در این مقاله بخوانید

 

روانشناسی رنگ مشکی و معنا

 

 

– روانشناسی رنگ سیاه چگونه است؟
– روانشناسی رنگ مشکی در لباس به چه صورت است؟
– ویژگی های مثبت و منفی این رنگ چیست؟
شاید شما هم یکی از علاقه مندان به رنگ سیاه باشید و بخواهید در مورد آن اطلاعات بیشتری را کسب کنید. سیاه یک رنگ بسیار جذاب و خوش استایل است که در معماری داخلی و لباس ها، خود نمایی می کند. اما بد نیست بدانید که این رنگ چه حسی را به شما می دهد و یا شما با پوشیدن این رنگ چه شخصیتی را از خود نشان می دهید. قصد داریم امروز در این مقاله بخشی از آموزش رنگ شناسی را در مورد سیاه به شما یاد بدهیم، پس همراه موما باشید…
مشکی می تواند معنای نمادین متفاوتی برای همه داشته باشد و هر فردی می تواند واکنش متفاوتی را به آن داشته باشد. این رنگ در فنگ شویی راهی برای هماهنگ کردن خانه، محل کار و سایر محیط های شما است. می تواند با عناصر آب مرتبط باشد و قدرت، رمز و راز، آرامش را تداعی کند.
رنگ مشکی تاثیرات قدرتمندی دارد و می تواند با یک سبک زندگی پیچیده مرتبط باشد، شبیه به فردی که لباس مشکی یا کت و شلوار رسمی می پوشد. همچنین این رنگ  با افسردگی مرتبط است، زیرا می تواند جنبه های مثبت زندگی را از بین ببرد و ما را به سمت نا امیدی و جنبه های سیاه یا منفی زندگی سوق دهد.
 
روانشناسی رنگ مشکی و معنا-muma.ir

 

روانشناسی رنگ سیاه در لباس

 
روانشناسی رنگ سیاه در لباس، بسته به فرهنگ و تمدن افراد معانی نمادین متفاوتی را دارد. برای برخی نشان دهنده عزاداری و برای برخی دیگر قدرت است. با این حال، نحوه درک ما از رنگ سیاه توسط عوامل زیادی تعیین می شود.
به عنوان مثال، در هنر نحوه تفسیر مردم از رنگ ها، مترادف با احساسی است که در بیننده ایجاد می شود. مواقع دیگر رنگ به باورهای اجتماعی، اعتقادات مذهبی یا ارزش هایی که به ما آموزش داده شده است مرتبط است. پس تصور ما از سیاه چیست؟
فردی که مشکی می پوشد جسور، جدی، با اعتماد به نفس، قوی و گاهی برتر تلقی می شود. مهم نیست که کجا هستیم، وقتی می بینیم فردی مشکی پوشیده است، تصور مبهمی از نیت فرد آن شخص داریم. مشکی رنگی قوی است که معمولا نشان دهنده قدرت و جسارت است، به خصوص زمانی که با رنگ های دیگر جفت شود.
برای رفتن به یک مصاحبه شغلی، یک جلسه مهم، مراسم تشیع جنازه یا حتی کنسرت سیاه یک انتخاب بی نقص است.
در قرن چهاردهم، رنگ های سیاه و سفید با کیفیت خوبی توسعه یافتند و طبق معمول، فقط نخبگان برجسته جامعه می توانستند مشکی بپوشند. این اتفاق عمدتا به خاطر هزینه بالای تولید رنگ ها بود مخصوصا رنگ هایی مانند بنفش و سیاه که تهیه آنها سخت بود. در روند مد تغییر فصل و رنگ زیادی را می بینیم که نسبت به ماهیت ناپایدار این عرصه، سیاه و سفید زیبایی و هماهنگی مطلق را دارند.
به عبارت ساده، مشکی رنگی ضروری است. لباس های تیره هوش، اعتماد به نفس و جذابیت را ساطع می کنند. اگر چه مشکی هنوز تعبیری منفی دارد اما هنوز مردم آن را پایدار و قابل اعتماد می دانند.
حالا به نظرتان چرا مردم برای رویداد های مهم سیاه می پوشند؟
سیاه نشان دهنده حرفه ای بودن است و احساس مسئولیت را به شما منتقل می کند. مردم در تحویل پول خود به یک بانکدار با کت و شلوار مشکی احساس راحتی بیشتری را نسبت به یک شخص با کت شلوار صورتی دارند!
اشتباه نکنید صورتی رنگ بدی نیست، اما فردی که مشکی می پوشد قابل اعتماد تر به نظر می رسد. اگر قصد دارید تحت تاثیر باشید حتما مشکی خالص بپوشید.
 
