در این مقاله بخوانید

 

ترند کاشی آشپزخانه

 

هر ساله با تغییر سال جدید میلادی، در مد های مختلف تغییرات بسیار زیادی مشاهده می کنیم. این تغییرات در اکثر زمینه ها وجود دارد و مخاطبان خود را به چالش می کشد.

ترند شدن به معنای مد شدن و جا افتادن یک طرح در بین کاربران است که علاقه مندان زیادی را دارد. با شروع سال جدید میلاد کمپانی های معروفی از جمله پنتون ترند های خود را معرفی می کنند.
در زمینه هایی مانند پوشاک هم به همین صورت یک استایل به عنوان ترند معرفی می شود. سال ها گذشته استایل های مختلفی مثل لَش یا کلاسیک در دوره های مختلف مد شده اند و در سطح جامعه به چشم می خوردند.
وسایل و متریال های خانه از این قاعده مستثنی نیست و با تغییر سال، سبک ها و متریال های جدیدی برای طراحان و کاربران معرفی می شود.
به عنوان مثال در سال گذشته عناصری همچون رنگ های خنثی و مبلمان منحنی در سبک های طراحی داخلی بسیار استفاده می شدند که به عنوان ترند سال 2021 شناخته شده است. البته این موارد بیشتر از این حرف ها است اما خب موضوع اصلی ما جای دیگری است.
تصمیم گرفته ایم در این مقاله زودتر از هر کسی طرح کاشی های کف آشپزخانه که در سال 2022 معرفی شدند را به شما عزیزان معرفی کنیم که در طراحی خانه خود از آن ها استفاده کنید و یک خانه زیبا با مدل سال را برای خود بسازید.
همچنین مقالات زیادی را در مورد آموزش کاشی کاری در سایت موما انتشار داده ایم که می تواند خیلی نکات مهمی را به شما انتقال دهد.

 

ترند کاشی کف آشپزخانه2022-استودیو طرح و ساخت موما

 

کاشی آشپزخانه طرح خاکستری روشن مات(Matt Light Grey)

 

 طرح خاکستری بافت دار یکی از بهترین طرح ها برای کاشی آشپزخانه است که اکنون شاهد روند صعودی در فروش این محصول هستیم. دلیل معرفی این طرح به علت رنگی خاکستری آن است که یک رنگ خنثی است و در صورت بازسازی آشپزخانه می توان آن را به راحتی با رنگ های موجود دیگر ترکیب کرد. اکثر رنگ ها با خاکستری همخوانی دارند و شما در انتخاب دیگر رنگ ها گزینه های زیادی را دارید. بهترین رنگ هایی که می توانید با خاکستری هماهنگ کنید تم های روشن تر است که باعث می شود آشپزخانه شما روشن تر به نظر برسد و حس زندگی را می دهد.

یکی از مزایای طرح خاکستری روشن برای کاشی آشپزخانه چرک بردار بودن این طرح است. یعنی رنگش آنقدر روشن نیست که کثیفی ها را نمایان کند و از طرفی آنقدر هم تیره نیست که نتوانید لکه ها را برای تمیزکاری ببینید.

قانون کلی در مورد کاشی کف این است که بهتر است از طرح های بافت دار و مات استفاده کنید تا هنگام ریختن آب یا روغن بر روی آن ها لغزشی رخ ندهد و باعث آسیب نشود. این مورد در حمام هم صدق می کند و باید رعایت شود.

 

کاشی آشپزخانه خاکستری-استودیو طرح و ساخت موما

 

کاشی آشپزخانه طرح سنگ مرمر(Marble)

