در این مقاله بخوانید

 

پالت رنگی چیست؟

 

 

– پالت رنگی چیست؟
– بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی داخلی کدامند؟
– هر کدام چه ویژگی هایی را دارند؟
یک طراح و دیزاینر باید کاملا مشرف به رنگ ها باشد تا بتواند بهترین ترکیب ها را برای دیزاین خود انتخاب کند. استفاده از یک رنگ برای فضاهای داخلی، طراحی خوبی را به شما ارائه نخواهد داد و بهتر است که رنگ های مناسب را طبق یک اصول خاص کنار هم قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. به این ترکیب رنگ ها اصطلاحا پالت رنگی می گویند. برای شناخت بهتر و روش استفاده پالت رنگی می توانید به آموزش رنگشناسی مراجعه کنید که به صورتی تخصصی توسط مجموعه موما تهیه شده است.
در این مقاله از 20 طراحی داخلی اجرا شده به همراه طرح های رنگی استفاده شده را ایده گرفته ایم و در اختیار شما دوستا عزیز قرار داده ایم.

 

پالت رنگی آبی+بژ

 
تقریبا همه افراد عاشق رنگ آبی هستند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید، والری داردن طراح ارشد کمپانی Brexton Cole Interiors نقل می کند که رنگ های بژ طبیعی و اکسسوری طلایی در کنار رنگ آبی مایل به خاکستری از پالت های رنگی مورد علاقه من هستند. او از این ترکیب رنگ برای فضای اتاق خواب اصلی استفاده کرده است. این ترکیب به اتاق احساس آرامش را القا می کند.
پالت رنگی آبی + بژ-muma.ir

 

سبز ارتشی+قرمز

 
برای داشتن ظاهری پر رنگ، سبز و قرمز را امتحان کنید. داردن می گوید: من عاشق استفاده کردن از ترکیب رنگ های سبز شکاری یا ارتشی با قرمز پر رنگ برای اتاق پسرم هستم، زیرا به راحتی با وسایل جانبی اتاق سِت می شود و حال هوای قدیمی را به آن اضافه می کند. در تصاویر این اتاق می توانید ببینید که از وسایلی همچون پارچه چهارخانه و دیواری پر از آثار هنری، برای بهره بُردن بیشتر از حس و حال قدیمی، استفاده کرده ایم.
سبز ارتشی + قرمز-muma.ir

 

آبی+نئون

 

آبی آرامش بخش است، اما رنگ های روشن می توانند به آن حس مورد نیاز را بدهند. طراوت زیاد رنگ های فلورسنت در کنار آرامش رنگ آبی احساس فوق العاده ای را در شما ایجاد می کند. جسارت رنگ های نئون به طرح های سنتی برتری می بخشد. در این اتاق رنگ های صورتی، زرد، و نارنجی در وسایل همچون فرش و صندلی ها به کار برده شده است.
آبی + نئون-muma.ir

 

سبز جنگلی+خاکستری روشن

 

ترکیب سبز به عنوان یک رنگ برجسته در یک خانه خنثی به خوبی عمل می کند. سایه های پر رنگ تر مانند سبز جنگلی، تاثیر بسیار زیبایی دارند به خصوص وقتی با رنگ های خنثی مانند خاکستری روشن ترکیب شود. این یک تعادل خوب از رنگ های تیره است که با قرار گرفتن در مقابل رنگ های خنثی می تواند در هر اتاقی قرار گیرد. این پالت رنگی می تواند در تمام سبک های مختلف جای بگیرد.
سبز جنگلی + خاکستری روشن-muma.ir

 

آبی+سفید

 

یک ترکیب رنگ کلاسیک که معمولا در اکثر خانه های ییلاقی ساحل کالیفرنیا یافت می شود و هرگز برای خانه شما ایده بدی نخواهد بود. رنگ آبی با سفید یک جفت رنگ کلاسیک به حساب می آیند که با ترکیب رنگ چوب طبیعی باعث ایجاد عمق، رنگ و بافت در فضا می شود. این ترکیب برای سبک معماری بوهمیایی و سنتی نیز مناسب است.
آبی + سفید-muma.ir

