در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

با کرونا رندر و رندرگیری با این نرم افزار چقدر آشنا هستید؟
رندرگیری با Corona Renderer در صنعت معماری چگونه است؟
برای پردازش نور چه کارهایی در این نرم افزار باید انجام داد؟
تا انتهای این مقاله آموزش کرونا رندر با موما همراه باشید تا با کرونا ورندرگیری آن آشنا شوید.

Corona Render می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای آینده باشد، زیرا رابط آن بر ضروری‌ترین ابزارها متمرکز خواهد بود، همچنین شامل سرمایه‌گذاری کمتری در سخت‌افزار است. از سال 2017  کرونا رندر  تحت  Chaos Group در حال توسعه است.

 

معرفی کرونا رندر

 

Corona یک نرم افزار رندر است که به عنوان یک پروژه دانشجویی در سال 2009 آغاز شد. این نرم افزار به دلیل تمرکز بر کاهش زمان رندر و منحنی یادگیری آسان تر در مقایسه با رقبای خود، جایگاه خود را در بازار پیدا کرده است. از سال 2017، این موتور رندر زیر مجموعه Chaos Group ، توسعه دهندگان V-Ray قرار گرفت و این شرکت توسعه هر دو برنامه را به طور جداگانه ادامه می‌دهد.

 Corona Rendereبرای 3ds Max و Cinema 4D مناسب است. Corona جدیدترین رندر در سطح عکس است که می‌تواند کیفیت رندر تصاویر را بهبود بخشد و واقعی‌ترین بافت را شبیه سازی کند. این ویژگی به عنوان یک مصنوع در حال افزایش برای ستاره در حال رشد در نظر گرفته می‌شود.

 

رندرگیری با کرونا

 

آموزش Corona Render + 3DS MAX: رندر معماری در مقابل عکس

  • Corona Renderer را در 3 ds Max برای صحنه معماری راه اندازی کنید.
  • Corona را به عنوان رندر اصلی از نوار منوی اصلی-> رندر-> تنظیم رندر-> مشترک-> انتساب رندر-> تولید-> رندر کننده کرونا انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم آخرین نسخه تجاری را امتحان کنید زیرا اغلب از نسخه رایگان پایدارتر و سریع‌تر است.
  • مرحله بعدی تنظیم گاما و تصحیح LUT در تب تنظیمات ترجیحی و مقیاس واحد از مسیر Customize->Units Setup->Display Units Scale->Centimeters است. این‌ها مراحل اساسی در تهیه 3ds max هستند. در مرحله بعد نوبت به مدلسازی سه بعدی می‌رسد.
رندرگیری با کرونا-وبسایت موما

 

مدلسازی طراحی داخلی به صورت سه بعدی

 

پس از پاک کردن فایل dwg از تمام اطلاعات ناخواسته مانند ابعاد، دریچه‌ها، اشیاء پنهان، لایه‌های پنهان، مبلمان، بلوک‌ها، متون و غیره، شروع به مدل سازی دیوارها، سقف و دهانه‌های پنجره/در کنید. تکنیک‌های مدل سازی رایج مانند اکسترود، پل و پخ دنبال می‌شوند.

 

استفاده از Floor Generator Maxscript با Multi Texture Map

 

در نهایت Maxscript را با نام “Floor generator” دانلود کنید تا اشیاء طبقه متشکل از تخته‌های جداگانه را تولید ‌کند. در Corona Renderer این تابلوها را می‌توان به راحتی با استفاده از MultiTexture map ، یک پلاگین برای 3dsmax  که چندین بافت را بارگیری می‌کند و به‌طور تصادفی، یا بر اساس شی یا شناسه مواد، با کنترل‌هایی برای تنظیم تصادفی گاما، رنگ و اشباع، اختصاص می‌دهد، اجرا کنید.

ابزارهای قابل مقایسه جایگزینی که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد عبارت‌اند از “Mighty Tiles” یا “Walls & Tiles.

در این قسمت از آموزش نرم افزار کرونا رندر می‌خواهیم بر نحوه تولید کف با کف‌مکس‌اسکریپت تأکید کنیم: برای مدل‌سازی طبقه، مولد کف را بکشید و رها کنید. فایل ms و پنل اصلی در ویوپورت ظاهر می‌شود. سپس از Shapes->Splines->Line یک خط بسته بکشید تا سطحی که کف چوبی در آن ایجاد می‌شود را مشخص کنید. با انتخاب اسپلاین، برای جلوگیری از اعوجاج، ابعاد پانل‌ها را مطابق با بافت‌های چوبی تنظیم نمایید.

