در این مقاله بخوانید

 

کاشی مرمر

 
– کاشی مرمر رو توی کدوم فضا استفاده کنم؟
– چه طرحی از کاشی رو بگیرم؟
– اصلا چه رنگ هایی دیگه ای از این کاشی می تونم داشته باشم؟
احتمالا تا حالا برایتان پیش آمده است که بخواهید سرویس بهداشتی یا حمام خانه خود را بازسازی کنید و یک دستی به سر طراحی آن فضا بکشید.
برای یک بازسازی اصولی ابتدا باید یک نقشه و پلان درست با جانمایی های مناسب از فضا ترسیم کنید. پس از ترسیمات وارد مراحل تخریب می شوید و بعد از عبور از این مرحله باید به فکر خرید لوازم و متریال های جدید باشید.
اما نکته اینجاست که هر شیرآلات و کاشی به فضای شما زیبایی را نمی بخشد و دقت در انتخاب متریال ها امری ضروری و مهم است. در این مقاله آموزش کاشی کاری می خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید کاشی مرمر مناسب با محیط خود را خرید کنید.
کاشی های مرمر یک طرح بسیار زیبا را با رگه های مختلف دارند که دیزاین شما را به یک فضای لوکس و کلاسیک نزدیک می کنند. اما این کاشی ها انواع مختلفی را دارد که با توجه به فضا انتخاب می شود و در این آموزش نکات مهمی را در مورد این کاشی ها در اختیارتان قرار خواهیم داد. پس همراه موما باشید…
 
کاشی مرمر-استودیو طرح و ساخت موما

 

کاشی مرمر از چه ساخته شده است

 
قبل از اینکه در مورد کاشی مرمر بدانید، یک توضیح کلی در مورد روش تولید سنگ مرمر را بدهم که شالوده اصلی کار است.
سنگ مرمر در خالص ترین شکل خود یک سنگ طبیعی و فوق العاده سخت است که توسط کلیسیت و سایر مواد معدنی موجود، از طریق قرار گرفتن در معرض فشار و حرارت شدید در مدت زمان طولانی تشکیل می شود.
این مواد معدنی معمولا رنگ های منحصر به فرد و جزئیات رگه ای را به مرمر می دهند که می تواند از سفید خالص و کرم کم رنگ تا خاکستری تیره، سیاه، قهوه ای و سبز را شامل شود.
سنگ مرمر از گذشته در نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است که یک کفپوش آزمایش شده و مناسب برای فضا ها می باشد.
از لحاظ قیمتی این متریال گران است و برای یک بازسازی شاید مقرون به صرفه نباشد، اما جای نگرانی نیست چرا که جایگزینی عالی برای این سنگ وجود دارد.
کاشی مرمر مصنوعی ساخته شده از چینی یا سرامیک با قیمت بسیار مناسب و زیبایی بالا پاسخگوی نیاز شما در پروژه های بازسازی خواهد بود.
با تقلید از تمام زیبایی و جزئیات واقعی سنگ های مرمر، این کاشی های می توانند ظاهر کلاسیک و لوکس را با قیمت کمتر به شما بدهند. البته در هنگام خرید به کیفیت کاشی، حتما دقت کنید تا کار شما را خراب نکند.
 
کاشی مرمر از چه ساخته شده-استودیو طرح و ساخت موما

ویژگی های برتر کاشی مرمر

 

اگر شما هم از علاقه مندان به کاشی مرمر هستید در این قسمت برخی از مزایای علمی و زیبا شناختی این متریال را خواهیم گفت تا از آن لذت ببرید.

  • یک روکش منحصر به فرد:

به علت طبیعی بودن طرح سنگ های مرمر، هیچ یک از دو تکه سنگ شباهتی به هم ندارند و هر کدام رگه و طرح منحصر به فرد خود را دارند. اگر کاشی مرمر را انتخاب می کنید که طرح آنها طبق سنگ های طبیعی است، در پایان کار تکراری را نمی بیند و این یک زیبایی چشم نواز را به کار شما می دهد.
  • سبک ماندگار:

به عنوان یک انتخاب برای طراحی داخلی کلاسیک، انتخاب این نوع کاشی بروز بودن ماندگاری را به محیط خانه شما می دهد و قدیمی نمی شود. اما این همه چیز نیست، به دلیل استحکام بالا چینی و سرامیک کاشی مرمر دوام بسیار بالایی را خواهد داشت.

  • خواص عملی:

سنگ مرمر مانند بیشتر سنگ های طبیعی سخت، مقاومت فوق العاده ای در برابر خراش، آب و لکه های دارد. اما این امر مستلزم آب بندی مرتب از طرف شما است. به همین دلیل، این سنگ برای مناطقی که در معرض مستقیم آب قرار دارند مانند حمام، انتخاب ایده آلی نیست زیرا بدون انجام آب بندی های دوره ای، این سنگ مقاوم دچار لکه شدن و تغییر رنگ می شود. برای جایگزینی کاملا بدون دردسر این سنگ می توانید از کاشی مرمر استفاده کنید. با یک لعاب که باعث دفع آب می شود، از این کاشی ها در کف حمام، آشپزخانه و محیط های مرطوب بدون اینکه نگران آسیب باشید، بهره ببرید.

