کار را انجام داد.

در انجین کرونا محاسبات در عین سریع‌ بودن به سادگی انجام می‌گیرد. در این رندر خبری از مشکلات ناشی از جی پی یو نیست زیرا که بر پایه که سی پی یو کار می‌کند. موتور رندر کرونا می‌تواند به خوبی نویزهای را حذف کند.

 

دوره‌های آموزشی کرونا رندر

 

برای یادگیری کامل و دقیق موتور رندر کرونا به کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی آن احتیاج خواهید داشت. بهتر است در هنگام شرکت در این گونه کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی به این نکته توجه داشته باشید که در این کلاس‌ها و دوره‌ها، گروهی متخصص در موضوع نرم افزارهای مهندسی حضور داشته باشند و به شما آموزش دهند.

این دوره‌ها باید شامل تمامی مباحث آموزشی کرونا رندر باشند. دقت داشته باشید که در دوره‌های آموزشی شما حتما به مباحثی چون متریال ساختن، نورپردازی، تنظیمات دوربین اشاره شود. همچنین در بسیاری از این گونه کلاس‌ها سرفصل‌هایی چون آشنایی با نور و نورپردازی، راه‌های اجرای نور مخفی، آشنایی با سان کرون، نورپردازی داخلی و خارجی و آشنایی با کرونا اسکنر آموزش داده می‌شود.

مزیت های کرونا رندر-وبسایت موما

چه افرادی از کرونا رندر استفاده می‌کنند؟

 

حال سوال اینجا است که انجین کرونا و استفاده از آن به درد چه کسانی می‌خورد. در جواب این سوال باید گفت که تمام افرادی که مایل به ورود به حوضه‌ی رندرینگ هستند، می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی این موتور رندر به صورت کامل و پیشرفته این مبحث را فرا بگیرند.

اگر شما نیز قصد ورود به این عرصه را دارید و یا دانشجویی هستید که به این زمینه علاقه مند هستید می‌توانید برای زمان فارغ التحصیلی و شغل آینده‌ی خود به یادگیری این رندر یعنی Corona Renderer بپردازید.

 

جمع بندی

 

Corona Renderer این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید به راحتی فضای مورد نظر خود را طراحی کنید. این موتور رندر خیال شما را از بابت کیفیت بالای طراحیتان راحت خواهد کرد. در موتور رندر کرونا تمام مواردی که قبلا با آن‌ها مشکل داشتید مانند تنظیمات نور و… به خوبی حل شده است. در نتیجه می‌توان گفت کرونا رندر در مقایسه با موارد مشابه از مزیت‌های بیشتری برخوردار است.