در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

کرونا رندر چیست؟

کرونا چه امکانات و مزایایی دارد؟

کاربردها و خصوصیاتCorona Renderer  کدامند؟

عملکرد موتور کرونا چگونه است؟

کرونا رند در بین کاربران بسیار محبوب است، زیرا نیازی به تغییر تنظیمات قبل از شروع به کار ندارد و یکی از ساده‌‌ترین ابزارهایی است که می‌توان با آن یک مدل سه بعدی را با جزئیات طراحی کرد. کار با آن شبیه لایه‌های فتوشاپ است و به راحتی می­توان آن را یادگرفت. کرونا از قوی­ترین موتورهای رندینگ برای نرم افزارهای 3dsmax,autodesk  است. اما به عنوان یک نرم افزار مستقل شناخته نمی‌شود.

موتور رندر کرونا گرچه امروزه یکی از قوی­ترین موتور‌های رندر است اما در ابتدا یک پروژه دانشجویی ساده در یکی از دانشگاه­های پراگ بوده و بعد از تغییرات آن در سال 2009 شرکت­های بزرگ نیز از این پلاگین برای رندینگ استفاده می کنند. خصوصیاتCorona Renderer سبب می‌شود که نسبت به برنامه ویری بسیار کارآمدتر باشد. در ادامه این مقاله آموزش کرونا رندر همراه موما باشید تا بیشتر در مورد قابلیت های این موتور رندر بخوانید.

 

کرونا رندر چیست؟

 

کرونا یک موتور دوگانهBiased and unbiased Rendering  بر پایه قدرت پردازنده مرکزی است. موتور دوگانه کرونا رندرسرعت و انعطاف را از baiased render و کیفیت و سادگی را از unbiased render به دست آورده است. در موتور کرونا پلاگین‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند فضا را طراحی کرده و از کیفیت آن لذت ببرید.

از ویژگی‌های خوب و خصوصیات Corona Renderer می‌توان به حذف پارامترهای سنگین تنظیمات نور، فوتون، شدت نور و متریال پرداخت اشاره کرد، که پارامترها همه مواردی بودند که در هنگام رندینگ کردن کار با نرم افزار را سخت می­کرد.

 

امکانات کرونا رندر چیست؟

 
  1. نور پردازی

موتور رندر دارای نور‌های جداگانه به نام Ies,light,su light است و نورهای sky از جمله ابزارهای نور پردازی کرونا هستند که می‌توان بدون پیچیدگی از آن استفاده کرد. همچنین در نور پردازی Corona Renderer به راحتی می‌توانید میزان تابش را برای محیطی که طراحی می­کنید تنطیم کنید و فضا را بر اساس نور طبیعی یا نور چراغ کنترل نمایید.

  1. دوربین

در نسخه‌های جدید نرم افزار تری دی مکس دوربین فیزیکال به ورژن‌های مکس اضافه شده است. با توجه به اینکه کرونا رندر در محیط تری دی مکس اجرا می‌شود در نتیجه پلاگین از تنظیمات رنگ پشتیبانی می‌کند.

  1. متریال

کتابخانه و آرشیو متریال دو بخش مهم در Corona Renderer هستند که سبب می‌شود در هنگام طراحی صحنه به راحتی از هر متریالی که می­خواهید استفاده کنید. در موتور رندر کرونا 520 متریال وجود دارد. موتور علاوه بر پشتیبانی از متریال‌های تری دی مکس خود نیز توانایی ساخت متریال را دارد و ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم متریال مورد نظر خود را در آرشیو و کتابخانه جست و جو کنیم.

  1. نورهای فیزیکال

ما در بسیاری از پروژه‌ها می‌توانیم بدون هیچ نگرانی از نورهای تری دی مکس استفاده کنیم و از الگوریتم‌های photon map  برای GL استفاده نماییم. متریال‌ها هم قابلیت دریافت پارامتر‌‌های مختلف مانند انعکاس شیشه‌های برجستگی displecment را دارند.