 
کاشی آشپزخانه با طرح سنگ مرمر یا Marble از پر طرفدارترین نوع کاشی ها است. کاشی مرمر معمولا دارای تنوع رنگ و نقش های زیادی است که معروف ترین آن ها رنگ سیاه و سفید است. در کاشی مرمر سفید زمینه سفید با رگه های مشکی را داریم و در کاشی مرمر سیاه این قضیه بالعکس است، یعنی زمینه مشکه با رگه های سفید را داریم. این نوع کاشی آسپزخانه با رنگ های دیگر به راحتی هماهنگ می شود، اما باید حواستان باشد که زیاد از رنگ های مختلف استفاده نکنید که باعث شلوغی فضا خواهد شد. می توانید از با کاشی مرمر سفید از رنگ های تیره در فضا استفاده کنید که تضاد خوبی را ببینید یا هم رنگ های روشن را به کار ببرید تا فضای سرزنده ای را داشته باشید، انتخاب با شما است.
این نکته را هم به یاد داشته باشید که اکثر کاشی های مرمر موجود در بازار بدون بافت و انعکاس بالایی را دارند و ممکن است باعث ایجاد لغزش بیش از حد شود. اگر خواستید از این طرح استفاده کنید دنبال موارد مات آن باشید تا خطری برای شما نداشته باشد.
 
کاشی آشپزخانه طرح مرمر-استودیو طرح و ساخت موما

 

کاشی آشپزخانه طرح بژ(Beige)

 

یک نمونه از طرح های عالی برای کاشی آشپزخانه است. کاشی بژ یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.
بژ یکی از رنگ های خنثی است، اگر رنگ های خاکی تیره دیگری مانند قهوه ای را استفاده کنید می توانید حال و هوای فضای خود را کمی به سمت روستایی سوق دهید.
یا می توانید با اضافه کردن رنگ های روشن مثل سفید، جنب و جوش اتاق را بالا ببرید تا طراحی فضا شما به صورت شیرین و ساده باقی بماند.
با کاشی طرح بژ رنگ های زیادی را نمی توان هماهنگ کرد و مهم ترین مزیت این رنگ خنثی بودن آن است. پس سعی کنید رنگ های زیادی در محیط خود استفاده نکنید. استفاده بیش از اندازه تنوع رنگی، باعث شلوغ به نظر رسیدن فضا خواهد شد.
در هنگام خرید این رنگ سعی کنید به تیره گی و روشنی آن دقت کنید، یعنی بیش از حد تیره یا روشن نباید باشد.
 
کاشی آشپزخانه طرح بژ-استودیو طرح و ساخت موما

 

کاشی آشپزخانه طرح دار(Patterned)

 

کاشی آشپزخانه طرح دار یک طرح شیک و خاص برای محیط شما است. در انتخاب این نوع کاشی شما تنوع بالایی از طرح ها را دارید که با هر سلیقه ای هماهنگ می شود.
همچنین کاشی های طرح دار با رنگ های مختلفی وجود دارند که با توجه به رنگ دیوار ها و مبلمان شما قابل هماهنگ کردن هستند. طرح هایی مانند مراکشی یکی از طرح های محبوب کاشی های طرح دار است که علاوه بر کاشی آشپزخانه، در فضاهایی مانند حمام هم زیبا می شود.
اگر رنگ دیوار های شما خنثی است، استفاده از کاشی های طرح دار ترکیب شگفت انگیزی را به شما می دهد. بالعکس با رنگ های پر جنب جوش هم می توانید از طرح های ساده تر و رنگ خنثی این کاشی ها استفاده کنید تا کمی تعادل را به فضا برگرداند.
 
کاشی آشپزخانه طرح دار-استودیو طرح و ساخت موما
 

 

نکات پایانی در انتخاب کاشی آشپزخانه

 

داشتن طرح های یکسان و ساده در سرتاسر فضا به عنوان کاشی آشپزخانه، باعث بزرگ نشان داده شدن فضا می شود. اما در استفاده از کاشی های طرح دار، این موضوع فرق می کند و فضا را کوچک تر نشان می دهد.
در بالا چند نمونه از طرح کاشی آشپزخانه که در سال جدید یعنی 2022 ترند شده بود را برایتان توضیح دادیم که انتخاب هر کدام به سلیقه شما بستگی دارد.
اما این را باید بدانید که مواردی زیادی می تواند بر زیبایی این طرح ها بیفزاید، به عنوان مثل رنگ دیوار ها، رنگ مبلمان، اندازه فضا، ارتفاع سقف، سبک دیزاین داخلی و… از جمله نکاتی است که باید به آنها دقت کنید.