در این مقاله بخوانید

داشتن پوست چرب و آکنه‌ای برای اغلب افراد آزار دهنده است و براق بودن غیر طبیعی پوست که ناشی از ترشح بیش از حد سموم است، ظاهری ناخوشایند برای فرد ایجاد می‌کند.

برای حل این مشکلات پوستی هرکسی با روش‌های مختلف پاکسازی می‌خواهد از شر پوست چرب و مشکلات آن خلاص شود. فیشیال صورت یکی از شیوه‌های درمانی و زیبایی عمیق پوست است که در واقع یک جلسه درمانی زیبایی به طول یک ساعت است و شامل مراحل گوناگونی می‌شود.

پس از پایان این مراحل، پوست شما روشن، لطیف و زیبا خواهد شد که باعث سلامتی، شادابی، جوان سازی و پاکسازی پوست صورت شما می‌شود. دوره آموزش فیشیال پوست به شما کمک می‌کند تا صفر تا صد مراحل انجام کار را فرا بگیرید.

مراحل فیشیال پوست چرب

مراحل فیشیال پوست

فیشیال یکی از روش‌های درمان ناراحتی‌های پوستی است که در سال‌های گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش غیرتهاجمی بوده و عوارض بسیار کمی دارد. همچنین عدم نیاز به مراقبت‌های خاص باعث شده تا افرادی زیادی بتوانند از این روش برای درمان پوست خود استفاده کنند.

در پکیج آموزش فیشیال پوست موما به علاقه مندان این هنر مراحل مختلف فیشیال آموزش داده می‌شود و افراد در مدت کوتاهی با صفر تا صد پاکسازی پوست آشنا می‌شوند

. این مراحل به طور خلاصه به شرح زیر است.

1_شستشو و پاکسازی پوست صورت

اولین مرحله فیشیال پوست چرب، تمیز کردن پوست با یک پاک کننده ملایم است تا همه آلودگی‌ها و چربی‌ها به طور کامل از روی پوست پاک شود. در این مرحله تمام موادی که باعث بسته شدن منافذ پوست شده کنار می‌رود. این کار با پدها و دستگاه‌های شستشوی مخصوص انجام می‌شود.

2_بخور و لایه برداری

بعد از پاک شدن آرایش و پاکسازی نوبت لایه برداری می‌رسد. در این مرحله سطح پوست با بخور نرم و مرطوب گشته و در این مرحله منافذ پوست باز می‌شوند تا در مراحل بعد یعنی استخراج پاکسازی عمیق صورت انجام گیرد.

سپس از کرم لایه بردار یا اسکراب برای از بین بردن جوش‌های سر سفید یا سر سیاه استفاده می‌شود. این کرم‌ها سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند. هدف از لایه برداری حذف سلول‌های مرده پوست و سایر ناخالصی‌ها است. معمولا این مرحله در پاکسازی پوست صورت با میکرودرم ابریژن نیز انجام می‌گیرد.

3_استخراج

این مرحله یکی از مراحل حساس فیشیال بوده و اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد جوش و آکنه در سطح پوست می‌شود. در این مرحله ناخالصی‌های پوست در لایه بیرونی را با استفاده از قلم پاکسازی از بین می‌برند. به بیان دیگر جوش‌های سر سیاه و سر سفید توسط ابزار مخصوصی از منافذ پوست خارج می‌شوند و منافذ پوست عاری از چربی و آلودگی خواهد شد.

4_ماساژ صورت

ماساژ صورت باعث خونرسانی بهتر به تمام نواحی پوست صورت می‌شود. این کار آرامش بخش‌ترین مرحله فیشیال پوست چرب است که می.تواند انقباض عضلات صورت را نیز برطرف کند. در این مرحله تا حدی لیفت صورت نیز انجام می‌شود و موجب هیدراته شدن پوست از داخل می‌گردد.

