در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

های گلاس یک نوع روکش براق و ضد  آب است. این روکش ها از جنس پلکسی گلاس هستند به همین دلیل ظاهری براق دارند و همین باعث محبوبیت ورقه های ام دی اف با این نوع روکش در بازار شده. از نظر معنایی اکثر مردم تصور می‌کنند گلاس در کلمه های گلاس به معنای شیشه است (Glass ) اما اینطور نیست کلمه های گلس به معنای درخشندگی زیاد است.

کابینت های های گلاس سفید محبوبیت زیادی بین مشتریان دارد چون باعث روشن تر شدن فضای آشپزخانه می‌شود و نور را به خوبی بازتاب می‌کند. گر چه تمیز کردن کابینت های سفید و نگهداری از آن کار دشواری است اما نمی‌توان زیبایی و اهمیت آن  در مدرن به نظر آمدن  دکوراسیون آشپزخانه نادیده گرفت.

رنگ بندی های مختلف دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از آنها استفاده کنید. ام دی اف هایی که های گلاس  با کیفیت دارند معمولا با دستگاه های رولینگ روکش می‌شوند و ام دی اف هایی که های گلس با کیفیت متوسط یا و کیفیت بد دارند روکش آنها با دستگاه پرس تخت  انجام شده و روی آنها نصب شده؛ در ادامه این مقاله آموزش کار با ام دی اف همراه موما باشید تا بیشتر با این متریال منحصر به فرد آشنا شوید.

 

مزایای روکش های گلاس

 
  • وزن این متریال که از پلکسی گلاس است نسبت به شیشه و متریال های دیگر سبک تر است اما استحکام بالایی دارد و در برابر مقاوم است و به اصطلاح ضد آب است.
  • ظاهر شیک و مدرن: براق بودن این جنس روکش باعث زیبایی و مدرن به نظر آمدن کابینت های ام دی اف می‌شود مخصوصا رنگ سفید که باعث روشن تر شدن محیط می‌شود و نور را انعکاس می‌دهد و پخش می‌کند.
  • ارزان قیمت و مقرون به صرفه بودن
  • سادگی این نوع روکش به زیبایی آن می افزاید استفاده از همین سادگی در دکوراسیون باعث به وجود آمدن ظاهری مدرن می‌شود
  • طول عمر کابینت های های گلاس بیشتر است و به خاطر ضد آب بودن این روکش آب به ام دی اف صدمه نمی‌زند البته بعضی از افراد فقط یک سطح ام دی اف را روکش می‌کنند و طرف دیگر که دیده نمی‌شود را روکش نمی‌کنند اما پیشنهاد می‌شود برای طرف دیگر ورقه ام دی اف از روکش هایی مانند لمینه استفاده شود.
  • قابلیت تعمیر و ترمیم با رنگ خود کابینت وجود دارد چون مدل این ورقه ها در بازار موجود است و اگر شما نیاز به تعمیر و ترمیم آنها داشته باشید میتوانید به راحتی این ورقه ها را تهیه و از آن ها استفاده کنید.

همچنین کیفیت های گلاس به چند عامل مختلف بستگی دارد مانند چسبی که برای پرس کردن های گلاس بر روی ام دی اف استفاده می‌شود، دستگاه ها، تراکم دانه‌ها در ام دی اف و کیفیت روکش‌های زیرین

مزایای روکش های گلاس-وبسایت موما

 

معایب روکش های گلاس

 
  • این روکش در برابر خط و خش مقاومت پایینی دارد و مراقبت از آن در برابر صدمه دیدن و آسیب کار دشواری است
  • لایه زیرین آن از جنس ام دی اف است که در برابر آب مقاومت پایینی دارد
  • دارای لبه های تیز و صاف میباشد
  • در بعضی مواقع درخشندگی این روکش ها که باعث می‌شود مشتریان جذب بشوند و از این جنس روکش استفاده کنند می‌تواند یک عیب به نظر بیاید زیرا دائم باید در برابر لک شدن و صدمه دیدن از آن مراقبت کرد و در صورت لک شدن و صدمه دیدن ظاهر زیبای آن از چشم می افتد.

 

نگهداری از کابینت های گلاس

 

  • همانطور که گفته شد این کابینت‌ها با روکش های گلاس سطحی حساس و براق دارند که جای خط و خش بر روی آنها می ماند و باید از برخورد اجسام تیز با آنها جلوگیری کنیم
  • کابینت های ام دی اف با روکش های گلاس در برابر گرد و غبار مقاوم بوده و در صورت نشستن گرد و غبار بر روی سطح آن می‌توان با دستمال مرطوب به راحتی آن را تمیز کرد.
  • زود به زود تمیز کردن کابینت های از زرد شدن آنها و لک شدنشان جلوگیری می‌کند

 

قیمت کابینت‌های ام دی اف با روکش های گلاس

 

اندازه و ابعاد یکی از پارامترهایی است که بر قیمت کابینت ها تاثیر میگزارد چون هرچه ابعاد بیشتر باشد نیاز به کابینت و ام دی اف بیشتری است. کابینت سازها ابتدا با متر کردن کف آشپز خانه ابعاد را به دست می‌آورند و سپس اندازه و جای یخچال، لباسشویی و ظرفشویی را از آن کم می‌کنند. یک قانون شصت چهل هم وجود دارد که می‌گوید شصت درصد قیمت کابینت در هر متر طول برای کابینت‌های زمینی و چهل در صد قیمت در هر متر طول برای کابینت‌های دیواری است البته سایت های مختلفی وجود دارد که می‌توان اطلاعاتی مانند ابعاد نوع کابینت رنگ و… را وارد کرده تا از قیمت نهایی خبر دار شویم.

قیمت کابینت‌های ام دی اف با روکش های گلاس-وبسایت موما

تفاوت‌های گلاس ترک و ایرانی

 

تفاوت بین ام دی اف های های گلاس ایرانی و ترکی شاید در نگاه اول معلوم نشود اما با کمی تحقیق در مورد هر کدام از آنها به تفاوت آنها پی می‌بریم که مواد اولیه ساخت ام دی اف ترکیه از کشور لهستان وارد می‌شود که یکی از بهترین و بزرگ ترین تولید کنندگان ام دی اف اروپا است ولی ایران این مواد را از کشور تایلند وارد می‌کند که کیفیت آن کمی پایین تر است.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشت استاندارد ساخت ام دی اف‌ها با روکش های گلاس است استاندارد های کشور ترکیه بر اساس استانداردهای اروپایی است. جنس های ایرانی تنوع طرح و نقش شان بیشتر است و شما بسته به سلیقه خود میتوانید از هر طرح و رنگی استفاده کنید.

تفاوت‌های گلاس ترک و ایرانی-وبسایت موما

نتیجه

 

های گلاس‌ها روکش‌هایی براق هستند که بر روی سطح ورقه های ام دی اف به کار می‌روند و معمولا با دستگاه رولینگ به عنوان روکش بر روی ورقه های ام دی اف نصب می‌شوند طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از آنها در بازار وجود دارد اما همانطور که قبل تر گفتیم محبوبیت رنگ سفید بیشتر است به خاطر روشنایی دادن به فضا و انعکاس نور.

 مهم ترین مزیت این نوع روکش براق بودن آن و ضد آب بودن آن است که باعث دوام بیشتر ام دی اف می‌شود و مهم‌ترین عیب آن هم حساسیت در برابر لک، خط و خش است.