  1. انیمیشن سازی

نرم افزار وی ری ساخت انیمیشن را تا حدودی آسان­تر کرد ولی باز هم پارامترهای زیاد آن زمان بر بودند. ولی کرونا به هیچ پارامتر اضافه­ای نیاز ندارد و در کمترین زمان و با تعریف نوع حرکت و پویایی‌های خود می‌تواند بهترین خروجی را عرضه کند.

امکانات کرونا رندر چیست-وبسایت موما

 

کاربردهای کرونا رندر در چیست ؟

 

  • کیفیت بالای رندرها
  • سهولت در استفاده از نرم افزار کرونا رندر
  • نسبت به وی ری تنظیمات کمتری دارد.
  • دارای سرعت پردازشگری بالا در ویرایش و امکان تغییرات است.
  • امکان دیدن تغییرات در صفحه‌ دیگر نرم افزار وجود دارد.
  • حذف نویز و کاهش دهنده تعداد نویزهای
  • بر cpu مبتنی بوده و مستقل از محدودیت‌های Gpu است.

 

عملکرد موتور کرونا رندر چگونه است؟

 

موتور کرونا بسیار قدرتمند و قوی است. از این رو Corona Renderer را در نرم افزارهای تری دی مکس، سینما فوردی و مایا به عنوان پشتیبانی به کار می­گیرند. این موتور از دو حالت برای ادامه روند کار استفاده می‌کند. موتور رندر قابلیت‌های زیادی دارد که بعد از تمام شدن ادیتورها می‌تواند در زمینه نوری و رنگی کامل تنظیم کند. در آپدیت جدید امکانات و خصوصیات Corona Renderer بسیار قوی و کاربردی‌تر شده‌اند. همچنین تنظیمات نور و روشنایی بعد از اتمام تست رندرها یکی دیگر از کاربردهای مهم این موتور به شمار می‌رود.

مزایای کرونا رندر در چیست؟

 

کرونا رندر یک فوتورئالیستی (غیر) بایاس با کارایی بالا است که بیشترین سهولت استفاده را در بین هر رندر دیگری دارد. Corona Renderer نتایج قابل پیش بینی، قابل اعتماد و از نظر فیزیکی دقیقی ارائه می­دهد و این نتایج شامل این است که رندرهای ما سریع‌تر موارد زیر را انجام دهد:

  • حذف نویز، که می‌‌تواند زمان رندر را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.
  • دارای عملکرد سریع و آسانی است.
  • سهولت استفاده از کرونا که اغلب تنها با فشار دادن رندر برای به دست آوردن نتایج عالی خلاصه می‌شود.
  • ابزار تعاملی lightmax که امکان تنظیم نور صحنه را بدون رندر مجدد و حتی حین رندر به ما می‌دهد.
  • رندر تعاملی که به شما امکان می‌‌دهد در بخش تست کرونا رندر از ایجاد صحنه صرف نظر کنید.
  • گزینه‌های همه کاره پس از پردازش مستقیم در بافر فریم
مزایای کرونا رندر در چیست-وبسایت موما

جمع بندی

 

کرونا یک موتور قوی برای پشتیبانی از پردازشگرهای ضعیف است که به صورت یک موتور دو بخشی کار می‌کند. این موتور در دنیای امروزی بسیار کاربردی است و دارای کاربرد‌‌ها و مزایای زیادی برای درآمد زایی می‌باشد. کرونا رندر یک رندر نوری واقعی است و با کارایی بالای خود برایAutodesk, maxon cinema 4D ,3ds max  به عنوان یک موتور قوی عمل می‌کند.

ابزارها و خصوصیات Corona Renderer باعث شده است که برای نمونه سازی محصول، انیمیشن و تجسم معماری کاربرد داشته باشد. هر قسمت از این موتور وظیفه خاصی را برعهده دارند و یک کل منسجم را تشکیل می‌دهند. کرونا در مقایسه با نرم افزار وی ری یک موتور ساده ولی کاربردی است و همچنین جایگزین مناسبی برای نرم افزار وی ری در نظر گرفته می‌شود.