در این مقاله بخوانید

 

رنگ در طراحی داخلی

 

 

– رنگ در طراحی داخلی چه قوانینی دارد؟
– هر رنگ در چه فضایی استفاده شود؟
– بهترین رنگ ها برای فضاهای شما چه هستند؟
همانطور که می دانید یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی، شناخت و استفاده درست رنگ ها می باشد. رنگ ها می توانند احساسات گوناگونی را به مخاطب القا کنند یا حتی از لحاظ بصری بر روی ابعاد فضا تاثیر بگذارند. برای مثال، رنگ های روشن فضاها را بزرگتر و رنگ های تیره بالعکس، کوچکتر نشان می دهند. در این مقاله آموزش رنگ شناسی قصد داریم در مورد یک راهنمای کلی برای انتخاب بهترین رنگ مناسب فضای خانه شما صحبت کنیم. اگر شما هم جزو آن دسته از علاقمندان و یا شاغلان در حوزه طراحی داخلی هستید همراه موما باشید و این آموزش را به هیچ عنوان از دست ندهید.
پالت رنگی و روانشناسی رنگ در خانه شما یکی از تاثیر گذار ترین تصمیمات طراحی است. مطالعات بی شماری فواید روانی و فیزیکی مثبت استفاده از رنگ ها را، در تشویق بهره وری و هوشیاری گرفته تا کمک به شما در هنگام خوابیدن شب، و همچنین مضرات استفاده نادرست از رنگ را نشان می دهد.
 
رنگ در طراحی داخلی-muma.ir

 

قرمز رنگ غنی در طراحی داخلی

 
اولین رنگ در طراحی داخلی که به آن می پردازیم، رنگ قرمز است. قرمز رنگی فریبنده و همه کاره برای خانه است، رنگ قرمز می تواند به عنوان یک دیوار برجسته انرژی بخش و براق باشد. سایه بورگاندی تیره در اتاق خواب حالتی خوش خلق و رمانتیک دارد، یا قرمز با تُن نارنجی تند می تواند منظره مدیترانه ای باشد. در هنگام استفاده این رنگ در طراحی داخلی نور را حتما در نظر بگیرید. قرمز در طول روز و فصول مختلف، رنگ های کمی متفاوت را به خود می گیرد، صبح ها پر جنب و جوش و شاداب اما در عصر ها راحت و غنی است.
این رنگ یک انتخاب عالی برای اتاق های تاریک است. به جای اینکه سعی کنید چنین اتاقی را به طور مصنوعی با رنگ روشن کنید، از تم خوش حال تر استفاده کنید و رنگ های عمیق را انتخاب کنید. رنگ قرمز پر رنگ سوخته می تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا در اتاق های سایه دار و بدون نور طبیعی هم بسیار جذاب است.
قرمز رنگ غنی در طراحی داخلی-muma.ir

 

رنگ های خاکی آرامبخش

 
رنگ در طراحی داخلی می تواند ایجاد حس آرامش و نرمی را داشته باشد. رنگ های روشنی مانند اخرایی، خاکی، شکلاتی در تُن های کرم قرار دارند. از طرفی رنگ های خاکستری، حنایی تُن های خنثی بسیار خوبی هستند که گرما را در اتاق ایجاد می کنند، اما به شما اجازه می دهند تا لایه های جلویی را با رنگ و تُن تضاد رنگ آمیزی کنید.
طیف وسیعی از سایه های قهوه ای را برای ایجاد یک پناهگاه آرام و پیچیده انتخاب کنید. سایه های قهوه ای باید با رنگ های تازه مانند کرم و سفید تکمیل شود تا غنای آن متعادل شود. هنگام استفاده از انواع سایه های قهوه ای در یک اتاق، بیشترین چیزی که به چشم می آید کنتراست فضا است. اگر از مبلمان و تابلو های هنری با رنگ های مشابه استفاده می کنید، باید آنها را متمایز کنید تا بیشتر دیده شوند. اگر در طراحی داخلی خود یک رنگ خاکی و ملایم را انتخاب کردید، به دنبال مبلمان آنتیک با متریال چوب بروید.
رنگ های خاکی آرامبخش-muma.ir

 

آبی پر رنگ در طراحی داخلی

 

