در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

رنگ آمیزی طرح آجری به چه روشی انجام می شود؟

تنوع رنگ آمیزی ساختمان بعنوان یک پوشش تزئینی و محافظ روی دیوار و سقف بسیار بالا است و می‌تواند به شما کمک کند تا یک طرح زیبا را بدون اینکه از آن خسته شوید انتخاب کنید. یکی از این طرح‌ها طرح آجری است که هم می‌توان آن را در داخل ساختمان اجرا کرد و هم روی نما یا دیوار‌های حیاط ساختمان، طرح آجری ظاهر ساده‌ای دارد ولی اجرای مناسب آن به صورت یک بافت سه بعدی نیازمند رعایت سایه روشن و سایه‌های تیره و اصول نقاشی است. اما می‌توان با دو روش این طرح را ایجاد کرد. یکی با کمک شابلون و دیگری استفاده از برچسب و تعیین مرزبندی برای هر قسمت است که با توجه به این طرح باید رعایت شود. در این مقاله آموزش رنگ آمیزی ساختمان توضیح می‌دهیم که کدامیک مناسب هستند، پس همراه موما باشید.

 

رنگ آمیزی طرح آجری با شابلون

 

استفاده از شابلون برای رنگ آمیزی یک روش مناسب است که طرح مورد نظر شما را سریع و بدون مشکل دست کم برای ایجاد مرز‌های مورد نظر و طرح اولیه می‌باشد. سرعت رنگ آمیزی با شابلون بالاتر است و اگر با پیستوله انجام شود رنگ یکدست خواهد شد.

اگر بخواهید طرح را به صورت سه بعدی در آورید باید از ریزه کاری‌های بیشتری استفاده کنید و با تکنیک ایجاد سایه و نور آشنا باشید.

رنگ آمیزی طرح آجری با شابلون-وبسایت موما

 

رنگ آمیزی با کمک مرز بندی

 

مرز بندی کردن و رنگ آمیزی با کمک چسب کاغذی امکان پذیر است. این کار کمی بیشتر زمان خواهد برد و باید ابعاد هر طرح را محاسبه و از چسب استفاده کنید. اما در عوض می‌توانید به راحتی سر تا سر را با کمک غلتک یا پیستوله انجام دهید.

مرز بندی همچنین می‌تواند برای سایه زدن هم استفاده شود.

رنگ آمیزی با کمک مرز بندی-وبسایت موما

 

رنگ آمیزی طرح آجری برای چه فضا‌هایی مناسب است؟

 

از طرح آجری می‌توان بعنوان نمای سه بعدی در داخل اتاق خواب و یا نشیمن استفاده کرد و ترجیحا روی یک دیوار و پشت تلوزیون یا پشت تخت در اتاق خواب توصیه می‌شود. اما انتخاب بهتر برای این طرح در محل کار و اتاق کار گزینه‌ی بهتری خواهد بود. چرا که ایجاد تضاد رنگ و یا هماهنگی موجب زیبا‌تر شدن فضا می‌شود.

استفاده از طرح آجری در نمای ساختمان

رنگ آمیزی نمای یک ساختمان کار دشواری است و نقاش‌ها می‌بایست در ارتفاع کار کنند. طرح آجری روی ساختمان‌ها جلوه‌ی جذابی دارد و زیبایی خاص خود را خواهد داشت. اما به طور کلی نقاشی نمای ساختمان به نسبت داخل ساختمان دشوار‌تر خواهد بود و جنس رنگ هم متفاوت است.

نقاشی دیوار‌های ساختمان و حیاط

دیوار ساختمان و دیوار حیاط هم جزو گزینه‌هایی است که طرح آجری روی آن جلوه‌ی زیبایی خواهد داشت. چه دیوار بیرونی و چه دیوار داخلی را می‌توانید به این طرح مزین نمایید.

 

آیا روش اجرای طرح آجری روی تمام فضا‌ها یکسان است؟

دیوار فضا‌های مختلف از نظر شرایط با یکدیگر تفاوت دارند. برای مثال رنگ آمیزی روی دیوار سرویس بهداشتی که اکثرا روی کاشی و سرامیک انجام می‌شود شرایط خود را خواهد داشت و همچنین نوع رنگ انتخاب شده باید مناسب فضای مرطوب باشد. اتاق خواب و اتاق نشیمن نیز معمولا دیوار‌های سیقلی دارند مگر اینکه قدیمی و آسیب دیده باشد. پس نیازی به رنگ‌های قابل شستشو نیست. فضای باز و بیرون از ساختمان به دلیل قرار گرفتن رنگ در معرض تغییرات دمایی و شرایط مختلف آب و هوا نیازمند این است که جنس رنگ مقاوم‌تر باشد و به دلیل ارتفاع بالا شرایط رنگ آمیزی سخت‌تر خواهد بود.

رنگ آمیزی طرح آجری برای چه فضا‌هایی مناسب است-وبسایت موما

نتیجه گیری

 

رنگ آمیزی ساختمان با طرح آجری یکی از انتخاب‌های هوشمندانه افراد برای قسمت‌های مختلف ساختمان است. این طرح کلاسیک است اما همواره توانایی هماهنگ شدن با دکوراسیون‌های مختلف را دارد و حتی می‌توان در نمای ساختمان و دیوار‌های بیرونی نیز از آن استفاده کرد.

طرح آجری با کمک شابلون و یا روش قدیمی‌تر مرز بندی و تعیین طرح امکان پذیر است. اما برای سه بعدی کردن و دادن حالت طبیعی به آن باید از تکنیک‌های دیگری هم استفاده کرد.