5_ماسک گذاری

این مرحله از پاکسازی پوست چرب یک ماسک کاملا متناسب با پی اچ و میزان چربی پوست صورت شما بر روی صورت قرار می‌گیرد. معمولا این ماسک‌ها آبرسان و هیدراته کننده هستند. البته اگر پوست چربی داشته باشید معمولا ماسکی که برایتان استفاده می‌شود برای کنترل چربی پوست است. این ماسک معمولا 15 الی 20 دقیقه بر روی پوستتان خواهد ماند. البته به طور کلی این مرحله در کلینیک‌ها متفاوت است. برخی حوله سرد روی پوست می‌گذارند تا منافذ بسته شوند. در برخی کلینیک‌ها از لیزر ملایم استفاده می‌شود. برخی دیگر هم گزینه پیلینگ شیمیایی و ماسک صورت را ارائه می‌دهند.

لوازم و ابزارهای لازم

ابزار و وسایل مورد نیاز

فیشیال صورت یا همان پاکسازی پوست یک روش درمانی رایج و محبوب برای داشتن پوستی سالم و درخشان است. این روش درمانی بسته به نیاز پوستی بیمار و تشخیص تکنسین با مواد و روش‌های مختلف و ابزارهای متفاوتی صورت می‌گیرد و در واقع فیشیال صورت یکی از روش‌های جدید جوانسازی پوست به‌ صورت ترکیبی و با ابزارهای متفاوت است.

همانطور که می‌دانید فیشیال پوست چرب و به طور کلی پاکسازی پوست صورت کاملاً غیرتهاجمی است و به همین دلیل امروزه بسیاری از زیباجویان این روش درمانی و زیبایی را به دیگر روش‌های تهاجمی ترجیح می‌دهند.

نکته حائز اهمیت در خصوص فیشیال این است که تنها در یک جلسه یک ساعته می‌توان بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش‌های سرسیاه یا کومودن را از بین برد. به همین خاطراست که به عنوان یک روش درمانی عالی و اثبات شده برای مراقبت از پوست در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از ابزارها و وسایل مورد نیاز فیشیال صورت، مهم‌ترین قسمت نتیجه گیری از پاکسازی پوست چرب توسط خود شما که بخواهید در خانه فیشیال انجام دهید و یا توسط پزشک یا آرایشگر است.

#میکرودرم صورت

میکرودرم به عنوان یکی از ابزارها و وسایل مورد نیاز فیشیال صورت برای اولین بار در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت و بعدها کشورهای دیگر هم از آن استفاده کردند. دستگاه میکرودرم این بوده که سلول‌های مرده‌ای که در پوست وجود دارد به وسیله این دستگاه به خوبی از بین می‌رود و موجب جوانسازی پوست می‌شود.

#میکرودرم ابریژن

یکی دیگر از مواد و روش‌های جوانسازی و پاکسازی پوست چرب صورت و لایه برداری و وسایل مورد نیاز فیشیال صورت میکرودرم آبریژن است. میکرودرم آبریژن از روش‌های غیر تهاجمی پرطرفدار است که تاثیرگذاری مثبتی دارد. میکرودرم آبریژن روشی است که با استفاده از کریستال‌های میکروسکوپی یا ابزارهای الماس ساینده، پوست شما را لایه‌برداری می‌کند.

از مهم‌ترین مزایای میکرودرم آبریژن برای پوست این است که سلول‌های مرده پوست را از بین برده، جای زخم‌ها و لکه‌ها را بهبود می‌بخشد و پوست‌های کدر و پیر را جوان می‌کند. میکرودرم آبریژن با میکرودرم صورت کمی تفاوت دارد، تنها تفاوت آن هم می‌تواند در میزان نفوذ به پوست صورت باشد.

میزان و قدرت نفوذ به پوست صورت در میکرودرم آبریژن بسیار زیاد است و برای درمان مشکلات عمیق پوستی هم می‌توان از آن استفاده کرد. اما از میکرودرم صورت تنها برای درمان مشکلات سطحی پوست صورت استفاده می‌کنند. انجام روش میکرودرم آبریژن حدود نیم تا یک ساعت طول می‌کشد.