در سناریوی موردی ما تخته‌های چوبی 48.5 سانتی‌متر طول و 12 سانتی‌متر عرض دارند. همچنین طول شکاف و مورب لبه هر پلانک را پیکربندی می‌کنیم و دکمه Create را می‌زنیم. طبقه ما ظاهر می شود. اگر می‌خواهید چیزی را در این بخش کرونا رندر تغییر دهید، روی دکمه به‌روزرسانی تعاملی کلیک کنید تا تغییراتی که ایجاد کرده‌اید را در زمان واقعی مشاهده کنید.

استفاده از Floor Generator Maxscript با Multi Texture Map-وبسایت موما

فرآیند تنظیم نور روز در 3ds Max و Corona Renderer

 

آماده سازی – مواد اصلی در 3ds max.

شروع کار روی نورپردازی با مدل سفید تمرین خوبی است. برای انجام این کار، به تنظیمات رندر (F10) بروید و گزینه «مطالب لغو» را علامت بزنید. سپس روی «هیچ‌کدام» در کنار تنظیمات قبلی کلیک کنید و CoronaMtl اصلی را انتخاب کنید. علاوه بر این، باید تمام اشیایی را که از شیشه یا مواد شفاف یا نیمه شفاف دیگر ساخته شده‌اند و می‌توانند به طور قابل توجهی بر نور تصویر شما تأثیر بگذارند را در نظر داشته باشید.

در این مثال، فقط پنجره خواهد بود، بنابراین باید این شی را از رونویسی حذف کنید. روی نماد Plus در Render overrides کلیک کنید. سپس شی مورد نظر خود را برای حذف (مدل پنجره) انتخاب کنید. با این حال، ابتدا باید ماده را روی شی اعمال کنید. بیایید یک ماده شیشه‌ای شفاف برای پنجره‌ها ایجاد کنیم. CoronaMtl اصلی را ایجاد کنید، رنگ پراکنده را برای سیاه کامل تنظیم کنید، سطح بازتاب را روی 1.0 و سطح شکست را روی چیزی حدود 0.98 تنظیم کنید.

مدل پنجره‌هایی که من در صحنه دارم شامل قاب نیز می‌شود. به همین دلیل باید Multi-Sub Material با 2 اسلات ایجاد کنید. به مورد اول، مواد شیشه‌ای را که به تازگی ایجاد کرده‌اید و به دومی – CoronaMtl اولیه را وصل ‌کنید. در پایان متریال Muli-Subb را روی مدل پنجره‌ها اعمال ‌کنید.

فرآیند تنظیم نور روز در 3ds Max و Corona Renderer-وبسایت موما

اضافه کردن نور محیطی برای ایجاد تنظیمات روشنایی روز

 

مرحله بعدی اضافه کردن آسمان به پس زمینه خواهد بود. برای انجام این کار در کرونا رندر، روی عدد “8” روی صفحه کلید، کلیک کنید تا تب Environmental and Effects باز شود و از CoronaSky به عنوان نقشه محیطی استفاده کنید. در تنظیمات رندر، تب صحنه را انتخاب کنید و روی «شروع تعاملی» کلیک کنید.

تقریباً هر بار که روی تجسم‌سازی کار کنید، باید اولین چیزی که در پانل پست تغییر می‌دهید کاهش نقاط برجسته باشد. می‌توانید با کاهش مقدار «فشار برجسته» به این اثر برسید. یکی دیگر از مواردی که می‌توانید فوراً تغییر دهید، تنظیم تراز سفیدی است. ایده در اینجا این است که سفیدها را مانند سفید واقعی نشان دهید.

اضافه کردن نور محیطی برای ایجاد تنظیمات روشنایی روز-وبسایت موما

چگونه از تکنیک نورپردازی در Autodesk 3ds Max & Corona Renderer استفاده کنیم؟

 

یک تنظیم سریع نور روز را از Command Panel->Create->Lights-> Corona Renderer -> CoronaSun ایجاد کنید. سپس در همه جای صحنه یک خورشید ایجاد نمایید که سعی می‌کند زاویه مناسب را پیدا کند و پرتوهای نور و سایه‌های جالبی را در داخل اتاق نشیمن ایجاد کند. در زیر دکمه CoronaSun روی دکمه Add CoronaSky محیط کلیک  کنید، اکنون محیط آسمان ما آماده است.

جمع بندی

 

Corona Renderer یک پلاگین برای 3ds Max با امکانات بی‌شمار است که به شما امکان می‌دهد تصاویر واقعی با کیفیت استثنایی تولید کنید. در این مقاله کرونا  رندر و رندگیری آن در معماری و نورپردازی را شرح دادیم و امیدواریم پاسخ سوالات خود را یافته باشید.