اسکیت برد همیشه بین جوون‌ها و نوجوون‌ها محبوب بوده این ورزش  با تقویت مهارت تعادل و کنترل عضلانی در کنار هیجان مفید هم هست. برای انجام این ورزش چهار چیز نیز دارید اسکیت برد، وسایل ایمنی، اعتماد بنفس، تمرین و استمرار. همه‌ی این‌ها در کنار یک آموزش اسکیت برد خوب میتواند باعث پیشرفت شما و لذت بردن از این ورزش جذاب شود.

شما حتی پس از حرفه‌ای شدن در این ورزش با اجرای حرکات نمایشی و آموزش به مبتدیان این رشته میتوانید کسب درآمد هم بکنید. خب در این مقاله میخواهیم ده حرکت ابتدایی که برای این ورزش لازم است را یاد بگیریم وشما تمرین کنید تا برید سراغ حرکات پیشرفته تر.

! نکات ایمنی !

حتما حتما نکات ایمنی رو رعایت کنید. باید از استفاده کلاه ایمنی، زانو بند، ساق بند استفاده کنید و در فضایی مناسب و ایمن تمرینات را انجام دهید. همچینین از سلامت اسکیت برد خود مطمئن باشید.

آموزش اسکیت برد _ موما

هشت مرحله ابتدایی آموزش اسکیت برد

سعی کنید هر حرکت را اول به طور کامل مسلط شوید و بعد به سراغ حرکت بعدی بروید.

توجه کنید ممکن است یک حرکت نیاز به روز‌ها تمرین داشته باشد تا تسلط کافی را پیدا کنید

1) ایستادن روی اسکیت برد: حرکت اول شما ایستادن روی اسکیت برد است. پاهای خود را به عرض شانه قرار دهید و وزن خود را به طور متوازن بین پاهایتان تقسیم کنید. چند دقیقه به این تمرین ادامه دهید و خود را کمی عقب جلو کنید تا کاملا مسلط شوید.

2) حرکت آهسته: با حرکتی آهسته و متوازن، با اسکیت برد پیاده‌روی کنید. آرام و متوازن شروع کنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید اگر پا راست هستید پای راست را روی اسکیت برد قرار داده و با پای چپ خود را هل دهید.

آموزش اسکیت برد _ موما

3) ترمز: برای ترمز کردن، پای پشتی را به انتهای اسکیت برد فشار دهید و وزن خود را به عقب ببرید. این کار باعث کاهش سرعت و ترمز شدن اسکیت برد می‌شود.

4)پیچیدن: با استفاده از تنه و پاهای خود، بر روی اسکیت برد سعی کنید تغییر جهت دهید. این تکنیک نیاز به تمرین خوبی دارد هر دو طرف را تمرین کنید و سعی کنید با سرعت‌های متفاوت پیچیدن را تمرین کنید و در این بین تعادل خود را حفظ کنید.

آموزش اسکیت برد _ موما

5) حرکت سریع: حال شما آماده اید اسکیت برد با سرعت‌های بالاتر را تجربه کنید میتوانید از سطح های شیب دار هم (با شیب کم) استفاده کنید و بعد از آن ترمز کردن، و پیچیدن با سرعت بالا را تمرین کنید.

6) حرکت  manuals : خب کم کم آماده‌اید حرکات نمایشی تر و جذاب‌تری انجام دهید در این حرکت شما با کمی فشار آوردن به عقب اسکیت برد دو چرخ جلو را از زمین جدا کرده و روی دو چرخ عقب حرکت میکنید.

7) حرکت  The Kick Turn: مانند حرکت قبل دو چرخ جلو را بلند کرده و در یک لحظه با استفاده از وزن بدن و پاها مسیر حرکت را عوض کنید. بهتر است این حرکت را ابتدا ایستاده تمرین کنید و بعد در حال حرکت.

8) تقویت پای غیر تخصصی: شما بهتر است حرکات را به گونه ای انجام دهید که یک بار پای راست جلو باشد و با پای چپ پمپ کنید و بار دیگر برعکس تا هر دو پای شما تعادل خوبی داشته باشند.

آموزش اسکیت برد _ موما

جمع بندی

شما پس از تمرین و تسلط به حرکات بالا میتوانید شروع به تمرین پریدن با اسکیت برد و انواع آن کنید سپس هر حرکت دیگری را با آموزش خوب و تمرین میتوانید اجرا کنید.

به یاد داشته باشید ورزش برای سلامتی روحی و جسمی انسان انجام میشود پس حتما هنگام تمرین ایمنی را رعایت کنید تا بدنی سالم داشته باشید و از این ورزش پر هیجان لذت ببرید.