در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

کرونا رندر چیست؟

ویژگی‌های Corona Renderer در مقایسه با نرم افزار وی ری چیست؟

رندر کرونا چه مزیت‌هایی دارد؟

چگونه می‌توان رندرگیری کرد؟

در این مطلب آموزش کرونا رندر با موما همراه باشید تا به جواب سوال‌هایتان دست پیدا کنید.

کرونا رندر کاربرپسند است، زیرا واقعا نیازی نیست که بسیاری از تنظیمات را قبل از شروع به کار تغییر دهید. Corona Renderer یکی از ساده‌ترین ابزارهایی است که می‌توان با آن یک تصویر یا مدل سه بعدی را یاد گرفت. از آنجایی که Corona  به روشی مشابه لایه‌های فتوشاپ است، شروع کار با آن بسیار آسان است.

 

کرونا رندر چیست؟

 

Corona Renderer  یک رندر نوری واقعی (غیر جانبدارانه) با کارایی بالا است که برای Autodesk 3ds Max، MAXON Cinema 4D  به عنوان یک برنامه مستقل در دسترس است. توسعه Corona Renderer در سال 2009 به عنوان یک پروژه دانشجویی انفرادی Ondřej Karlík در دانشگاه فنی چک در پراگ آغاز شد. پس از آن که Ondřej شرکتی را به همراه هنرمند سابق CG  Adam Hotový و  یاروسلاو Křivánek ، دانشیار و محقق دانشگاه چارلز در پراگ تأسیس کرد. در نتیجه کرونا به یک پروژه تجاری تمام وقت تبدیل شد.

در آگوست 2017، این شرکت بخشی از Chaos Group شد و امکان گسترش و رشد بیشتر را فراهم کرد. Corona Renderer با وجود سن کم خود به یک رندر آماده برای تولید تبدیل شده است که قادر به ایجاد نتایج با کیفیت بالا است. یک رابط بسیار راحت‌تر و دوستانه برای  تنظیمات با پارامترهای کمی برای حرکت، که به شما امکان می دهد روی واقع گرایی، نور و مواد تمرکز کنید.

کرونا رندر چیست-وبسایت موما

 

ویژگی‌های کرونا رندر در مقایسه با نرم افزار وی ری

 
  • رابط: رابط کرونا رندر در مقایسه با V-Ray کمی پیچیده‌تر است. با این حال، تنظیمات راحتی دارد. با پارامترهای کمی به شما امکان می‌دهد روی واقع گرایی، نور و مواد تمرکز کنید. رابط کاربری و منطق کلی شبیه به Maxell Render معروف است. می‌توانید Corona Materials را در آن بیابید، که به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های فیزیکی را به اشیائی مانند رنگ‌ها، شفافیت یا مات و کدر نسبت دهید.

وی ری رابط کاربری ساده‌ای دارد. این شامل چندین نوار ابزار با میانبرهای آسان برای برخی از متداول‌ترین ویژگی‌های V-Ray است. در اینترفیس، می‌توانید Frame Buffer را بیابید که حاوی انواع ابزارهای رندر اضافی است. V-Ray Color Picker وجود دارد، یک مدیر رنگ که امکان انتخاب مقدار رنگ عددی را در فضاهای رنگی (Screen sRGB) و (Rendering RGB) فراهم می‌کند. علاوه بر همه این‌ها، یک مدیر فایل به شما امکان می‌دهد تمام فایل‌های صحنه خود را در یک مکان مدیریت کنید، مسیرهای فایل را تنظیم کنید، آرشیو صحنه ایجاد کنید و دارایی‌هایی مانند بافت‌ها، فایل‌های IES و اشیاء پروکسی را پیگیری کنید.

  • سرعت: سرعت کرونا رندر یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که کاربران قبل از انتخاب موتور رندر به آن توجه می‌کنند. V-Ray با تنظیمات دستی عرضه می‌شود. تنظیمات مختلف آن به کاربران این امکان را داده است که زمان رندر را به شدت کاهش دهند و در عین حال تصویر خروجی بهتری را حفظ کنند. بنابراین، در رندر مبتنی بر جانبداری، V-Ray رهبری را به دست می‌گیرد در حالی که در کرونا رندر این گونه نیست.  