#هیدرودرم آبریژن

این روش پاکسازی پوست چرب با دستگاه میکرودرم آبریژن جدیدتر از بقیه روش‌ها است و به جای کریستال‌هایی که در دستگاه میکرودرم آبریژن است، از آب و اکسیژن برای لایه ‌برداری پوست استفاده می‌شود. هیدرودرم آبریژن بر پایه روش میکرودرم ابریژن به وجود آمده است و یک روش مؤثر در جوانسازی پوست است. در این روش، تکنیک‌هایی مانند سم‌ زدایی، پاک ‌سازی،لایه ‌برداری، آب‌رسانی و تغذیه پوست هم‌ زمان انجام خواهد شد.

هیدرودرم آبریژن  برای درمان مشکلات خطوط و چین و چروک‌های پوست، آسیب‌های ناشی از آفتاب، کم‌آبی و خشکی پوست، پوست‌های چرب یا خشک، منافذ پوستی بسته شده یا بزرگ، پوست‌های مستعد آکنه و جوش، لکه‌های قهوه‌ای، خونرسانی ضعیف پوست و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

#دستگاه اسکرابر یا درما اف

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز فیشیال پوست چرب، درما اف است. درما اف سبک‌‌ترین نوع لایه‌برداری محسوب می‌شود. این دستگاه با استفاده از امواج فراصورت دو کارآیی جذب و لایه‌ برداری پوست را دارد. درما اف‌های پرتابل، بهترین و در دسترس ‌ترین گزینه برای تخلیه ‌ی کمدون‌ها هستند.

#دستگاه هیدروفیشیال

هیدروفیشیال در واقع یک روش درمانی برای مشکلات پوستی است که به کمک این روش منافذ پوست پاکسازی می‌شود و سلول‌های مرده روی سطح پوست از بین می‌روند. هیدروفیشیال پوست در چند مرحله انجام می‌شود که موجب جوانسازی و تغذیه پوست صورت شده و تقریبا تمامی مشکلات پوستی را برطرف می‌سازد. هیدروفیشیال برای درمان و بهبود بخشیدن و محکم کردن بافت پوست، رفع چین و چروک و خطوط صورت، رفع لکه‌های قهوه‌ای پوست‌، تعدیل چربی پوست‌، درمان پوسته پوسته شدن برای پوست خشک، درمان جوش‌های سرسیاه و آکنه‌، رفع منافذ باز پوست و… بهترین انتخاب است.

عوارض فیشیال کنترل چربی

فیشیال پوست چرب

معمولا اگر فیشیال پوست چرب و به طور کلی پاکسازی پوست زیر نظر متخصص انجام شود هیچ عوارض جانبی نخواهد داشت اما اگر فیشیال با مواد درستی انجام نشود می‌تواند باعث ایجاد عوارضی مانند جوش و آکنه، قرمزی و التهاب، نازک شدن پوست، ایجاد لک شود. البته باید بدانید که اکثر عارضه‌هایی که ممکن است حس کنید کوتاه‌ مدت هستند.

قرمزی، التهاب موضعی، کبودی، احساس نازک شدن پوست و سوزش‌های مقطعی از جمله عوارض احتمالی فیشیال کنترل چربی است.  برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است فیشیال را در مرکزی که از هر لحاظ حرفه‌ای است انجام دهید و یا اگر می‌خواهید خودتان وارد این کار شوید به طور کامل تحت آموزش فیشیال پوست قرار بگیرید تا در این کار حرفه‌ای شوید.

فواید فیشیال کنترل چربی

مزایای فیشیال کنترل چربی را می‌توان به دو بخش کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم کرد. مزایای کوتاه‌ مدت بلافاصله پس از اتمام فرآیند فیشیال قابل ملاحظه است. از جمله این موارد می‌توان به شفاف شدن و تغییر رنگ پوست و از بین رفتن آلودگی‌ها و دانه‌های سطحی اشاره کرد.

