در این مقاله بخوانید

 

روانشناسی رنگ زرد 

 

 

– روانشناسی رنگ زرد چگونه است؟
– شخصیت رنگ زرد چیست؟
– خواص رنگ زرد چیست؟
شاید شما از آن دسته افرادی باشید که علاقمند به محیط شاد و پر انرژی هستید اما اطلاعاتی در مورد رنگ ها ندارید. قصد داریم در این آموزش تخصصی رنگ شناسی، به بررسی رنگ زرد و تاثیر آن بر شخصیت افراد بپردازیم. اگر شما هم به این رنگ علاقه دارید پس همراه موما باشید…
زرد یکی از اولین رنگ هایی بود که در هنر استفاده شد، زیرا رنگدانه زرد بسیار در دسترس بود. مصریان باستان خدایان خود را به این رنگ نقاشی می کردند تا شبیه طلا شوند. از قرن چهاردهم به بعد زرد به رنگ حسادت و خیانت تبدیل شده است، رنگی که نمی توان  به آن اعتماد کرد. زمانی که خورشید و طلا از این رنگ شدند، به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شد. شهرت مشکوک آن تا به امروز پابرجاست. در مقایسه با رنگ های دیگر، زرد اغلب نمادی از ویژگی های شخصیت منفی است.
این رنگ با عقل و منطق همراه است و توانایی بهبود تفکر تحلیلی را دارد. همچنین با نشاط، شادی و خوش بینی مرتبط است همچنین امید، شور و شوق را القا می کند. زرد شیوه تفکر مثبت  و همچنین تشنگی برای دانش را تقویت می کند. به عنوان یک رنگ کاربردی، به جای تشویق به رویا پردازی در مورد زندگی ایده آل، افکار ما را به سمت یافتن راه حل برای مشکلات هدایت می کند.
زرد به تصمیم گیری سریع کمک می کند، به ویژه در موقعیت های استرس زا، زمانی که ذهن پر از افکار است. این رنگ به عنوان یک رنگ غیر احساسی، احساسات را در موقعیت های پیچیده نادیده می گیرد، افکار را سازمان دهی می کند و به سرعت تصمیم درست را نشان می دهد. همچنین انرژی، خوش بینی، اعتماد به نفس و سرگرمی را افزایش می دهد. هنگامی که فردی با این رنگ احاطه می شود، مغز سروتونین بیشتری آزاد می کند. به همین دلیل است که این رنگ نماد شادی و مثبت اندیشی است.
 
تاریخچه و روانشناسی رنگ زرد-muma.ir

 

خصوصیات افرادی که رنگ زرد را دوست دارند

 
روانشناسی رنگ زرد در افرادی که به این رنگ علاقه دارند، حس اعتماد به نفس، خوش بینی و شادی می دهد. آنها ارتباطات خوبی دارند و به راحتی دوست می شوند، اما از طرفی در اجتماعات بزرگ، آنها دایره کوچکی از دوستان خود را ترجیح می دهند. زرد به عنوان یک رنگ کمال گرا شناخته می شود. افراد دوستدار این رنگ از خود و دیگران انتظار بالایی دارند. هنگامی که این انتظارات برطرف نمی شود، می توانند بسیار انتقادی و قضاوت کننده شوند. از طرفی به دلیل خلق خوی کوتاهی که دارند، ممکن است نسبت به خود یا اطرافیانشان خشن رفتار کنند. آنها به سرعت پول به دست می آورند ولی به سرعت هم خرج می کنند. این افراد مقاومت کمی در برابر اصرار های عاطفی و خرج کردن ناگهانی پول دارند. آنها به دلیل داشتن حس شوخ طبعی و شخصیتشان بسیار سرگرم کننده و مورد علاقه دیگران هستند.
نوع شخصیت زرد، به درجه بالایی از استقلال ارتباط دارد. این افراد برای ثبات عاطفی به خود متکی هستند، حتی در زمانی که از نظر عاطفی تحت فشار باشند. مخاطبان زرد تمایل دارند احساسات آسیب دیده خود را به طور خصوصی مراقبت کنند. به همین دلیل است که مضطرب هستند. آنها بیش از حد به خودشان متکی هستند و هرگز درخواست کمک نمی کنند، حتی زمانی که همه چیز به ضررشان است. زرد ها تنهایی را دوست دارند و حتی گاهی مجرد بودن را ترجیح می دهند. در انتخاب شریک احساسی خود بسیار دقت می کنند و در این بین از تنهایی خود لذت می برند.
 
