در این مقاله بخوانید

 

نکاتی مهم درمورد آموزش وی ری

 

در این مقاله قصد داریم قبل از یادگیری وی ری نکاتی مهم در مورد آموزش وی ری را در اختیار کاربران این برنامه قرار دهیم، پس در ادامه این مطلب همراه موما باشید.

قبل از آموزش V-ray باید بدانید که این برنامه یک پلاگین کاربردی و معروف برای تری دی مکس می باشد. همچنین توسط کمپانی chaos group طراحی و تولید شده است؛ که در واقع یک موتور رندر است تا به وسیله آنالیز و سایه، نور و متریال های مخصوص در آن، رندرهایی رئال از صحنه های مورد نظر شما به ارمغان آورد. از وی ری در بین بسیاری از صنایع برای تولید و خلق مدل های واقعی استفاده می شود.

این سوال در آموزش وی ری پیش می آید، که چرا به آن پلاگین گفته می شود؟ به این علت که برنامه ای است کمکی که به تنهایی کاربردی ندارد و بر روی برنامه ای مفصل تر نصب می شود و در برنامه اصلی قابلیت های جدیدی را اضافه می کند، که تا قبل از آن وجود نداشته!

رعایت کردن برخی از قوانین در مرحله مدلسازی میتواند مدت زمان رندرگیری را کاهش دهد، بنابراین می توانید نتیجه بهتری را از پروژه خود دریافت کنید. پایبند نبودن به این قوانین میتواند نتایجی غیر قابل قبولی به وجود آورد که زیاد رضایت بخش نخواهد بود. در وی ری سعی کنید در ساختار پروژه خود کمتر از چند ضلعی ها استفاده کنید. به این علت که چند ضلعی های غیر ضروری در وی ری؛ حجم آن را افزایش می دهد که جای اضافه ای را در رَم شما اشغال خواهد کرد و به طبع رندرگیری نیز مدت زمان طولانی تری را به خود اختصاص خواهد داد.

نکته مهم در آموزش وی ری این است که اندازه بافت با مدل باید در رندر گیری نهایی مطابقت داشته باشد. اگر در آموزش وی ری با استفاده از نمای نزدیک، تصویر بزرگی را رنگی می کنید، از تصاویری که وضوح بالاتری دارند استفاده کنید. ممکن است اگر بافت را با تصویری کوچک از پس زمینه مطابقت دهید، اندازه آن کوچک شود. شما می توانید در آموزش وی ری از یک نوع بافت برای اشیاء گوناگون استفاده کنید. در صورت لزوم نیز می توانید اندازه و رنگ آن را در نوار output تغییر دهید.

در آموزش وی ری می توانید به فضای واقعی تری در تصویر دست پیدا کنید-muma.ir

 

رندرهای با کیفیت در آموزش وی ری

 

در آموزش وی ری توجه داشته باشید که واحدهای مقیاس در صحنه  دارای اهمیت ویژه ای می باشد. این موضوع تاثیر مستقیم در کیفیت رندر می گذارد. کار در مقیاس سانتی متر در بیشتر مواقع بهترین راه حل می باشد. با این کار هم می توانید مدل های دقیق تری داشته باشید و هم کمک بسیار زیادی به محاسبه بازتاب ها و روشنایی کنید.

همیشه سعی کنید از سیستم های روشنایی نزدیک به واقعیت و فیزیکی مانند سیستم روشنایی روز یا Daylight  استفاده کنید. مواردی دیگر چون VraySun و VraySky نیز می تواند تاثیر مثبتی در نتیجه کار داشته باشد. توجه داشته باشید که رندرگیری با کیفیت بالا می تواند بر روی پسندیده شدن کارهایتان از طرف کارفرما تاثیر گذار باشد. بنابراین دریافت رندرهای زیباتر از طرف معماران یک امر واجب در وی ری محسوب می شود.

استفاده از بافت های مختلف در اموزش وی ری-muma.ir

 

امکانات آموزش وی ری

 

داشتن انعطاف بالا یکی از مهمترین امکانات آموزش وی ری می باشد، که با استفاده از آن می توانید هر آنچه را که می خواهید در طراحی مدلتان انجام دهید. توانایی تنظیم و ایجاد تغییرات مورد نیاز نور و دوربین و حتی بافت مواد و نقشه های تان یکی دیگر از مزیت های استفاده از وی ری می باشد.

در وی ری این امکان را خواهید داشت، که در انجام پروژه خود از سرعت بالاتری برخوردار باشید. همانطور که میدانید، سرعت بالا در تحویل پروژه می تواند یکی از مزیت های مهم برای کسی که رشته اش طراحی داخلی است، باشد.

در آموزش وی ری می توانید از اختیارات بسیار زیادی برخوردار باشید، تا در رندرگیری به کیفیت مطلوب تری برسید. استفاده کردن از هر کدام از این روش های متفاوت در این پلاگین، رندر شما را تحت تاثیر قرار میدهد. همچنین کیفیت ساخت مدل ها را افزایش داده و به راحتی می توانید همه چیز را تنظیم و آماده سازی کنید.

داشتن یک مجموعه کامل و بزرگ با وی ری در مدل سازی معماری، یکی از مهمترین امکانات این پلاگین می باشد. برخی افراد بارها در انجام مراحل مختلف مدلسازی دچار مشکلاتی میشوند که می توان در رندرگیری نتایج ضعیف آن را مشاهده کرد. در برخی موارد پیش می آید که بارها مجبور می شوید به مراحل قبلی برگردید و چیزی را درست کنید؛ که این عمل تاثیر منفی در نتیجه کار خواهد داشت. اگر در هنگام آموزش وی ری از مواد و مدل های پیش ساخته  بیشتری برخوردار باشید، سرعت عمل و طراحی نیز بالاتر رفته و نتیجه مطلوب تری را مشاهده خواهید کرد. در این صورت می توانید مدل مورد نظر ذهنی خود را به صورت واضح تری در اختیار کارفرما قرار دهید.

 

تنظیمات نور در آموزش وی ری بسیار مهم می باشد-muma.ir

 

آموزش وی ری مجموعه ای است که محبوبیت بسیار زیادی در میان رندر کننده های جهان دارد و بسیاری از افراد در سراسر دنیا از این پلاگین در کارهای خود استفاده می کنند. شاید آموزش وی ری برای افرادی که به تازگی آن را شروع کرده اند، کمی گیج کننده و سخت باشد، اما بسیار مفید است و پس از مدتی کوتاه می توانید از نتیجه مطلوب آن بر روی آثار خود مطلع شوید. توجه داشته باشید که یادگیری و آموزش وی ری برای تمامی افرادی که در رشته های مهندسی معماری و طراحی داخلی فعالیت می کنند، امری حیاتی است، بنابراین باید زمان و وقت کافی را صرف یادگیری آن کنید تا در پروژه های خود پیشرفت کنید.

نرم افزار 3dsMax یکی از نرم افزارهای مدلسازی است، که بر روی آن از پلاگین وی ری استفاده می شود. وی ری تحت این نرم افزار می تواند حرفه ای ترین وی ری برای رندر گیری در سینما و معماری باشد. از موتور وی ری همچنین در اپلیکیشن ها و برنامه های دیگری از جمله اسکچاپ، رویت و راینو هم استفاده می شود و تاثیرات مثبتی در نتیجه کار آن ها خواهد داشت.