 

صورتی+سبز

 

برای برداشت غیر منتظره از فضای داخلی، پالت رنگی صورتی و سبز را امتحان کنید. این دو رنگ در کنار یکدیگر ترکیب خوبی را ارائه می دهد و باعث ایجاد تعادل بین نرمی و روشنی در اتاق می شوند.
صورتی + سبز-muma.ir

 

آبی روشن+سبز زمردی

 

برای اتاقی با رنگ سردتر، رنگ های آبی و سبز حال و هوای آرام و آسوده ای ایجاد می کنند. رنگ بندی آبی و سبز با تُن های خنثی، چوب های طبیعی و اکسسوری مشکی ترکیبی زیبا ایجاد می کنند. برای بازسازی ظاهر، یک رنگ را انتخاب کنید و آن را در سایه های روشن تر و تیره تر در فضای خود تکرار کنید. در تصویر پایین دیوار سبز مایل به آبی کم رنگ به همراه یک تخت مخملی سبز رنگ فضایی کلاسیک و آرام را ایجاد کرده است.
آبی روشن + زمرد-muma.ir

 

مشکی+سرمه ای+بژ

 

بعضی افراد معتقدند که رنگ خنثی خسته کننده است. با رنگ آبی کبالتی یک پویایی را به فضای خنثی اضافه کنید. ظاهر و حس شیک بودن رنگ مشکی به همراه رنگ بژ و آبی کبالتی به فضا عمق می دهد. این پالت رنگی تقریبا در هر فضایی کار می کند. برای داشتن یک ظاهر مدرن معاصر، رنگ های مشکی و بژ در کنار مبلمانی از رنگ آبی کبالتی استفاده کنید.
مشکی + سرمه ای + بژ-muma.ir

 

آبی+سبز چمنی

 

از آنجایی که هر دوی این رنگ ها سرد هستند، سبز و آبی همیشه به خوبی در کنار هم قرار می گیرند. این رنگ بسته به سایه ها می تواند به خوبی کار کند. رنگ های روشن تر می توانند احساس شادابی و طراوت را داشته باشند، در حالی که سایه های تیره حال هوای پیچیده و بد خلقی می دهند. در تصویر زیر رنگ آبی با سبز ترکیب فوق العاده زیبایی را تشکیل داده است.
آبی + سبز چمنی-muma.ir

 

خاکستری-سبز+سفید+مشکی

 

برای گرفتن فضایی خنثی تر، رنگ خاکستری و سبز را به همراه مشکی و سفید امتحان کنید. با رنگ سبز، طبیعت را به داخل خانه خود بیاورید. از طرفی با داشتن این ترکیب رنگ کنتراست بالا و کیفیتی ماندگار را دریافت می کنید.
خاکستری-سبز + سفید + مشکی-muma.ir

 

مشکی+قرمز

 

برای فضاهای تاثیر گذار، پالت رنگی مشکی و قرمز حس و حالی جسورانه را دارد. ترکیب رنگ مشکی براق با قرمز حالتی ملایم در عین حال پر رنگ را ایجاد می کند. سایه ها زیادی از مشکی را می توانید امتحان کنید اما جذاب ترین آنها سایه تیره این رنگ است.
مشکی + قرمز-muma.ir

 

خاکستری+شنی+آبی

 

اگر به دنبال فضایی به سبک ساحلی مدرن هستید، ترکیب آبی، شنی و خاکستری برای شما مناسب است. این ترکیب رنگ حس آرامش را در خانه ایجاد می کند و حس تمیزی و مدرن بودن را به رخ می کشد. این پالت برای همه سبک ها مناسب است اما در خانه هایی که منظره دریا را دارند خوب عمل می کنند. سایر موارد دیزاین همچون وسایل چوبی، گیاهان سبز و مرمر سفید حس طبیعت را بیشتر القا می کنند.
خاکستری + شنی + آبی-muma.ir