افراد علاقه مند به رنگ زرد چه شخصیتی دارند-muma.ir

 

ویژگی های منفی رنگ زرد

 
در روانشناسی رنگ زرد علاوه بر ارتباط آن با خوش بینی و شادی، تعدادی معانی منفی هم می توان نام برد. این رنگ تعریفی از بزدلی، فریبکاری و خودخواهی است. قرار گرفتن زیاد زرد در محیط می تواند منجر به پرخاشگری و تحریک پذیری شود. تیپ ها شخصیتی این رنگ اغلب می توانند بیش از حد قضاوت کننده، کینه دوز و فاقد همدلی باشند. حتی مشخص شده است نوزدانی که اتاق زرد را دارند، بیشتر گریه می کنند و همچنین وقتی برای مدت طولانی درون فضایی با این رنگ باشند عصبانی می شوند. افراد در معرض طولانی با این رنگ ویژگی های منفی مانند خشم، انتقام جویی و کوتاه مزاجی را خواهند داشت.
 
ویژگی های منفی رنگ زرد-muma.ir

 

رنگ زرد در تجارت

 

روانشناسی رنگ زرد نشان می دهد که باعث تحریک فعالیت ذهنی می شود. به عنوان مثال، مشخص شده است که افراد اغلب مطالبی که بر روی پس زمینه زرد نوشته شده است را بر خلاف پس زمینه سفید سریعتر به خاطر خود می سپارند. با این حال با توجه به میزان بالای نوری که از چشم منعکس می شود، این رنگ بیشترین استرس را به چشم وارد می کند. در یک زمینه تجاری، زرد می تواند بیش از حد حواس پرت کننده باشد و باعث ناتوانی در تمرکز شود. سایه های روشن تر آن نیز می توانند منجر به تحریک و نا امیدی شوند. استفاده مناسب از این رنگ باعث ایجاد فضای مثبت و گرمی می شود که به کسب و کارتان کمک کند تا نتایج مثبتی را ببینید.

 

رنگ زرد در برندسازی و بازاریابی

 

زرد یک رنگ گرم در نظر گرفته می شود، به این معنی که می تواند افراد را نسبت به برخی از سایه های سرد احساساتی تر کند و در عین حال جلب توجه کند. در واقع این رنگ از همه بیشتر به چشم می آید. روانشناسی رنگ زرد به گونه ای است که در هنگام دیده شدن، آن را به یک عنصر برای برانگیختن نشاط، گرما و سرگرمی تبدیل که می کند که برای برندسازی و بازاریابی بسیار مناسب و کاربردی است. به ویژه برای استفاده توسط شرکت هایی که محصولات و خدمات لذت بخش همچنین قابل دسترس ارائه می دهند توصیه می شود. با استفاده بیش از حد این رنگ باعث می شوید تا مخاطبتان احساس خوشایندی بگیرند.
 
رنگ زرد در بازاریابی و تجارت-muma.ir

کد رنگ زرد

 

در مطالب بالا به طور کامل در مورد روانشناسی رنگ زرد صحبت کرده ایم و شاید سوال برایتان پیش بیاید که چگونه به این رنگ برسیم یا چه کد رنگی را دارد که در موردش صحبت می کنیم. زرد از ترکیب اصلی قرمز 100٪، سبز 100٪ و آبی 0٪ ساخته می شود که دارای کد FFFF00 می باشد. برای بدست آوردن این رنگ در حالت RGB کد 255,255,0 را استفاده کنید. برای حالت CMYK نیز کد 0، 100، 0، 0 را وارد کنید. حال با استفاده از این کدهایی رنگی و قدرت رنگ زرد طراحی های خود را به صورت تخصصی و تاثیر گذار تری انجام دهید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.