در این مقاله بخوانید

 

مقدمه 

کرونا رندر چیست؟

ویژگی‌ها و کاربردهای سیستم Corona Renderer کدامند؟

آموزش کرونا رندر چگونه امکان پذیر است؟

امروزه برنامه­‌های مختلفی به بازار عرضه می­شوند که دارای قابلیت ارتقا بخشی به دیگر برنامه‌­ها را دارند. کرونا رندر یا موتور رندر کرونا یکی از همین برنامه‌­های تقویتی کامپیوتر است که بر روی نرم افزار‌های مختلف آن نصب شده و برای کارای بیشتر نرم افزارهای طراحی به کار گرفته می­‌شود.

این نرم افزار امروزه در نسخه­‌های مختلف به بازار عرضه می­شود که با ابزارهای گوناگونی که در هر نسخه آن وجود دارد کار طراحی را برای مهندسان و طراحان در حیطه طراحی سه بعدی بسیار آسان­تر می­کنند. در واقع Corona Renderer به عنوان یک موتور پیچیده و پرقدرت شناخته شده است و امروزه بسیاری از شرکت­های بزرگ معماری و طراحی از آن استفاده می‌کنند. تا انتهای این مقاله آموزش کرونا رندر همراه موما باشید تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

 

کرونا رندر چیست؟

 

برای معرفی و آشنایی با کرونا می­توان گفت یک برنامه یا نرم افزار جداگانه نیست بلکه نوعی برنامه تقویتی یا به نوعی موتور پرقدرت است که بر روی برنامه تری دی مکس نصب می­شود. این موتور سبب می­شود که برنامه تری دی مکس قابلیت نورپردازی بیشتری در فضای سه بعدی ایجاد کند.

همانطور که می­دانید تری دی مکس خود نوعی برنامه طراحی سه بعدی است که در حیطه­‌های مختلف معماری، سازه، خودرو، فیلم و انیمیشن و جواهرات کاربرد دارد. البته از این برنامه سه بعدی سازی بیشتر برای دکوراسیون­های داخلی استفاده می­کنند از این رو برای افزایش نورپردازی این برنامه موتور پرقدرت Corona Renderer را به کار می­گیرند.

کرونا رندر نوعی رندر رینگ پرقدرت است که در سال 2009 با وجود اینکه در نسخه بتا ساخته شده است به بازار ارائه شد. این موتور با داشتن کیفیت و قدرت فوق العاده خود می‌تواند به سرعت و کیفیت پشتیبانی لازم را برای پردازنده­‌های ضعیف ایجاد ­کند و شما به راحتی می­توانید توسط آن کارهای خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

کرونا رندر چیست-وبسایت موما

 

کاربرد سیستم کرونا رندر

 

همانطور که در معرفی کرونا رندر گفته شد این برنامه نوعی موتور پرقدرت بر روی سیستم شما خواهد بود و در رفع ضعف­ برنامه­ها عمل می­کند. موتور پر قدرت سی پی یو بیس و فیزیکال بیس(یا همان شبیه سازی نور واقعی) در کرونا رندر به کار گرفته شده است و آن را در برنامه­‌های تری دی مکس در قسمت نور و دوربین به کار می­گیرد.

از کاربردهای مهم Corona Renderer می­توان به محیط کار راحت و آسان آن اشاره کرد که سبب شده است معماران زیادی در کمترین زمان از آن استفاده کنند. سرعت و پردازشگری بالای این موتور باعث می­شود پیچیده­ترین طرح­ها را در کمترین زمان با کیفیت بالا طراحی و اجرا کند. خوشبختانه کاربرد کرونا بسیار زیاد است.

این موتور با قابلیت نصب بر روی نرم‌­افزارهای مختلفی همچون 3ds max و cinema 4d  بسیار کارآمد است. این موتور بر پایه physic base و cpu base طراحی شده است از این رو در الگوریتم تحلیل داده از پردازنده سی پی یو استفاده می­کند. همانطور که گفته شد این موتور بیشتر در حوضه معماری به کار گرفته می­شود و کارهای نورپردازی، طراحی فضای داخلی و خارجی ساختمان به خوبی مدیریت می­کند. البته با قابلیت­‌های خوب این برنامه در ساخت فیلم و حوضه انیمیشن نیز از آن می­توان استفاده کرد.