 

صورتی رژگونه+مشکی

 

ترکیب یک سایه قوی مانند مشکی با پاستلی روشن تر مانند صورتی رژگونه، کنتراست فوق العاده ای را ایجاد می کند. ترکیب رنگ های کم رنگ مثل سایه های سفید به همراه مشکی خرمایی یک مکمل زیبایی را برای فضاهای مینیمالیستی تشکیل می دهد.
رژگونه صورتی + مشکی-muma.ir

 

زرد+خاکستری

 

اگر شما همه از افراد علاقه مند به رنگ خردلی هستید بهتر است برای استفاده از این رنگ در فضای داخلی آن را با خاکستری ترکیب کنید. این دو رنگ یک ترکیب جاودانه و مدرنیست را ایجاد می کنند. زرد حس روشنی را به ارمغان می آورد و خاکستری حال و هوای خاموشی را افزایش می دهد، اما در خانه هایی که رنگ چندانی ندارند به خوبی کار می کنند. زرد و خاکستری در اکثر فضاها کاربرد دارند به همین دلیل جنس آنها خنثی است. با اضافه کردن این دو رنگ حس آرامش را به فضای خود اضافه کنید.
زرد + خاکستری-muma.ir

 

خاکستری+قهوه ای

 

دو رنگ خنثی و محبوب ترکیب خاکستری و قهوه ای است. اگر از رنگ های سرد مانند خاکستری استفاده می کنید، از طریق رنگ ها و بافت های گرم تر تعادل را ایجاد کنید. از طریق عناصر تزئینی  می توانیم گرمای زیبایی را به خنک ترین رنگ ها وارد کنیم.
خاکستری + قهوه ای-muma.ir

 

سبز خزه+برنزه+سفید

 

برای فضایی با درام بالا و بدون استفاده از تُن رنگ، سایه های خنثی را به کار ببرید و پارچه های لوکس را در مکان بگنجانید. تزریق رنگ از طریق بافت باعث ایجاد حس درام می شود. داشتن یک دیوار به رنگ سبز خزه و وسایلی به رنگ برنزی در کنار پارچه های سفید خامه ای، یک انتخاب درست است.
سبز خزه + برنزه + سفید-muma.ir

 

سفید+رنگ های روشن

 

سفید به همراه رنگ های روشن باعث ایجاد حس شادی در فضا می شود و از پالت های رنگی محبوب به حساب می آید. کلاسیک ترین طرح ها از قرارگیری رنگ سفید و رنگ ها دیگر  با کمک آثار هنری به وجود می آید. سفید مانند یک بوم خالی است و حس تازگی را به اتاق می آورد، از طرفی با رنگ های گوناگونی کار می کند.
سفید + تکه های رنگی-muma.ir

 

آبی+خاکستری+طوسی

 

آبی تقریبا برای هر فضایی مناسب است، به خصوص زمانی که با رنگ های خنثی جفت شود. آبی ملایم ترکیب شده با سفید، طوسی و خاکستری به خوبی کار می کند تا محیطی آرام و گرم به همراه احساس پویایی و شادابی را فراهم کند.
آبی + خاکستری + طوسی-muma.ir

 

سبز زمردی+قهوه ای مایل به زرد

 

سبز یک رنگ فوق العاده است و پیشنهاد می کنیم یک سایه زمردی را با رنگ خنثی امتحان کنید. استفاده از ترکیب سبز زمردی به همراه قهوه ای مایل به زرد، فضایی گرم را ایجاد می کند و می توانید آنها را در هر قسمت خانه استفاده کنید.
زمرد + قهوهای مایل به زرد-muma.ir

 

سیاه+سفید

 

سیاه و سفید یک ترکیب کلاسیک واقعی است که هرگز از مد نمی رود. راهی شیک برای آرایش سبک داخلی غیر رسمی است. نکته کلیدی استفاده از این پالت در لایه بندی بافت ها است که با تغییر دادن سطوح رنگ انجام می گیرد.
سیاه + سفید-muma.ir