با این حال، رابط کاربر پسندی که Corona با آن عرضه می‌شود سرعت آن را افزایش می‌دهد. با وجود تفاوت سرعت بین این دو موتور رندر، هر دو موتور از سرعت و عملکرد استثنایی برخوردار هستند. همچنین V-Ray در حالت بایاس عملکرد بهینه‌ای دارد در حالی که Corona Renderer  در حالت بی طرف از آن بهتر است. صرف نظر از آن، هر دو موتور رندر از نظر سرعت و کارایی رابط با یکدیگر مطابقت دارند.

  • مواد: Corona Renderer کتابخانه مواد خود را دارد که به شما امکان می‌دهد بدون صرف ساعت‌ها یادگیری نحوه ایجاد آن‌ها را تمرین کنید. دسته‌های زیادی از مواد وجود دارد، مانند شیشه، چوب، سنگ و غیره. وی ری، مانند Corona، با کتابخانه مواد آماده خود ارائه می‌شود.
  • قابلیت رندر در زمان واقعی: کرونا رندر به صورت بلادرنگ، که به عنوان حالت تعاملی نیز شناخته می‌شود، پیاده سازی شده است. عملا هیچ محدودیتی ندارد و نتایج آن مشابه رندر فریم نهایی است، بنابراین پیش نمایش‌های شما دقیقا شبیه رندرهای نهایی هستند. در Corona Renderer، رندر نهایی فریم و رندر زمان واقعی توسط یک موتور انجام می‌شود. در واقع، رندر نهایی فریم دقیقا مشابه رندر زمان واقعی است.
  • تنظیمات رندر: به عنوان یک تازه وارد، تنظیمات کرونا رندر می‌تواند بسیار ترسناک به نظر برسد، زیرا فایل‌ها و منوهای زیادی برای تنظیم رندر شما وجود دارد. خوشبختانه، برای کاربران کرونا رندر، تغییراتی وجود دارد که باید برای شروع دیدن رندرهای عالی ایجاد کنید. همچنین دارای بسیاری از ابزارهای راحت اضافی مانند تبدیل کرونا است که می‌تواند یک صحنه کامل V-Ray به موارد کرونا توسعه دهد.

وقتی صحبت از V-Ray به میان می‌آید، پنجره تنظیمات رندر تنظیمات بسیاری را برای V-Ray و V-Ray RT میزبانی می‌کند. بسته به حالتی که استفاده می‌کنید، ممکن است تنظیمات در هر زمان نیاز به تغییر داشته باشند. می‌‎توانید نمونه تنظیمات آماده را در پلتفرم Chaos پیدا کنید.

مقایسه کرونا رندر با ویری-وبسایت موما

 

مزایای کرونا رندر

 

Corona Renderer  یک رندر فوتورئالیستی (غیر) بایاس با کارایی بالا است که بالاترین سهولت استفاده را در بین هر رندر دیگری دارد. کرونا رندر نتایج قابل پیش بینی، قابل اعتماد و از نظر فیزیکی دقیقی ارائه می‌دهد و هدف آن این است که شما و رندرهای شما را سریع‌تر موارد زیر را انجام دهد:

  • عملکرد سریع و آسان برای کاربر
  • حذف نویز، که می‌تواند زمان رندر را تا 75 درصد کاهش دهد.
  • رندر تعاملی که به شما امکان می‌دهد از بخش تست رندر در ایجاد صحنه صرف نظر کنید.
  • سهولت استفاده، که اغلب تنها با فشار دادن رندر برای به دست آوردن نتایج شگفت انگیز خلاصه می‌شود.
  • گزینه‌های همه کاره پس از پردازش مستقیما در بافر فریم
  • ابزار تعاملی LightMix که امکان تنظیم نور صحنه را بدون رندر مجدد و حتی در حین رندر می‌دهد.
مزایای کرونا رندر-وبسایت موما

 

جمع بندی

 

Corona Renderer یک رندر نوری واقعی (غیر جانبدارانه) با کارایی بالا است که برای Autodesk 3ds Max، MAXON Cinema 4D و به عنوان یک برنامه مستقل در دسترس است. کرونا رندر  برای تجسم معماری، نمونه سازی محصول، انیمیشن استفاده می‌شود.