همچنین پس از اتمام فیشیال کنترل چربی حس تمیزی و سبکی را در پوست کاملا حس خواهید کرد. برخی از افراد پوست حساسی داشته یا از ناراحتی خاصی رنج می‌برند. به همین دلیل امروزه فیشیال‌های تخصصی برای موارد خاص نیز به وجود آمده است که فیشیال کنترل چربی یکی از آن‌ها است. مزایای بلند مدت فیشیال کنترل چربی به مراتب مهم‌تر است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1-پاکسازی پوست از آلودگی‌های روزانه

2_فیشیال صورت سبب درخشندگی، جوانسازی، بهبود بافت پوست

3_ماساژ صورت برای ریلکس شدن عضلات منقبض شده

4_کاهش اضطراب با فعال کردن سیستم های عصبی با لمس نقاط خاص در مرحله ماساژ صورت

5_کاهش و جلوگیری از چین و چروک پوستی

6_از بین بردن منافذ باز پوست

7_بهبود گردش خون و تامین مواد مغذی و اکسیژن پوست

8_از بین بردن و کاهش جوش‌های سرسفید و سرسیاه

9_سفت شدن و لیفت پوست

10_کلاژن سازی و بازسازی سلول‌های پوست

11_از بین بردن آثار به جا مانده از جوش و آکنه

12_بهبود آسیب‌های پوستی

13_با یک جلسه به چند هدف درمانی و مراقبتی پوست خواهید رسید.

14_پاکسازی پوست از آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد از طریق فیشیال صورت امکان پذیر است.

15_ماساژ صورت به هنگام پاکسازی پوست، موجب ایجاد حس آرامش و خلاص شدن از استرس خواهد بود.

16_درمان گودی، سیاهی و پف زیرچشم

17_صاف و یکدست شدن رنگ پوست

18_فیشیال صورت برای کمک به سم ‌زدایی پوست

نکات مهم و موثر در پوست چرب

نکات مهم و موثر در پوست چرب

فیشیال یک شیوه‌ مدرن درمان پوستی است که منفذهای پوست را پاکسازی می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و در نهایت ضمن جوانسازی و تغذیه‌ پوست صورت، به آن ظاهری شاداب‌تر، جوان‌تر و سالم‌تر می‌بخشد.

در فیشیال کنترل چربی مراحل و مواد فرآیند به صورتی انتخاب می‌شوند که تاثیر بیشتری در از بین بردن‌ها چربی‌های سطحی و عمیق داشته باشند. افرادی که به طور ذاتی پوست چربی دارند یا اشخاصی که به دلیل شرایط محیطی و کاری دائما با مشکل چربی پوست مواجه هستند، باید از این فیشیال استفاده کنند.

ممکن است در طول روز آلودگی‌ها و چربی‌های گوناگونی روی پوست انباشت شوند. مواد آرایشی، آلودگی هوا، فعل و انفعالات بدن و… از عواملی هستند که سبب جمع شدن چربی‌ها در بافت‌ها و لایه‌های پوست می‌شوند. بنابراین باید به طور مرتب برای از بین بردن این چربی‌ها اقدام شود.

در صورتی که چربی‌ها برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند، ممکن است سبب ایجاد ناراحتی‌های پوستی متعددی مثل جوش، آکنه، تغییر رنگ و حتی چین و چروک شوند.

روتین فیشیال و پاکسازی پوست چرب در خانه

پاکسازی پوست چرب در منزل نیز از جمله کارهایی است که می‌توان به صورت هفتگی آن را تکرار کرد و از طریق آن کمک شایانی به حفظ شادابی پوست نمود. همانطور که می‌دانید فیشیال، فعالیتی چند مرحله‌ای است که با هدف زیبایی و درمانی در جهت بهبود پوست صورت انجام می‌شود. پاکسازی، لایه برداری، آبرسانی و ماساژ از جمله مراحل فشیال به شمار می‌آیند.