روانشناسی رنگ سیاه در لباس

 

رنگ سیاه در فنگ شویی

 

 

روانشناسی رنگ سیاه، در فنگ شویی هم تاثیر خود را می گذارد. سیاه تمام طول موج ها نور را جذب می کند و ذهن ما را مانند رنگ های روشن تحریک نمی کند. این خاصیت به عنوان یک نوع انرژی (حفظ کننده) توصیف می شود و به این معنی نیست که قدر را از بین می برد بلکه آن را حفظ می کند. این خاصیت در سیاه کاملا صدق می کند و نور ها را جذب می کند.
در نتیجه خیره شدن به رنگ مشکی، ذهن شما را بدون هیچ حواس پرتی با افکارتان تنها می گذارد. این رنگ، ذهن را به آگاهی تشویق می کند به طوری که هیچ رنگ دیگر این کار را انجام نمی دهد. ماهیت جذب کردن سیاه ممکن است به جذب اطلاعات و ایجاد دانش اشاره داشته باشد. مشکی یادآور یک خلاء عمیق است مانند یک فضای بی پایان که ذهن را به افکار جدید و گشترش آن تشویق می کند. عدم ازدحام بیش از حد را فراهم می کند و در نتیجه احساس آرامش در فضا ایجاد می شود. سیاه نشان دهنده ارتباط بین یین و یانگ است.
 
رنگ سیاه در فنگ شویی-muma.ir

 

ویژگی های مثبت و منفی رنگ مشکی

 

روانشناسی رنگ سیاه علاوه بر ویژگی های مثبت، برخی نکات منفی را هم دارد. بسیاری از افراد، سیاه را نماد مرگ و اتفاقات بد می دانند. این رنگ احساسات شدید خشم، پرخاشگری، ترس و غم را بر می انگیزد.
ارتباط بین سیاه و منفی بودن احتمالا به وضوح در گفتار ما دیده می شود. این عبارت ها را در نظر بگیرید: دوشنبه سیاه، طاعون سیاه، جادوی سیاه، سیاه چاله، بازار سیاه و… که منفی بودن سیاه را در گفتار ما نیز نشان می دهد.
این رنگ در جامعه اکثرا توسط مردم پوشیده می شود اما به عنوان رنگ کلیشه ای برای جنایتکاران و تبهکاران هم دیده می شود. مشکی مثال کاملی از تفاوت معنای فرهنگ ها است. در بسیاری از سنت های غربی، رنگ سیاه با مرگ و سوگواری همراه است در حالی که کشور چین از رنگ سفید برای مراسمات مرگ خود استفاده می کنند.
برای برخی دیگر، مشکی تداعی کننده حس مثبت مانند جذابیت و ظرافت است. این رنگ پیچیدگی را به وجود می آورد، به همین علت است که مردم هنگام شرکت در رویداد های فانتزی، لباس مشکی را انتخاب می کنند و حتی برند های سطح بالا در لوگوی خود از این رنگ استفاده می کنند.
رنگ سیاه مدت ها است که با قدرت همراه بوده، از کشیش ها گرفته تا قاضی ها و لباس های رسمی این را نشان می دهد.
 
ویژگی های مثبت و منفی رنگ مشکی-muma.ir

 

کد رنگی مشکی

 

با روانشناسی رنگ سیاه و همچنین ويژگی ها منفی و مثبت آن آشنا شده اید. حالا دیگر می دانید لباس مشکی برای چه مکان هایی مناسب است و چه حسی را القاء می کند. رنگ مشکی یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها در سراسر جهان است که انگار جذابیت خاصی را به دنیا داده است. اکثر طراحان گرافیکی یا طراحان داخلی و معماران از این رنگ برای آثار خود استفاده می کنند. برای اینکه بتوانید به این رنگ برسید و طیف گسترده را از آن داشته باشید کافی است از کد 000000# استفاده کنید. در حالت RGB مقادیر عددی (0,0,0) را وارد کنید تا به یک مشکی خالص برسید.
امیدورام این مقاله برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد.