در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

کاغذ دیواری‌های قابل شستشو چه ویژگی هایی دارند؟

با چه موادی می‌توان کاغذ را شست؟

انواع مختلف کاغذ‌های دیواری‌ کدامند؟

بهترین گزینه ترکیب آب و صابون  برای کاغذ دیواری‌های قابل شستشو چیست؟

چرا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

در این مقاله آموزش نصب کاغذ دیواری با موما همراه باشید تا به همه این سوالات پاسخ داده شود.

کاغذ دیواری‌های قابل شستشو بسیار کاربردی و راحت هستند و در منازلی که بچه‌های کوچک دارند بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرند. برخی کاغذ دیواری‌ها قابلیت شستشو دارند و تمیز کردن آن‌ها به راحتی انجام می‌گیرد. اما برخی کاغذهای دیواری نیاز به تمیز شدن توسط اسفنج یا پارچه‌های خاص دارند.

 

آیا کاغذ دیواری‌ها قابل شستشو هستند؟

 

در پاسخ باید گفت بله زیرا بسیاری از کاغذ دیواری‌ها قابل شستشو هستند و حتی برخی به خوبی ضد آب هستند. همچنین برخی نکات مهم در مورد پاکیزه نگه داشتن کاغذ دیواری وجود دارد که در ادامه برایتان بازگو می کنیم.

 

تقسیم بندی کاغذ دیواری‌ها از نظر قابلیت شستشو

 
  • کاغذ دیواری اسفنجی: کاغذ دیواری اسفنجی را می‌توان با استفاده از یک اسفنج مرطوب و بدون مواد شیمیایی تمیز کرد و به ظرافت روی سطح مورد نظر اعمال کرد تا آن‌ها را پاک کند. در حالی که با این کار اکثر لکه‌ها و کثیفی‌های ساده پاک می‌شود، اما این سبک کاغذ دیواری برای کودکان نوپا مناسب نیست. همچنین بهتر است در حمام یا آشپزخانه به دلیل رطوبت زیاد، از انجام کاغذ دیواری اجتناب کنید.
  • کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی کم: یک اسفنج برای از بین بردن لکه‌ها از روی کاغذ دیواری وینیل قابل شستشو عالی است. وقتی صحبت از تمیز کردن کاغذ دیواری‌های قابل شستشو می‌شود، می‌توانید از ترکیب آب و مواد شوینده ضعیف استفاده کنید. از مالش دادن شدید خودداری کنید زیرا ممکن است کاغذ دیواری دچار پارگی شود.
  • کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی متوسط: این کاغذها که قادر به تحمل محیط‌های مرطوب هستند، انتخابی عالی برای اکثر اتاق‌ها هستند و در برابر لکه‌هایی که با آب پاک می‌شوند مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
  • کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی بالا: کاغذ دیواری‌های قابل شستشو برای مناطق پرتردد انتخابی عالی هستند. کاغذ دیواری ضد آب را برای دیوارهای حمام، یا هر اتاقی در خانه که احتمال وجود لکه‌ها و کثیفی بیشتر است می‌توانید استفاده کنید. با یک برس نرم و یک ماده شوینده ضعیف به راحتی می‌توانید از شر لکه‌ها خلاص شوید.
تقسیم بندی کاغذ دیواری‌ها از نظر قابلیت شستشو-وبسایت موما

 

انواع کاغذ دیواری‌های قابل شستشو

 

  • کاغذ دیواری وینیل

این نوع کاغذ‌های دیواری‌ غالبا از کاغذ چاپی با پوششی از وینیل لایه‌ای درست شده‌اند. در حال حاضر به دلیل ماندگاری بالا، پرکاربردترین نوع کاغذ دیواری است. هرچه لایه پوشش وینیل ضخیم تر باشد، بادوام‌تر خواهد بود. کاغذ وینیل را می‌توان در آشپزخانه و حمام استفاده کرد، زیرا می‌تواند بخار و رطوبت را تحمل کند. بزرگ‌ترین مزیت این کاغذ‌های دیواری داشتن قابلیت شستشو است.

  • کاغذ دیواری مایلار

کاغذ دیواری مایلار شامل یک پایه کاغذ چاپ شده و یک پلی استر روی آن است. ظاهری مرطوب یا براق دارد و به نوعی شبیه کاغذ دیواری فویل است. لایه پلی استر امکان شستشوی کاغذ دیواری مایلار را فراهم می‌کند و همچنین به راحتی جدا می‌شود. بیشتر برای آشپزخانه و حمام استفاده می‌شود.

انواع کاغذ دیواری‌های قابل شستشو-وبسایت موما

 

نکاتی برای تمیز کردن کاغذ دیواری‌های قابل شستشو

 

برای اطمینان از اینکه کاغذ دیواری‌های قابل شستشو شما برای مدت طولانی ماندگاری و دوام داشته باشند باید حین تمیز کردن آن‌ها با آب، پارچه، اسفنج یا برس و همچنین آب صابون یا مواد شوینده، چند نکته را رعایت کنید:

  • از یک دستمال کاغذی برای پاک کردن لکه مرطوب در اسرع وقت استفاده کنید (هر چه زودتر لکه را پاک کنید بهتر است). سپس از یک پارچه یا اسفنج مرطوب استفاده کنید و با حرکات ملایم مالش دادن محل را به طور مکرر تمیز کنید. از مالش یا فشار زیاد خودداری کنید.
  • هنگام استفاده از پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن کاغذ‌ دیواری‌های قابل شستشو، نیازی به استفاده از آب صابون ندارید زیرا این پارچه‌ها به طور خاص برای جذب کثیفی طراحی شده‌اند.
  • برای تهیه محلول صابون خود، می‌توانید از مایع ظرفشویی و همچنین صابون خانگی یا شوینده لباسشویی استفاده کنید. هر ماده‌ی شوینده‌ای که انتخاب می‌کنید، از آن بسیار کم استفاده کنید و مطمئن شوید که ماده شوینده لباسشویی (در صورت استفاده) حاوی ماده سفید کننده نباشد. هرگز ماده پاک کننده را مستقیماً روی پارچه یا اسفنج خود قرار ندهید. قبل از اینکه روی دیوار بمالید آن را در آب گرم حل کنید.
  • محصولات شوینده مبتنی بر حلال می‌توانند با حل کردن واقعی پوشش به آن آسیب برسانند. مراقب محصولاتی باشید که حاوی استون نیستند. در نتیجه، پاک کردن لکه‌های خاص (مانند هایلایتر و لاک ناخن) حتی از روی کاغذ دیواری‌های قابل شستشو نیز دشوار است. یکی از راه حل‌های ممکن، پاک کن‌های مخصوص کاغذ دیواری است که با مقدار کمی آب مرطوب شده و سپس با یک اسفنج کوچک استفاده می‌شود. با این حال، این پاک کن‌های آماده برای کاغذ دیواری‌هایی با سطح براق مناسب نیستند.
نکاتی برای تمیز کردن کاغذ دیواری‌های قابل شستشو-وبسایت موما

چرا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

 
  • کاغذ دیواری ممکن است بعضاً حتی از رنگ هم ارزان‌تر باشند.
  • آن‌ها در طیف گسترده‌ای از طرح‌ها، الگوها و… موجود هستند.
  • چسباندن کاغذ‌های دیواری راحت‌تر از رنگ کردن دیوار است.
  • دوام و ماندگاری بالایی دارند و برخی از انواع آن‌ها می‌توانند بیش از 15 سال دوام بیاورند.
  • بسیاری از کاغذ دیواری‌ها قابل شستشو هستند.
  • برخی از انواع آن‌ها به دلیل دوام و نگهداری آسان می‌توانند برای مناطق شلوغ خانه استفاده شوند.
  • همچنین می‌توان از کاغذ دیواری برای شخصی‌سازی خانه‌های موقت مانند خوابگاه‌ها و خانه‌های اجاره‌ای استفاده کرد، زیرا می‌توان آن‌ها را به‌ راحتی نصب کرد و بدون باقی ماندن رد از آن جدا کرد.
  • می‌توانند دیوارهای ناهموار را بپوشاند و عیوب آن‌ها را به راحتی پنهان کنند.
  • دوستدار محیط زیست است زیرا می‌توان آن را صرفاً از مواد طبیعی تولید کرد و چسب‌های آن حاوی مواد شیمیایی مضر نیستند.

جمع بندی

 
  • کاغذ دیواری‌ها رایج‌ترین جایگزینی هستند که به جای رنگ و نقاشی استفاده می‌شوند. آن‌ها به طور گسترده به عنوان یک ماده برای پوشش دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاغذ دیواری‌های خانه با رنگ‌ها، طرح‌ها، مواد و بافت‌های متنوع برای اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری، اتاق خواب، آشپزخانه و هر قسمت از خانه تولید و عرضه می‌شوند. برخی از آن‌ها همانند کاغذ دیواری وینیل قابلیت شستشو نیز دارند. ما در این مقاله به کاغذ دیواری‌های قابل شستشو و نکات ایمنی حین شستن آن‌ها پرداختیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.