  • تطبیق پذیری بی نظیر:

یکی از مزایای درخشان کاشی مرمر این است که چقدر می توانند در طراحی داخلی متفاوت باشند. با طرح مرمر سیاه یک محیط فوق العاده مدرن و همچینین با طرح مرمر مایل به سفید یک فضای مدرن و کمی سنتی را تداعی کنید.

 

مزایای کاشی مرمر-استودیو طرح و ساخت موما

 

رنگ، شکل و اندازه کاشی مرمر

 

هنگامی که ما به کاشی مرمر فکر می کنیم احتمالا ظاهر آن را با پس زمینه سفید و رگه های ظریف خاکستری یا مشکی تداعی می کنیم، اما این تنها گزینه انتخابی شما نیست؟
در واقع می توانید این کاشی ها را در طیف گسترده ای از رنگ ها، اندازه و شکل تهیه کنید، که به شما امکان می دهد تا طرح های گوناگونی را در محیط خود تجربه کنید.
کاشی مرمر سیاه براق با اندازه بزرگ و رگه های طلایی که از میان آن عبور می کند، مطمئناً کف شما را به ستاره نمایش تبدیل می کند. از طرفی دیگر کاشی های سنگ مرمر صحرا و کاشی های کف استخوانی یا قهوه ای روشن با روکش مات می تواند به ایجاد گرما و بافت کمک کند.
این موارد مربوط به رنگ این کاشی ها بودند که باید با توجه به فضای خود آنها را انتخاب کنید. نکته بعدی اندازه و اشکال مختلف مرمر ها است. بهتر است برای محیط های کوچک تر مانند حمام از ابعاد های 30*30 یا 30*40 استفاده کنید و همچنین برای محیط های بزرگ تر مثل آشپزخانه از ابعاد وسیعی مانند 60*120 بهره ببرید تا ظاهر فوق العاده براقی را داشته باشید.
 
رنگ،شکل و ابعاد کاشی مرمر-استودیو طرح و ساخت موما

 

محل استفاده کاشی مرمر

 

از کاشی مرمر در فضاهای مختلفی می توانید استفاده کنید، اما در این قسمت چند ایده خوب و بروز را برای به کار بردن این کاشی ها به شما معرفی می کنیم.
  • حمام:

با استفاده از این کاشی در حمام خانه خود حس لوکس بودن و زندگی کردن در یک هتل را به آن اضافه کنید. این ظاهر مناسب حمام های معمولی و بزرگ می باشد. با ترکیب کاشی های بزرگ رنگ خاکستری ملایم و روشویی دوقلو به همراه وان ایستاده طرح شما تکمیل می شود.

با کمک از طرح مرمر یک حالت از طبیعت را در حمام خود ایجاد کنید. با ترکیب کاشی مرمر شش ضلعی رنگ سفید ساده و متریال چوب به همراه اضافه کردن گیاهان، حسی ارگانیک را در حمام ایجاد کنید.

حمام را با مرمر سیاه برجسته تبدیل به کانون توجه کنید. این طرح با ترکیب وسایل طلایی مات برای ظاهری کلاسیک بسیار مناسب است.

کاشی مرمر در حمام-استودیو طرح و ساخت موما

  • آشپزخانه:

کاشی های مربع با طرح مرمر به صورت ناهموار، جایگزینی عالی برای کف تخته سنگ سبک روستایی هستند. این کاشی ها با تُن گرم و رگه های کم تراکم در کنار کابینت های کرم و لوازم برنزی بسیار زیبا به نظر می رسد.

اصول مینیمالیستی یک آشپزخانه تمام سفید حتماً نباید واضح و ساده باشد. طرح مرمر مایل به سفید در کف آشپزخانه یک جذابیت و عمق را به فضا اضافه می کند بدون اینکه از سادگی و زیبایی این سبک چیزی کم کند.

با استفاده از مرمر خاکستری به همراه رگه های ظریف برای ایجاد رنگ کلی، به آشپزخانه ظاهری مدرن و لوکس بدهید. با ترکیب وسایل طلایی و نورپردازی فوق العاده به همراه این طرح از کاشی یک آشپزخانه عالی را خواهیم داشت.

کاشی مرمر در آشپزخانه-استودیو طرح و ساخت موما

  • در فضا های دیگر:

اتاق نشیمن به عنوان فضایی برای استراحت می توانید محیطی مناسب برای استفاده از کاشی مرمر باشد. ترکیب رنگ های تیره این کاشی با دیوار های روشن به همراه بافت ها و یا مرمر سفید با سایه های پاستلی، زیبایی خاصی را به فضا می دهد.

اگر در خانه راهرو های باریک و طولانی را دارید با این مرمر های رنگ سفید به همراه رگه های ظریف، حس عظمت و همچنین بزرگی و روشنی را به آنها اضافه کنید.

در پایان باید گفت که کاشی مرمر هیچوقت از مد نمی افتد و می تواند زیبایی دلنشینی را به فضا های شما اضافه کند. با توجه به مواردی که گفته شد می تواند طرح، اندازه و شکل مناسب فضای خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. همچنین با مراجعه به بخش کتابخانه به مقالات آموزشی زیادی دسترسی دارید.

کاشی مرمر در راهرو-استودیو طرح و ساخت موما