در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

نصب کاغذ دیواری به چه ابزاری نیاز دارد؟

مراحل نصب کاغذ دیواری را شرح دهید؟

هنگام نصب باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

کاغذ دیواری شی است که جهت حفظ و زیباسازی دیوار‌ها به کار می‌رود. از گذشته تا کنون استفاده از کاغذ دیواری در انواع براق، گل‌دار و طرح‌های مختلف رایج بوده است. امروزه نیز این کاغذ دیواری‌ها با داشتن طرح‌های مختلف بسیار چشم نواز و خیره کنند هستند. نصب کاغذ دیواری بسیار ساده انجام می‌شود در این مقاله آموزش نصب کاغذ دیواری سعی کرده‌ایم شما را با نصب آن آشنا کنیم، پس همراه موما باشید…

 

کاغذ دیواری چیست؟

 

کاغذ دیواری همانطور که از اسمش پیداست به شی تزئینی جهت تزیین دیوار گفته می‌شود که در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود. امروزه کاغذ دیواری‌ها در جنس‌های مختلف ضدآب و پلاستیکی به عنوان پوششی جهت تزئین دیوار، محافظت و مخفی کردن خط و خش‌های دیوار به کار می‌روند. کاغذ دیواری دارای انواع مختلفی از جمله گلدار، ساده، براق، طرح‌های شلوغ و به هم ریخته یا مرتب است. استفاده از کاغذ دیواری سبب می‌شود دیوارهای اتاق خواب، نشیمن و هرجای دیگر با تلفیقی از طرح‌ها پوشیده شوند و نمای جذاب را ایجاد کنند.

کاغذ دیواری چیست-وبسایت موما

 

وسایل مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

 

نصب کاغذ دیواری مانند هر کار دیگری به ابزار و وسایل مخصوصی نیاز دارد که این وسایل شامل عبارت‌اند از:

  • چسب pva
  • مداد
  • قیچی
  • قلمو کوچک و بزرگ
  • ماله یا همان خط کش صاف کننده
  • چند رول کاغذ دیواری
  • تیغ کوچک(کاتر)

 

مراحل نصب کاغذ دیواری

 

اجرای کاغذ دیواری کار زیاد سختی نیست. در صورتی که قصد دارید این کار را انجام دهید باید مراحل را با دقت دنبال کنید. اما قبل از شروع باید کار هموار سازی دیوار را انجام دهید. برای این کار بهتر است فرورفتگی‌ها و برامدگی‌های دیوار را با یک کاتر صاف و هموار کنید.

  • مرحله اول نصب کاغذ دیواری انتخاب کاغذ دیواری است. در این مرحله لازم است رول‌های کاغذ دیواری را جلوی نور طبیعی از لحاظ رنگ، بافت و شکل ظاهری چک کنید تا یکسان باشند و تغییر رنگی نداشته باشند. ممکن است کاغذ دیواری‌ها‌ از لحاظ درجه رنگ بندی تا حدودی بارهم فرق داشته باشند. در نوع تیره آن این تفاوت رنگ بسیار است اما در نوع روشن آن این تفاوت رنگ نامحسوس است و باید بیشتر دقت کرد.
  • مرحله دوم استفاده از خط کش به جای قلمو است. سپس با استفاده از خط کش به طور مناسب آن را به دیوار بچسبانید تا صاف و یکدست شود. در هنگام نصب کاغذ دیواری لازم است هر رول را در یک امتداد و با دقت بچسبانید. برای این کار بهتر است از قبل با مداد به اندازه عرض کاغذ دیواری علامت‌هایی بر روی دیوار بزنید تا از مسیر منحرف نشوید.
  • قبل از چسباندن کاغذ دیواری‌ها باید مخلوطی از چسب و آب را آماده کنید. برای این کار باید در یک سطل تا نیمه آب بریزید و نیم دیگر را با چسب پر کنید و با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. سپس بعد از مخلوط شدن و آماده سازی چسب با استفاده از یک قلمو یا غلتک‌های رنگ، دیوار را کاملا به چسب آغشته کرده و شروع به نصب بر روی آن ‌کنید.
  • برای نصب رول‌های دیگر باید از خط شاغول استفاده کنیم. خط شاغول را می‌توان با استفاده از یک مداد و مقداری نخ انجام داد. برای این کار مداد را به سر نخ می‌بندیم و آن را از بالا آویزان می‌کنیم تا میزان کجی کاغذ را نسبت به خط بسنجیم.
  • یکی از نکاتی که در حین اجرای کاغذ دیواری باید انجام داد برش دادن مقدار مناسب برای هر قسمت از دیوار است. برای این کار از قبل نسبت به اندازه دیواری که مدنظر گرفته‌اید باید مقدار مناسب را از رول اصلی با قیچی ببرید و سپس با عمود کردن شاغول و مطمئن بودن از امتداد اصلی خط، شروع به اجرای کاغذ دیواری‌ها بر روی دیوار آغشته به چسب کنید.
  • بعد از نصب کاغذ دیواری لازم است از محکم بودن و چسبیدن آن به دیوار اطمینان حاصل کنید. برای این کار باید بعد از چسباندن هر قطعه کاغذ دیواری گوشه‌های آن را با دستمالی محکم به دیوار بچسبانید و در صورتی که چسب آن کمتر است مقداری چسب به زیر آن بزنید و محکم کنید.
  • در مرحله آخر بعد از نصب باید شروع به برش قطعات اضافه آن کنید. در این مرحله لازم است قطعات اضافه را با کاتر برش دهید و با دستمالی از بالا تا پایین شروع به حباب گیری نمایید.
مراحل نصب کاغذ دیواری-وبسایت موما

 

نکات مهم در هنگام نصب کاغذ دیواری

 

در هنگام نصب باید به جنس و نوع کاغذ دیواری‌ها دقت کنید. در برخی از انواع کاغذ دیواری باید چسب را به کاغذ آغشته کرد سپس آن را به دیوار چسباند. همچنین برای نصب کاغذ دیواری قسمت‌های در ورودی یا اطراف پنجره‌ها باید محل ورودی را علامت گذاری کرد سپس کاغذ دیواری را روی زمین برش داد و بعد از آن اطراف در و پنجره را به چسب آغشته کرد و شروع به نصب کاغذ دیواری کرد.

همچنین ممکن است در برخی موارد در هنگام اجرای کاغذ دیواری‌ها لبه‌های آن بر روی یکدیگر قرار بگیرند و طرح دیوار را خراب کنند. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود قسمت‌های پایینی یا دیواری که طرح آن خراب شده است را پتینه کاری و رنگ آمیزی کنید.

نکات مهم در هنگام نصب کاغذ دیواری-وبسایت موما

جمع بندی

 

کاغذ دیواری یکی از وسایل تزئیناتی است که از گذشته تاکنون جهت زیبا سازی منازل و هتل‌ها و… به کار می‌رود. این کاغذها طرح و رنگ‌های مختلفی دارند و افراد می‌توانید طرح‌های دلخواه خود را انتخاب کنند و به راحتی با روشی ساده آن را بر روی دیوار نصب کنند. نصب کاغذ دیواری تنها با داشتن ابزار مناسب آن انجام می‌شود، فقط باید در نصب آن مهارت کافی را داشته باشید و دقت لازم را به کار گیرید.