مهم‌ترین نکته به هنگام فیشیال پوست چرب در خانه استفاده از کرم‌های روزانه و همچنین استفاده از ضدآفتاب مناسب پوست صورت است. استفاده از تونرهای مناسب پوست که بتواند مرتبا آلودگی‌های پوستی را از منافذ خارج کند و همچنین استفاده از ژل شست شو مناسب که چربی پوست را تنظیم نموده و از بروز جوش‌ها و مشکلات پوستی جلوگیری کند از مهم ترین وسایل پاکسازی صورت در منزل است.

فیشیال در خانه در صورتی که با رعایت دستورالعمل‌ها و در محیطی پاکیزه انجام شود می‌تواند برای پوست صورت، مفید باشد.

سوالات متداول

تشخیص پوست: ارزیابی نوع پوست و مشکلات موجود.

پاکسازی عمیق: استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص برای حذف آلودگی‌ها و آرایش.

بخار: بخار دادن به پوست برای نرم کردن منافذ و تسهیل در پاکسازی.

اسکراب یا لایه‌برداری: استفاده از لایه‌بردارها برای حذف سلول‌های مرده.

استخراج جوش‌ها: حذف جوش‌های سر سیاه و سایر آلودگی‌ها از منافذ.

ماسک: استفاده از ماسک‌های مخصوص پوست چرب برای تنظیم چربی و آرامش پوست.

مرطوب‌کننده: استفاده از کرم مرطوب‌کننده مناسب با رژیم خاص پوست چرب.

عوامل محافظتی: استفاده از محصولات ضدآفتاب و سایر محصولات مراقبتی.

1-پاک‌کننده‌های حاوی اسید سالیسیلیک 2-تونرهای بدون الکل 3- مرطوب‌کننده‌های سبک و غیرکومدوژنیک  4-ماسک‌های حاوی خاک رس یا زغال

بله، بخار دادن می‌تواند به نرم کردن منافذ و تسهیل استخراج آلودگی‌ها کمک کند، اما باید از آن به طور معقول استفاده کرد تا پوست تحریک نشود.

محصولات شیمیایی: مانند اسیدهای AHA و BHA که به حذف سلول‌های مرده کمک می‌کنند.

لایه‌برداری فیزیکی: استفاده از اسکراب‌های نرم یا ابزارهای لایه‌برداری ملایم. 

بله، فیشیال می‌تواند به کاهش جوش‌ها و بهبود کیفیت پوست کمک کند، اما بستگی به تکنیک‌های مورد استفاده و محصولات به کار رفته دارد.

تجربیات و تخصص اعضای تیم

استفاده از محصولات با کیفیت

رعایت بهداشت و استانداردهای پزشکی

شهرت مرکز در میان مشتریان

 

فیشیال‌های پوست چرب معمولاً هر 4 تا 6 هفته توصیه می‌شود، اما در صورت داشتن شرایط خاص ممکن است نیاز به مشاوره با یک متخصص داشته باشید.

در صورت انجام صحیح و استفاده از محصولات مناسب، عوارض جانبی به حداقل می‌رسد، اما برخی افراد ممکن است حساسیت یا تحریک موقت پوست را تجربه کنند.

از محصولات ملایم استفاده کنید.

از قرار گرفتن در معرض نور آفتابی خودداری کنید.

مرطوب‌کننده و ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

از لوازم آرایشی سنگین و چرب دوری کنید

استفاده از تکنولوژی‌های نوین: مانند میکرودرم ابریژن یا لیزر برای پاکسازی عمیق.

آروماتراپی: افزودن روغن‌های معطر برای آرامش و بهبود روحیه.

ماساژ صورت: برای بهبود گردش خون و تسکین پوست.

استفاده از آب سرد پس از انجام مراحل فیشیال به جهت بستن منافذ