جسارت و گرمای موجود در رنگ آبی همچنان این رنگ را در طراحی داخلی خانه شما برجسته می کند. سایه های تیره تر این رنگ، زمینه بسیار بهتری را برای نقاشی ها و آثار هنری، نسبت به سفید تشکیل می دهد.
آبی یک سایه درخشان برای یک طراحی تک رنگ و تیره است، اما اگر در مورد این که کل فضا را به این رنگ در بیاورید مردد هستید، از اتاق های کوچک برای تست این رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید تغییر را از رختکن یا اتاق خواب کوچک شروع کنید، زیرا رنگ های غنی تر در چنین فضایی به خوبی کار می کنند. علی رغم زیبایی رنگ آبی، این را به یاد داشته باشید که ممکن است از لحاظ بصری باعث کوچک دیده شدن اتاق شما شود. برای حل این مشکل باید از رنگ سفید کمک بگیرید.
آبی پر رنگ در طراحی داخلی-muma.ir

 

زرد، رنگ نشاط بخش در طراحی داخلی

 

کدام رنگ در طراحی داخلی به اندازه زرد می تواند محیط شادی را ایجاد کند!
زرد زعفرانی عمیق به وفور برای ایجاد طرحی گرم و دنج در دیوار های اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده می شود. برای یک اتاق نشیمن، استفاده از رنگ زرد می تواند به طور همزمان یک فضای داخلی آرام و نشاط آور ایجاد کند. این رنگ ما را به روز های طولانی آفتاب گرفته در دریا مدیترانه می برد و در روز های غم انگیز باعث شادی می شود. در کنار زرد می توانید از رنگ های آبی، سبزآبی، سبز و قرمز استفاده کنید همچنین برای تازگی فضا رنگ سفید تاثیر خوبی خواهد داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از خاکستری در کنار رنگ زرد باعث ایجاد توهم فضا می شود.
زرد، رنگ نشاط بخش در طراحی داخلی-muma.ir

 

سبز کلاسیک

 

رنگ سبز کلاسیک می تواند در بیشتر اتاق های خانه مانند اتاق مطالعه یا اتاق نشیمن به عنوان یک رنگ خوش خلق در فضا کار کند، همچنین با یک سایه آووکادویی تازه در آشپزخانه به خوبی ترکیب می شود.

آشپزخانه هایی که به رنگ سبز هستن لحظات خاصی را تجربه می کنند. این رنگ در طراحی داخلی به عنوان یک رابط بین فضا و طبیعت است، این تُن رنگی یک روش عالی برای ارتباط مجدد ما با محیط اطرافمان است و لحظاتی آرام و مثبت را ایجاد می کند.

رنگ سبز زیتونی را می توان به عنوان یک آفتاب پرست شناخت، چرا که به راحتی با محیط هماهنگ می شود. این رنگ می تواند خنثی باشد و در پس زمینه قرار بگیرد، همچنین می تواند در بین رنگ ها مانند یک ستاره بدرخشد. این رنگ یک سایه از رنگ سبز کلاسیک است و در کنار نارنجی یا آبی کم رنگ به خوبی جفت می شود.

سبز کلاسیک در طراحی داخلی-muma.ir

 

مشکی تیره و دراماتیک

 

رنگ های تیره و دراماتیک مانند سیاه یک راه مناسب برای اضافه کردن پیچیدگی به فضا هستند. سایه های تیره می توانند ترسناک باشند، با این حال نحوه استفاده از آنها است که حس را تغییر می دهد.
این رنگ در طراحی داخلی یا یک آشپزخانه به رنگ مشکی و سفید، محیطی کلاسیک را ایجاد می کند. رنگ های تیره ای که در قسمت های اصلی کابینت های پایه و دیوار استفاده می شوند، می توانند مجلل و شجاع به نظر برسند در عین حال جذابیتی بی انتها و صمیمی دارند. اگر دوست ندارید از سایه تیره به مقدار زیاد استفاده کنید، آنها را با رنگ سبز یا رنگ های کلاسیک خنثی ترکیب کنید تا محیطی متعادل تر داشته باشید.
مشکی تیره و دراماتیک در طراحی داخلی-muma.ir