کاربرد سیستم کرونا رندر-وبسایت موما

 

آموزش کرونا رندر چگونه امکان پذیر است؟

 

برای آموزش هر نرم افزار و برنام‌ه­ای نیاز به آموزش‌­هایی به صورت مقدماتی تا تخصصی است. برای این کار موسسات مختلف آموزشی کلاس­‌هایی در حیطه نرم افزارهای مختلف برگزار می­کنند که می­توان با حضور در این کلاس­ها و شرکت در دوره‌­های مختلف مقدماتی و پیشرفته اطلاعات خود را در حوضه نرم افزار و آموزش آن افزایش داد.

برای آموزش کرونا رندر نیز بهتر است از طریق شرکت در کلاس­‌های حضوری که با حضور یک استاد حرفه­‌ای در این زمینه برگزار می­شود دوره‌­های آموزشی خود را کامل کنید. در این صورت تمامی سوالات و ابهامات خود را می­توانید در حین کلاس رفع کنید. همچنین یکی دیگر از راه‌های آموزش Corona Renderer خرید ویدیوهای آموزشی این نرم افزار است.

امروزه اساتید مختلفی در این حوضه فعالیت می­کنند و شما می­توانید از طریق سایت­‌های معتبر ویدیوهای آموزشی آن­ها را در دوره‌های مختلف خریداری کنید. با خرید ویدیوهای آموزشی کرونا رندر می­توانید دروس را چندن بار مرور کنید و به صورت حرفه­ای‌تر کار با این موتور پرقدرت را یادبگیرید.

 

ویژگی کرونا رندر

 

موتور پر قدرت کرونا رندر سبب شده است معماران و افراد زیادی از آن استفاده کنند. از جمله این ویژگی­ها می­توان به متریال سازی قوی، سیستم نورپردازی قوی، سرعت کار کرد بالا و راحت و یادگیری آسان آن اشاره کرد که به توضیح مختصری در مورد هر کدام می­پردازیم.

  • متریال سازی قوی: وجود متریال­های مختلف این امکان را به معماران می­دهد که بدون نیاز به ساخت متریال در هنگام کار با نرم افزار از متریال­‌های آن استفاده کنند. در Corona Renderer 10 الی 20 متریال وجود دارد که با وجود سیستم قوی آن از نظر فیزیکی و بصری به راحتی قابلیت انعطاف دارند.
  • در سیستم کرونا رندر شما در حین کنترل صحنه به راحتی می­توانید نورپردازی صحنه را با بالاترین سرعت و به راحتی کنترل کنید. برای این کار با وجود light mix هایی که در سیستم به کار رفته شما می­توانید شدت نور را افزایش و کاهش دهید.
  • سرعت تولید و ارائه طرح در کرونا رندر نسبت به دیگر سیستم­ها بسیار معروف است. در این سیستم با استفاده از بیس سی پی یو و فیریک بیس پردازشگر به سرعت تغییرات را بر طرح اعمال می­کند.

یادگیری آسان محیط کار Corona Renderer سبب شده است  در کمترین زمان ممکن توسط آن به صورت تخصصی عمل کنید.

ویژگی کرونا رندر-وبسایت موما

جمع بندی

 

کرونا رندر یک موتور نرم افزار پرقدرت است که اولین بار توسط یک دانشجو به عنوان پروژه پایانامه ارائه شد. اما بعدها با وجود تخصصی شدن و برطرف سازی ضعف­‌های آن توانست گام بزرگی در حیطه طراحی سه بعدی برای معماران بردارد. Corona Renderer با وجود قابلیت‌های نورپردازی و سرعت پردازشگری خود سبب شده است که سال­های متمادی شرکت­‌های بزرگی از آن برای طراحی‌­های خود استفاده کنند.