در این مقاله بخوانید

 

رنگ سفید در طراحی داخلی

 

– رنگ سفید در طراحی داخلی چه جایگاهی دارد؟
– برای چه فضاهایی مناسب است؟
– چه حسی را به ما القا می کند؟
برای یک دیزاین داخلی زیبا، شما با مجموعه عظیمی از پالت و تُن های رنگی روبه رو هستید که با استفاده درست از آنها یک نتیجه کاملا مطلوب را دریافت خواهید کرد. اما لازمه انتخاب درست، دیدن آموزش رنگ شناسی است که کمک زیادی را به شما می کند. در هنگام انتخاب رنگ مورد نظر خود، باید فاکتور های زیادی را در نظر بگیرید که در مقاله ای جدا به آن می پردازیم. مواردی همچون میزان نور طبیعی، تعداد نور های مصنوعی، دمای نور ها، جهت تابش، فضای مورد نظر و مخاطب هدف از جمله نکات مهم در انتخاب یک رنگ ایده آل است.
در این مقاله آموزشی می خواهیم به رنگ ساده و زیبای سفید بپرادزیم که شاید هم اصلا جزء رنگ ها به حساب نمی آید. سفید یکی از رنگ های پر کاربرد است که در همه صنایع به چشم می خورد. در این مقاله قصد داریم جایگاه و ویژگی های این رنگ را در دیزاین داخلی بررسی کنیم، برای خواندن ادامه این مطلب همراه موما باشید…
فضای داخلی سفید فوق العاده شیک و قابل سازگاری بالا در طول تاریخ بوده است. از فضای داخلی سبک معماری مدرن و مینمالیسم تا اسکاندیناویایی، رنگ سفید در آنها حضور موثری را دارد. درست کردن رنگدانه های سفید کار دشواری بوده است و در زمان روم باستان، با روش ایجاد سرب به همراه ترکیب سرکه و فضولات گاو بلوک های سفید را تولید می کردند که سپس پودر تبدیل می شدند. این تولید سخت رنگدانه نشان از اهمیت بالای این رنگ در طول تاریخ دارد.
زیبایی رنگ سفید در طراحی داخلی-muma.ir

 

زیبایی رنگ سفید در طراحی داخلی

 
برای شروع، سفید یکی از زیباترین رنگ هایی است که می توانید برای خانه خود انتخاب کنید. اگر می خواهید فضای شیکی را داشته باشید رنگ سفید را در طراحی داخلی خود به کار ببرید. از آنجایی که سفید یک رنگ محبوب است به راحتی در دسترس است. شما می توانید رنگ اکسسوری و لوازم خانه خود را به این رنگ تهیه کنید.

 

نگهداری بهتر

 
این موضوع ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما رنگ سفید در طراحی داخلی به تمیز و بهداشتی بودن فضا کمک می کند. به این دلیل که وقتی مبلمان سفید را در خانه خود دارید می توانید لکه های آن را به راحتی تشخیص دهید و بلافاصله آن را تمیز کنید. همچنین، به علت دیدن شدن سریع لکه ها شما بیشتر مراقب تمیزی لوازم خود هستید. به همین خاطر استفاده از این رنگ باعث می شود خانه شما تمیز باشد.

 

رنگ سفید در طراحی داخلی با همه چیز خوب است!

 

سفید تقریبا با هر رنگی هماهنگ می شود. اگر دیوار های شما سفید است، یک بوم خالی برای اضافه کردن مبلمان و پرده با رنگ های گوناگون در اختیار دارید. به عبارت دیگر، نگران تطبیق دیوار ها با سایر دکوراسیون خانه نباشید. برعکس این قضیه هم وجود دارد، یعنی اگر مبلمان شما به رنگ سفید است می توانید آن را با دیوار های رنگارنگ هماهنگ کنید. رنگ سفید در طراحی داخلی این امکان را به شما می دهد که تضادهای زیبایی را در خانه خود ایجاد کنید. وقتی در اکثر قسمت های خانه از این رنگ استفاده کرده اید، به جرعت رنگ های دیگر را به فضا اضافه کنید.
رنگ سفید در طراحی داخلی با همه چیز خوب است!-muma.ir

 

روشنایی را اضافه می کند

 

اکثر افراد دنبال خانه ای هستند که روشنایی مطبوعی را داشته باشد. اگر از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید رسیدن به این امر برای شما آسان است. از آنجایی که رنگ سفید نور را منکعکس می کند، نور طبیعی که وارد خانه می شود به واسطه این رنگ افزایش پیدا می کند. از طرفی داشتن یک خانه پر از نور باعث بالا رفتن انرژی و روحیه شما خواهد شد.

 

فوکوس را اضافه می کند


وجود تنوع رنگی بالا در فضای داخلی خانه باعث حواس پرتی شما می شود. گاهی اوقات داشتن یک پس زمینه سفید به جای رنگ های روشن می تواند باعث افزایش تمرکز و فوکوس شود. از این تکنیک در قسمت های مهم خانه و نقاط حساس استفاده کنید تا زیبایی چشم گیری را ببینید.

 

آرامبخش بودن رنگ سفید در طراحی داخلی

 

رنگ سفید در طراحی داخلی اغلب به آرامش شما کمک می کند، حتی اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید می تواند به شما کمک کند. این رنگ احساس آرامش می دهد که باعث بهبود خواب می شود. چه کسی است که نمی خواهد بعد از داشتن یک روز طولانی و خسته کننده نیاز به آرامش داشته باشد؟
آرامبخش بودن رنگ سفید در طراحی داخلی-muma.ir

 

نکات نهایی در مورد رنگ سفید در طراحی داخلی

 

مینیمال شدن روندی است که در حال حاضر افراد زیادی از جمله سلبریتی ها به آن علاقه دارند. اگر به دنبال این هستید که خانه خود را به سبک مینیمالیستی طراحی کنید، یک فضای کاملا سفید به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید. فضای سفید باعث می شود اتاقی شفاف، باز و با نظم را داشته باشید. اگر این سبک را برای دیزاین داخلی خود انتخاب کردید نگران خرید مبلمان یا اکسسوری نباشید. با خرید نیاز های اولیه خود می توانید خانه را به این سبک تزئین کنید.
یکی از دلایل بزرگی که رنگ سفید در طراحی داخلی انتخاب محبوبی است، مسئله قیمت است. همانطور که قبلا گفتیم رنگ سفید به راحتی با فضا هماهنگ می شود و همین موضوع باعث کاهش هزینه های شما خواهد شد. اکثر اقلام پر فروش مانند میز و صندلی ها در بازار نسبت به طرح و رنگ های دیگر مقرون به صرفه تر هستند.
ویژگی های رنگ سفید بسیار بیشتر از این مواردی است که در مقاله گفته شد که ما تنها تعدادی از آنها را گفتیم. امیدوارم این مقاله آموزشی برای شما دوستان عزیز مفید واقع شده باشد.